Je 'R'

Ik woon in Brabant en daar heeft niemand een ‘errr’, maar aangezien ik hem wel heb, word ik er elke dag mee ‘gepest’. En dat is opzich niet zo vervelend, maar heel mijn klas is bezig en elke dag, en dat is wél echt heel vervelend. En ik probeer er van alles aan te doen om hem zeg maar af te leren, maar dat lukt nog niet zo. Hebben meer mensen hier last van? Of tips?

bedoel je zo’n rrr van kakkerrrr? zoiets als kakkehhh xd nja oke laatmaar ik kan het niet uitleggen. maare als ze je napraten ga het dan extra opvallend zeggen ofzo? of juist een keer zeggen dat je het echt niet leuk vind.

ik denk dat ze bedoelt een rollende R… ? toch
ik hb er zelf geen last van… maar mensen met wie ik werkte vandaag wel…

mensen uit haarlem en leiden hebben vaak zo een R :stuck_out_tongue:

Ik kom uit Limburg en zelfs ik heb een beetje een R omdat een gedeelte van mijn familie uit Noord-Holland komt. Heel gek, mensen die me Nederlands horen praten geloven nooit dat ik uit Limburg kom! Wanneer ik dialect praat, ben ik wel echt een Limbo, haha.
Soms plagen mensen me wel eens, maar ik zit op een kakkersschool waar een R eerder regel dan uitzondering is.

-

Ik woon ook in Brabant en over het algemeen is het best een beetje not done om met de ‘errr’ te praten daar ja. =’) Maar hoe komt het dat je die hebt dan? Ben je verhuisd vanuit de Randstad ofzo?
In ieder geval irriteer ik me eraan (helemaal sinds ik studeer en er op die school dus ook mensen van buiten Brabant zitten) als mensen met die ‘R’ praten, maar dat is gewoon omdat ik dat niet gewend ben vanuit waar ik woon. (:

• ik bedoel btw zo’n kak-‘r’. Niet zon rollende. xD

Ik woon in Haarlem, dus ik heb ook zo’n r. En bijna al mijn familie woont in Brabant, dus ik word altijd nagedaan, haha. Maar ik zou gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze dat doen.

Bedoel je en Gooische ‘R’, dat heb ik namelijk. Maar ik kan er niks aan doen. -ik woon zelf in het Gooi-.
Ik kan Schoorl niet uitspreken. :'D

Ik woon ook in Brabant en ik praat ook met de gooische R. Plus ik heb een zachte G

Bedoel je nou dat je bij het woordje (bijv.): ‘maar’ die ‘r’ uitspreekt op een normale manier… offee…?

Nee ben niet verhuisd maar ik heb het doordat ik vroeger altijd kinderen voor kinderen luisterde en dat altijd na ging doen… :cold_sweat: Maar ik bedoel wel die ‘kak r’

Dat heb ik dus ook beide

ik woon net iets buiten HaaaarRlem…
& ja ik woRdt eR verR schrikkelijk veel mee gepest helemaal omdat ik op hockey zit en mijn ouderRs nogal bekakt zijn!

Ik zit ook op hockey, en daar wordt het wel geaccepteerd. Maar ik kom nogal uit een boerendorp en bij mij op school zitten ook allemaal van die ‘boeren’ zeg maar.

wat is een gooische r? ik heb wel een zachte g en mijn r hoor je volgens mij helemaal niet

Ja het is echt vervelend he,stiekem ben ik ook best trots op mn R!

Ik heb ook best wel een kak r(ik kom uit zuid-gelderland) enmijn vader woont in brabant, daar doen ze me ook altijd na -.-

Haha! Je bent dus verpest door Kinderen voor Kinderen. =D
Nee grapje, maar wel echt humor dat het serieus door dat programma komt. (’:

Waar woon je dan want ik kom uit noord-noord-brabant. Dus misschien wel vlak bij jou :wink:

ik kom uit Utrecht xD
en ik heb ook “accent” vergeleken met andere lachen ze me ook altijd mee uit met sch uitspraken enz.
mjaa I don’t care