Je moeder en de pil...

Hoi iedereen, ik ben een meisje van 16 en ik wil graag de pil. Eerst was het om praktische redenen, zoals minder pijn, gemakkelijk bijhouden van de regels, minder puistjes… maar ik heb nu al een tijdje een vriend en we zouden graag een stapje verder willen gaan. Het probleem is dat hij het niet met condoom doet omdat hij er zich ongemakkelijk bij voelt. Dus dat is een reden meer om aan de pil te gaan. Ik heb eerder al seks gehad maar altijd met condoom. Mijn ouders weten niet dat ik seks heb gehad. Ik heb al eerder aan mijn moeder gevraagd of ik aan de pil mag maar ik kreeg een strenge en harde ‘NEE’ te horen. Ze zei dat er geen sprake van was dat ik aan de pil zou gaan. Ik wil het nog eens proberen vragen maar ik weet niet hoe… Kan iemand mij helpen alsjeblieft, want dit meisje heeft behoefte aan een goed advies! :flushed:

sowieso met een condoom doen. Je weet niet of hij iets van een ziekte met zich mee brengt, + vind ik het nooit echt te vertrouwen wanneer een jongen van tevoren al zegt dat hij geen condoom om doet.

Dan zelf de pil regelen bij de huisarts of wel gewoon met condoom doen. Ik neem aan dat je vriend ook niet wil dat je zwanger wordt.

Sowieso een condoom gebruiken en toch nogmaals met je moeder praten? Ga desnoods samen naar de huisarts!

Kan dat, zelf de pil regelen bij de huisarts?

Algemeen pil topic.
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/de-pil-227083.0.html

Voorlopig met condoom blijven doen. Je zou op eigen initiatief naar de huisarts kunnen gaan en met hem/haar bespreken wat je mogelijkheden zijn.