je manuscript naar de uitgeverij

heb jij wel is je manuscript naar een uitgeverij gestuurd?
zo ja, hoe is dat afgelopen? kreeg je een goeie reactie? is het uitgegeven?

zo nee, hoe werd je dat bekend gemaakt?

ben hier best benieuwd naar!
x

pf… ik zou 't niet weten. Ik wil later wel 'n keer 'n verhaal opsturen als ik wat meer geoefend heb. (:

nog nooit gestuurd en ook nog even niet van plan. Jij wel dan?

ik zou wel is willen weten hoe je je verhaal opmoet sturen.

Ja, wil ik ook weten. Dit topic houd ik zeker in de gaten! n__n

ik zou het best willen proberen ja, wie niet waagt wie niet wint.
haha

kan je zo lezen op internet, als je typt bij google; uitgeverij , dan krijg je al verschillende ervan. en dan kan je zo kijken hoe je het kan opsturen!

Ik ben ook wel benieuwd…

Denk alleen dat hier wel weer reacties komen van “mensen op girlscene zijn niet goed genoeg voor een uitgeverij” enzo… Was eerst namelijk ook al op een ander topic hierover:-P
Ben het er eigenlijk ook wel mee eens want - en het spijt me oprecht als ik hiermee mensen beledig - de schrijfsels die hier staan zijn vaak écht nog niet goed genoeg om uitgegeven te worden. Zelf zou ik ook dolgraag uitgegeven worden, maar ik weet gewoon dat ik daar nog lang niet aan toe ben.
Maargoed, voel je niet gelijk aangesproken: er zijn ook genoeg uitzonderingen;-)

ja dat snap ik, maar je kan het altijd proberen, en als het afgewezen wordt weet je tenminste wel dat wat je nu doet het gewoon nét niet is , dus doe je ook weer meer je best voor je volgende manuscript denk ik!

Jaaa, daar heb je ook wel weer gelijk in :wink:

girlscene is gewoon een soort begin voor als je je schrijftalenten openbaar wilt maken, om het zo te zeggen. en als mensen dán positief over je verhaal zijn, en je verhaal gaan volgen, vind ík dat je dan pas kunt denken over uitgeven.

Ikzelf schrijf al zo lang ik me kan herinneren. Alleen ik heb altijd gevonden -nog steeds trouwens- dat ik niet goed genoeg ben om een boek uit te brengen. Maar veel mensen zeggen dat je altijd kunt proberen, zoals hierboven ook wordt gezegd. En misschien zijn er vele mensen nog niet op het niveau om een professioneel boek uit te brengen, ik vind wel dat als je blijft schrijven, je er alleen maar beter van kan worden. Daarom blijf ik het ook doen :slightly_smiling_face:

Maar, er zijn ook heel veel schrijvers, die wél goed genoeg zijn en toch worden afgewezen. Bovendien, als je dan al een boek uitgeeft, hoeft het niet persé aan te slaan bij het publiek. Slechts 5% van de boeken die worden uitgegeven hebben ook echt succes.
Dat neemt niet weg dat het altijd leuk is om een boek van jezelf in de winkels te zien staan. :slightly_smiling_face:

Een vriendin van mij heeft haar verhaal naar ene uitgever opgestuurd, en dat wordt in het najaar uitgegeven =). Ze is nu druk bezig met verbeteren etc.

Een vriendin heeft het ook naar een uitgeverij gestuurd. (Freemusketiers oid.) Het verhaal is uitgegeven. Eigenlijk vind ik het harstikke slecht XD. Ze weet 't en kon 't hebben, maar Freemusketiers laten echt heel snel verhalen door!
En ben nu zelf ook bezig met een verhaal omdat het moest van haar. Ik had gezegd dat het makkelijk is om een verhaal te schrijven. Toen moest ik 15 pagina’s hebben in een week. Nou, had ik. Nu moet ik verder omdat ze te veel vragen heeft en ze het leuk vond xd.

bv dit;
http://www.lemniscaat.nl/portals/jeugd/PortalJeugd.php

Ik wil het wel gaan doen.

Ik weet nog niet of het wordt met een herschreven versie van het verhaal wat ik hier op Girlscene schrijf (want eerlijk is eerlijk, dit is een first draft en het plot rammelt nog aan alle kanten, en de stijl is wel HEEL basic) of met een andere (stiekem ben ik nog best dol op mijn NaNoWriMo verhaal uit 2006).
Ik zou het niet bij zo’n zelf-uitgeef-ding willen doen, ik ga het eerst proberen bij de grote dingen.

Aan de ene kant maak ik me geen illusies: mijn schrijven is niet best, op zijn meest positieve maak ik een ‘leuk’ verhaal.
Aan de andere kant: als shit als Twilight een uitgeven kan vinden heb ik ZEKER een kans, want al schrijf ik niet bijzonder goed, iedere dertien-jarige met een computer staat al mijlen boven dat verhaal. Als dat uitgegeven kan worden, dan kan ik het ook!

(wel een gedicht van me is in een bundeltje opgenomen, maar dat is maar één kort gedicht :slightly_smiling_face: )

Volgens mij letten uitgeverijen ook altijd of het mensen aanspreekt :’) Met Twilight heb je dat cliché van de perfecte jongen(s!) en een eeuwige liefde, genoeg mensen dus die daarvan houden (: Ik vraag me echt af of zulke mensen ogen hebben, want na 100 bladzijden twilight had ik echt de neiging om in slaap te vallen vanwege de saaie schrijfstijl.

Exactly, dat bedoel ik.

Maar dat geeft me dus wel hoop dat je zelfs met een plot met de consistentie van overtrekpapier en een stijl uit een harlequinroman uitgegeven kan worden :slightly_smiling_face:

Maar er zijn hier dus nog geen mensen die al iets opgestuurd hebben?

Ze wilden Twilight eerst ook niet uitgeven, hoor. Ze is heel veel uitgevers langsgegaan. Ten minste, dat is wat ik hoorde.