Je mag je mening alleen geven als hij aardig is.

Ik:
Ik snap niet wat mensen mooi vinden aan Demi… Ik vind haar wat te stevig en ook geen mooie gezichtsvorm… Ik vind haar muziek wel echt top hoor, en ze lijkt me een heel aardig persoon.

Iemand;
en ‘wat te stevig’ kan niet mooi zijn, omdat…? :slightly_smiling_face:

Ik:
Ik zeg niet dat het niet mooi kan zijn, maar ik vind het gewoon lelijk. Net zoals een ander het misschien heel mooi kan vinden (:

Iemand anders:
Stevig? En dat is niet mooi omdat? Ik geloof dat je met deze opmerking héél veel meisjes hebt beledigd. Niet zozeer omdat ze Demi mooi vinden, maar ik bedoel omdat niet iedereen slank is.
(hier stemde er veel mee in)

En dit snap ik dus niet. Misschien ligt het aan mij, maar er zijn mensen die zeggen dat ze dunne meiden bijvoorbeeld niet zo mooi vinden, dikke mensen aantrekkelijk vinden etc. Maar als je positief bent over iemand is het allemaal heel goed en ben je aardig, en als je gewoon eerlijk bent is het meteen gemeen en beledigend. Waarom mag je wel je mening geven als hij ‘aardig’ is (Ik vind stevig knap) maar niet als hij ‘onaardig’ is (Ik vind stevig lelijk)?

That’s the question of life babe!

Misschien aan de manier van praten in je zin? ‘Ik snap niet wat mensen mooi vinden aan Demi’ dat komt best hard over, en als je dan nog zegt dat je haar niet mooi vind omdat ze stevig is kan dat verkeerd overkomen.

Omdat veel mensen zich snel persoonlijk beledigd voelen als je zo’n opmerking maakt omdat mensen het vaak generaliserend doen. Dus opmerkingen als ‘stevig is lelijk’ voelt iedereen die een beetje stevig is zich aangesproken en het is natuurlijk niet fijn om te horen dat iemand je lichaamsvorm lelijk vind.

Ik ben van mening dat iedereen gewoon zijn of haar mening mag uiten, maar dat je (vooral hier op een forum) rekening moet houden met het feit dat mensen zich persoonlijk aangesproken voelen en dat je niet teveel moet generaliseren.

Snap ik ook niet. Sowieso is iedereen hier heel hard van het ‘Iedereen is mooi’ principe. Niet dat je elkaar moet neerhalen maar ik vind bijvoorbeeld Megan Fox niet knap en dan ben ik opeens ‘raar’.

Boeien… jij geeft JOUW mening door “ik vind” te zeggen. Kijk dat die andere mensen een andere mening hebben, oke prima toch, einde discussie.

“Ik vind haar wat te stevig”

Ik neem aan dat dit over Lovato gaat, ze heeft een eetstoornis gehad ze is nu gewoon gezond.

Maar nee oke Je vindt mij dus ook lelijk, dankjewel goed voor mn zelfvertrouwen.

… en daar gaan we weer. :’’)

Dit is totaal niet wat ze bedoelde?

Awh yeah dit topic was mijn idee :grinning: .
Maar verder, ik weet het niet. Eerlijk waar, ik weet het niet. Miss is het ook omdat veel mensen aan Lovato een steun als ze zelf ook iets steviger zijn. Vandaar reageren mensen daar dan niet positief op. Ik snap de meningen van beide partijen eigenlijk allebei wel!

Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten.

Ze zegt toch dat zij dat vindt :’)

Ik zie haar niet als steun, ik vind het een gemene opmerking.

Ik denk trouwens dat er ook heftiger op de opmerking wordt gereageerd omdat het om Demi Lovato gaat, aangezien zij voor sommige mensen zo’n beetje heilig is door wat ze allemaal heeft meegemaakt.

Daar zullen het er idd ook veel mensen mee eens zijn. Maar ik snap het ook wel, alleen ik heb niet echt een mening erover. Het is niet zo handig van StupidFailure dat ze dat zei, maar op zich vatten mensen het ook wel heel erg persoonlijk op.

+ 1

Hoe zou dat nou komen? Iedereen neemt dingen wel persoonlijk op. Waarom? Er word nou eenmaal veel gepest.

Dat soort opmerkingen moet je niet in dit topic gooien, komt alleen maar gedoe van.

Zie jij ergens staan dat ik zeg dat het gepest is? We nemen het zo op omdat het zo ook gaat in het echte leven. Dan maakt een forum echt niet uit.