Je levensstijl veranderen

Hee meiden, ik weet niet of dit er al is en of dit uberhaupt mag (ivm met meiden die gevoelig zijn voor eetstoornissen, ook al is het zo helemaal niet bedoeld). Ik wil heel graag mijn levensstijl veranderen, dus gezond eten en lekker sporten. De laatste tijd gaat dit bij mij namelijk best slecht, ik heb geen motivatie om te sporten en ik eet totaal niet gezond, dit is eigenlijk begonnen na mijn Pfeiffer, toen heb ik een half jaar thuis gezeten, ik ben toen ook aangekomen, omdat mijn schildklier daarna te traag werkte. Nu wil ik graag op een gezonde manier deze kilo’s weer kwijtraken en vooral een gezonde levensstijl ontwikkelen.

Nu dacht ik dat dit een leuk topic zou zijn om elkaar een beetje aan te moedigen, lekkere gezonden recepten en goede work outs uit te wisselen, ik weet zelf namelijk dat ik daar veel aan heb. Het is dan niet de bedoeling om elkaar aan te moedigen om zo weinig mogelijk te eten en zo veel mogelijk te bewegen en ook niet om eetlijstjes te posten of gewichten neer te zetten. Maar gewoon elkaar een paar tips te geven om gezond te leven en daar een levensstijl van te maken/houden.

Kijk eens in het project-sixpack topic, dat gaat echt niet alleen over sixpacks en heeft bijna hetzelfde doel! Ongeveer iedereen probeert gezond en genoeg te eten en doet allerlei sporten, niet alleen buikspieroefeningen ofzo. En daar worden ook geen eetlijstjes geplaatst.

Ja dat topic kan gesloten worden! Er zijn al genoeg topics over dit soort dingen.

Ik denk dat je naar het topic project-sixpack kan. Ik zelf ben er ook actief en ik zie het niet als een dieet maar ook als een leefstijl. Ik zelf let ook best wel op eten en sporten en ik denk dat jij hetzelfde wil.
En afvallen is niet alleen cardio maar ook krachttraining zoals wij doen (: en wij willen (op het project sixpack topic) alleen het vet afvallen zeg maar.
Dus moet je daar is kijken?

Kijk naar fitness filmpjes voor een strak buikje op youtube van o.a.

-fitnessblender
-BeFit
-BikiniModdelFitness
-ProfessionalMuscle

Eet 3 maaltijden per dag: Ontbijt, Lunch en avondeten.
Je mag natuurlijk ook wat gezonde tussendoortjes als: Fruit, droge toostjes, snack and jacks of snoeptomaatjes (en andere groente natuurlijk). Ook mag je, jezelf wel een keer per week trakteren op een lekker tussendoortje (ijs, chips etc.) en je mag een keer per week ongezonde dingen eten (friet pizza etc…)

Dit is erg belangrijk

Drink ongeveer 1,5 liter water per dag, hierdoor krijg je een vol gevoel en heb je minder zin om te snacken.

Zo blijf je gezond en het kan ook nog eens leuk zijn: kook bijvoorbeeld uitgebreide, lekkere en gezonde maaltijd voor je gezin dan hebben zij ook een gezonde levensstijl.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Ik vind het wel een leuk initiatief :slightly_smiling_face:.

Ik heb wel is op dat project sixpack topic geklikt maar dan mag de beginpost enzovoort wel veranderd worden want het is niet echt uitnodigend voor mensen die een gezondere levensstijl willen. Want er wordt duidelijk gezegd dit topic is bedoeld voor mensen die specifiek hun buik willen trainen en een sixpack willen.

check ook mijn workout blog!!

Dat hield mij dus ook tegen, ik ben namelijk niet slank en het is niet zo dat ik met alleen buikspieren trainen er ben. Ik wil gewoon mijn hele levensstijl omgooien, of nouja gewoon… En dit leek me motiverend, en van mij mag eetlijstjes posten wel, dacht misschien mag dat niet van moderators. Ik heb in het project sixpack topic het idee dat daar al allemaal meiden zitten met een superstrak lichaam. Ik zit zelf tegen overgewicht aan en ik voel me helemaal niet lekker in dat topic als ik al die strakke figuren langs zie komen.

Stap 1: Begin.
Stap 2: Niet stoppen.

Ja dat is zo makkelijk gezegd he… Daarom heb ik juist die motivatie nodig!

Aw liefje. Kan ik me wel voorstellen… Motivatie is altijd het punt waar mensen op vastlopen. Ze durven niet te beginnen omdat ze bang zijn dat ze het zullen opgeven, dat het niet zal werken of dat het niet zal zijn waar ze op hadden gehoopt. Maar motivatie heb je wel nodig om te beginnen… Waarom zou je niet beginnen?

Ja klopt, ik heb ook wel eens vaker radicaal mijn levensstijl omgegooid, en inderdaad waarom zou ik niet beginnen… Hetgeen waar ik altijd op strand zijn verleidingen. Shoppen met vriendinnen en tussendoor naar de MC Donalds of de Bakker Bart. Of ik ga vandaag niet sporten, want…
Je snapt vast wat ik bedoel en een keer zondigen of een keer niet sporten is niet erg, het probleem is alleen dat ik dan weer heel snel ik mijn oude gewoontes val.

Boh ja, ik zit met hetzelfde probleem! Maar ik wil ook echt alles omgooien! Ik ben zo ontiegelijk chaotisch, heel slecht in opruimen en projecten afmaken. Dus dat wil ik ook echt veranderen. Ik ben vandaag en gister ondanks het warme weer al goed bezig geweest, ik had een leeg kamertje over waar het echt een ontzettende troep was, die heb ik leeg gehaald en een inloopkast ervan gemaakt.

Dus ik was al 1. lekker koel binnen 2. ik heb iets bijna afgemaakt, ik moet nog opzoek naar een leuk en klein (open)kastje 3. geen ijsjes en andere ongezonde koude dingen gegeten heel de dag door omdat ik bezig was.

En ik ben trots op mezelf dus vanavond ga ik mezelf belonen met een film (en een lekkere salade) maar ik moet eerst nog even de afwas doen en de woonkamer stofzuigen.

Dit heb ik ook! Ik maak bijna nooit iets af en ik heb overal een troep, zo gaat het dan dus ook met eten/sporten. Ik heb ook altijd smoesjes! Ik wil gewoon zo graag het roer omgooien! Ik ben nu ook al twee dagen vrij goed bezig, maar voor hoe lang? Ik wil het nu gewoon volhouden en gezond worden, van binnen en buiten!

Leuk idee dit topic! Ik wil ook gezonder gaan leven, en gaan sporten. Ga na de zomervakantie weer sporten (na 1,5 jaar dat niet gedaan te hebben), maar ik wil gaan proberen minstens 2x per week te gaan hardlopen.
Ik heb al initiatief genomen:

• Geen frisdrank meer.
  • (bijna) Geen snoep meer
  • Veel water drinken
    Ik moet zeggen dat dit enorm goed geholpen heeft, ik ben in 3 weken van 59 kilo naar 55 kilo gegaan. Zo heb ik dus ontdekt dat ik eerst echt ongezond at.
    Ik heb ook geprobeerd 's avonds oefeningen te doen, maar dit was zo’n midden-in-de-nacht-bedenk-ik-opeens-om-mijn-leven-te-veranderen plan, en ik heb dus totaal geen uithoudingsvermogen.
    Maar veel succes en hopelijk hebben die 3 kleine maar krachtige tips je een beetje geholpen!
    x

Dankjewel @kusjeies! Het scheelt dat ik al geen frisdrank drink, eigenlijk alleen water en bij het eten drink ik melk. Wel drink ik elke dag een blikje energydrink waar ik dringend mee moet stoppen, die zooi is nog verslavend ook! Chemische troep is het!
Misschien dit topic toch wat hoog houden om elkaar te motiveren? Met plaatjes erbij is ook altijd leuk en motiverend.

Ik ken het. Verleidingen zijn irritant. Maar als ik je zeg dat ik zes keer per week intensief train en elke week een chocoladereep of twee/drie eet (dat is mijn verleiding) maak ik geen grapje. Ik eet zelf geen McDonalds/fastfood en kom ook nooit bij Bakker Bart, maar je winkelt niet elke dag met je vriendinnen, toch? Af en toe ‘cheaten’ kan echt geen kwaad. Dat ‘vandaag ga ik niet sporten want…’… Denk eens na over de sporten die je doet/wilt doen… Je houdt het makkelijker vol als je voor een sport kiest die je leuk vindt. En het terugvallen in oude gewoontes gebeurt wanneer je te streng bent voor jezelf, dat is een les die ik heb geleerd afgelopen jaar. Dus wees niet te streng en geniet van McDonalds en Bakker Bart op zijn tijd.Moderation is the key…

Dankjewel! Ik deed eerst 3x in de week zumba, samen met mijn moeder en nicht, ze zijn beiden gestopt en ik raakte ziek, daarna niet de moed gehad om alleen te gaan. Ik sport nu bij basic-fit, maar ik vond zumba veel leuker (maar ook duurder)! Ik zit morgen ook alweer in de knoei, want ik moet in de stad eten ivm werk. Suggesties?

Ah Basic Fit, die biedt geen groepslessen aan of wel? Zumba zou je eventueel ook thuis kunnen doen want er zijn veel filmpjes online en je zou het ook kunnen downloaden. In de stad eten ivm werk, hm, goeie vraag want ik eet zelf zelden buiten de deur. Als ik naar mijn stad kijk zou ik naar de Subway gaan voor een warm broodje of zo

Ik ben nu sinds een maand (misschien iets langer) bezig met mijn levensstijl te veranderen. Als je eenmaal begonnen bent is het een stuk makkelijker maar het is de stap er naartoe die lastig is!

Ik zat ook tegen overgewicht aan. Ik deed niks van sporten, ik rookte en ik at ontzéttend slecht. Toen besloot ik om alles drastisch te veranderen en dat heb ik ook gedaan. Ik rook niet meer (na 5 jaar als een ketter gerookt te hebben.) Ik drink niet meer, ik eet gezond, ik drink geen frisdrank alleen water/koffie/groene thee. Ook hou ik bij of ik genoeg van alles binnen krijg (vezels, kcal. etc) op www.voedingscentrum.nl en ik sport weer heel veel! :slightly_smiling_face: Het is echt niet meer moeilijk als je eenmaal begonnen bent. Vooral het sporten is zelfs verslavend! Ik loop iedere dag hard op de lessen van Evy en ben bezig met de 30 day shred van Jillian Michaels. Ook fiets ik veel i.p.v. dat ik de scooter pak, ik maak wandelingen van 2/3 uur met de hond en ik rij paard. Het is echt leuk, vooral als je de resultaten gaat zien! :slightly_smiling_face:

Als ik het kan kunnen jullie het ook want ik was écht heel lui en slecht bezig qua voeding en sporten.