Je laten meeslepen door mensen die je niks kunnen maken..

Ja de titel is misschien beetje weird, maar ik heb dus een beetje probleem.
Ik heb onwijs leuk leven enzo, ja dat klinkt heel groot maar alles gaat gewoon prima, met vriendinnen enzo, familie, school, alles gaat goed.
Maar het probleem is, ik word soms nog wel eens uitgescholden… maar dat worden mijn vriendinnen ook, door van die “jongetjes” uit onze klas, die nog best wel klein zijn en die snappen er nog niet zo veel van maar denken wel dat ze heel wat zijn. En mijn vriendinnen denken dan van; schijt ze mogen zeggen wat ze willen zeggen maar ik heb “schijt”.
Maar ik ben nogal gevoelig en ik ga dan steeds verder erin denken en allemaal betekenissen erachter zoeken waardoor m’n zelfvertrouwen behoorlijk naar beneden gaat. Ik ben nu bij een diëtist, en dat gaat gewoon goed. (ja het gaat voornamelijk om m’n uiterlijk… ookal zeggen ze bij m’n vriendinnen ook dat ze dik zijn, maar omdat ik natuurlijk wel wat dikker ben, trek ik me daar heel veel van aan en omdat mn vriendinnen ervan bewust zijn dat ze niet dik zijn, wat ze ook niet zijn hoor(!) trekken hun zich er niks van aan… maar ik wel…)
Daarom gaat mijn humeur best vaak naar beneden door die pestventjes… terwijl m’n leven verder gewoon goed gaat…

Heeft iemand ook zoon probleem, of heeft iemand tips om beetje meer erover heen te kunnen zetten?

Bedankt… X

Niemand? :flushed:

nou… ik zou me er gewoon niks van aantrekken…

Ja, maar dat vind ik heel moeilijk… Ik ga er meteen betekenissen achter zoeken… Ik weet ook niet waarom ik dat doe…

dan denk ik dat je onzeker bent… maar ik weet niet wat je er tegen zou moeten doen behalve er niks van aantrekken maar dat vindt je weer moeilijk…
hun de mond snoeren misschien?

Het is gewoon lastig, kan ik goed begrijpen. Maar het ligt niet aan jou. Dus je moet hoe moeilijk het ook is ze proberen te negeren en ‘er boven te staan’. Jij bent leuker dan hen!

denken dat die jongentjes waarschijnlijk zelf ook hardstikke onzeker zijn