Je houden aan gezond eten? problem!

Ik bedenk altijd gezonde maaltijden voor mezelf en vaak neem ik mezelf ook voor om niet te veel/slecht te eten maar ik kan snoep en snacks en frisdrank zo moeilijk moeilijk moeilijk weerstaan! als ik weet dat er chocola in de la ligt, dan weet ik OOK dat die er niet snel meer zal liggen omdat ik er gewoon niet van af kan blijven!

Hebben jullie misschien tips? of heb je dit probleem ook?
laat weten plies! thank you, x

Ik laat mn moeder die chocola dan altijd verstoppen ofzo :stuck_out_tongue:
Maar als je eens een béétje chocola eet is het ook niet erg, gewoon niet overdrijven.

Ha dat probleem heb ik niet , ik heb nooit chocola in huis en als we dat wel hebben word het dezelfde dag nog opgegeten door me zus of moeder of zusje :'D

Ik denk dat iedereen hier heel goed snapt wat jouw probleem is, vooral weet ik van mezelf dat chocolade gewoon bijna onweerstaanbaar is. :kissing:
Ik heb wel een paar tips voor je die misschien helpen (:
-Zorg er altijd voor dat je een flesje water bij de hand hebt, als je dan zin hebt om te gaan snoepen sla dan een paar flinke slokken achterover en weg is je trek.
-Bedenk je als je zoiets wilt eten hoe lang je moet sporten voor een zo’n snoepje. Bijv. Een mars bevat ongeveer 280 kcal, om die weer te verbranden moet je ongeveer drie kwartier hard fietsen(dus minimaal 28/30 kilometer per uur) op een fitnessfiets fietsen.
-Neem eens een keer iets gezonds mee in je tas, een lekkere appel, of bijvoorbeeld een peer of sinaasappel.
-Een warm kopje thee zorgt ervoor dat je honger gevoel weggaat.
-Eet in plaats van 3 keer veel (ontbijt, lunch en avondeten) om de 2/3 uur iets kleins zoals een boterham of appel, zo blijft je spijsvertering aan de gang en worden die dingen díe je eet beter verteerd.
Ik raad het ook eens aan deze pagina te lezen: Overgewicht
Want als je op een gegeven moment zoveel blijft snoepen krijg je misschien overgewicht en ik denk niet dat dat de bedoeling is (;

frisdranken vervangen door crystal clear. niet zo saai als water, wel weinig kal.

en zorgen dat het lekkers achter slot en grendel ligt, zodat je er niet bij kan

Je moet jezelf niet alles verbieden. Als je echt zo graag chocola wil, spreek dan met jezelf af dat je een klein stukje mag iedere avond, en niet dat je hem in een keer op eet of dat je de hele dag door stukjes eet.

NIET in de avond.

Ja dat heb ik ook Ö Maar niet met gezond eten, want ik snoep niet echt heel veel, maar meer met de 4-uur “snacktijd”. Dan krijg ik altijd zin in een klein bakje yoghurt, een paar nootjes etc.
En dan ga ik over mijn 3 maaltijden per dag.

Een klein bakje yoghurt of een paar nootjes is geen maaltijd.