je haar verven met henna...

ik heb een paar vragen over als je je haren met henn verft…

1. traditonele henna poeder maakt je haar rood… en hoelanger je het er in laat zitten hoe roder het word… is het ook zo dat hoelanger je het er in laat zitten hoe donkerder het word? net zoals met normale verf?
  2. als je gaat zwemmen ( zwembad met chloor) haalt het de HENNA verf er dan ook een beetje uit?
    dat was het wel… de eerste vraag is een beetje lastig te begrijpen maar ik bedoel: met henna is het hoelanger hoe rooier… maar kan het ook zo zijn van hoelanger hoe donkerder? alvast thanxx

1 hoe langer je henna laat zitten hoe (donker) roder het wordt.
2 nop, dat gebeurt gelukkig niet! ^^

Haha grappig, ik zit net met henna op mijn hoofd :stuck_out_tongue:

Het is inderdaad zo hoe langer, hoe roder/donkerder. Ook als je uitgroei hebt kan je beter enkel de uitgroei doen, want als je je lengtes weer met henna doet worden die weer donkerder.

Welke kleur haar heb je nu?

hoe langer je de henna erin laat hoe intenser de kleur word.

Ik heb gister mijn haar geverfd met henna en nu is het oranje uitgeslagen… mijn eigen haar is een soort van koperblond…nu ga ik het weer verfen maar dan met donker rood…

He, geinig jij hebt wat ik wil xD Mij lukt dat niet echt met henna omdat mijn haar daar een tikkie te donker voor is…

Je kan er ook nog vanalles ingooien.
http://raponsje.forumup.be/viewforum.php?f=2&mforum=raponsje
Kijk daar even, daar staan heel veel tips!

Oh thanxx… maar je hoeft toch geen ontkleuring te gebruiken? @vlientje ik denk niet dat je deze kleur wil! dit is niet oranje zoals een sinaasappel ofzo… echt heel raar oranje het lijk echt heel raar

Wat voor kleur wordt het als je Henna gebruikt? Iemand foto’s? :grin:

Ik verf mijn haar nu ruim een jaar met henna (het is wel echt een gekloot iedere keer helaas) en het maakt je haar echt supermooi. Als je de henna er langer in laat zitten, wordt de kleur steeds intenser. Chloor haalt de kleur er niet uit, maar het maakt je haar er niet mooier op (dat gebeurt ook als je niet je haar hebt gekleurd maar oke).

Je moet sowieso geen ontkleuring gebruiken, ik zou er gewoon weer een lading henna overheen gooien. Als je normale henna hebt gekocht en deze niet hebt gemengd met koffie oid dan wordt het gewoon knal oranje. Koop je de volgende keer al een pakje waarin het gemengd is (van henne color paris bijvoorbeeld) dan hoef je niet te mengen. Gebruik je gewoon normale henna dan zou je er bijvoorbeeld koffie of thee doorheen kunnen doen.

Voor donkerrood haar raad ik henne color paris auburn aan. Dat werd bij mij echt kersenrood.

oh nou ik heb dat spul van de NYNA ofzo misschien kennen jullie die winkel? en van koffie wordt het toch juist bruiner?

Dat hangt HEEEEEL erg af van welke henna, en welke kleur je haar heeft, wat je erin hebt gedaan, hoelang het in je haar heeft gezeten…
Maar bij mij werd het zo:

Mijn haar was wel al chemisch rood gekleurd. Dus dit is alleen wat intenster geworden.

http://img13.imageshack.us/img13/3088/hennaz.jpg

Ik zal morgen even een foto maken hoe het bij mij wordt, want ik heb net de foto verwijderd:"D

Maar wordt het nou van koffie rooier of bruiner?

Ik DENK bruiner. Niet helemaal zeker, want ik doe er niets in, vind dat teveel gedoe xD
Wat wil jij dan? Roder of bruiner? :stuck_out_tongue:

…nou ik ga mijn henna uitspoelen. De kans zit er dik ik dat ik niet helemaal tevreden ben xD (Het was al steeds zo dat mijn uitgroei donkerder was, en heb nu een poging gedaan dat wat lichter te krijgen maar hm. Ik ben bang xD)

Met koffie wordt het bruiner, met thee wordt het roder. Kijk anders even op www.hennaforhair.com daar staan heel veel mixes op met de haarkleur erbij.

Vlientje, hoelang heb je het erin laten zitten dan?

Nu een uurtje. Ik ben hennagloss aan ‘t doen, in de hoop dat mijn lengtes niet donkerder worden, maar mijn uitgroei wel een beetje kleurt… En liever nu een uurtje, en straks nog een uurtje, dan dat ik nu 2uur doe en het weer te donker is :pensive:

Oh een uurtje is niet lang. Ik laat het altijd heel de nacht zitten:"D Maar mijn punten worden niet echt donkerder hoor, meestal is het wel egaal met een beetje verschil hier en daar.

ik verf het nu een tijdje en nu is het een soort donkerrood… eerst liet ik het de hele nacht intrekken, nu 5 of 6 uurtjes.

Oh echt, wat gaaf! In that case ga ik 't mss ook nog eens proberen wat langer, er lijkt nu weinig tot niets gebeurd xD Maar naja, dit is n oud pakje henna, kan daar nog aan liggen xD

henna heeft een bepaalde houdbaarheidsdatum, hoe ouder de henna, hoe minder kleur het afgeeft.