Je haar & de zomer (:

Ik hoorde laatst een tip, voor blondines die graag ‘blonder’ haar willen.
Natuurlijk gebeurd dat sowieso ookal in de zon, maar omdat te versnellen spray je een beetje citroen sap over je haar uit.
Of je knijpt een citroentje uit over je haar.
Dus, als je je haar ook wilt laten zonnen.

Ik dacht dus, mischien kennen julie nog meer van deze tips voor je haar. (:
leef je uit (:
Let the[fgcolor=#E69A4E] sun shine[/fgcolor]

Wat zou er gebeuren als ik dat deed op rood geverfd haar… :0

oranje.

^ haha same here, ik heb m’n haren nu robijnrood. Zal wel roze worden in de zomer XD

kun je toch ook met kamille thee doen (?)

het zal zeker niet iets met zwart haar gebeuren…
maar is citroen niet slecht voor je haar?

Ja citroen is slecht voor je haar. Als je het te vaak doet kan het uitdrogen.

Ik heb het pas gedaan met citroensap in zo’n plastic citroen, had een paar plukjes gedaan. En dan een middagje in de zon (niet te lang) en het is erg licht geworden!

Ik zou persoonlijk niet mijn hele haar met een pure citroen insmeren, omdat het heel slecht is. Als je een paar plukjes doet en het 's avonds wast en goed insmeert met cremespoeling is er niks aan de hand :slightly_smiling_face:

Zo goed is dat citroenzuur niet voor je haar hoor!

Tips (van internet, nog nooit zelf geprobeerd):
-Gebruik styling producten met een UV filter. (bijvoorbeeld een beschermende spray van guhl)

• Omdat je haar voor 10% uit water bestaat, moet je eerst je haren nat maken voor je het chloorwater in gaat. Spoel het daarna ook weer af. Zo behoud je je kleur.

• Als je haar groen wordt (omdat er koper in zwemdbadwater zit):
    Je kunt je haar wassen met een vitamine C tablet opgelost in citroensap. Een andere oplossing is je haar wassen met een in water opgeloste aspirine tablet.

citroen maakt je haar stuk en droog

Blondspray is wel goed.

Ik heb een spray die m’n haar beschermd in de zon. :slightly_smiling_face: Net als zonnebrandcreme maar dan voor je haar.

^ welke is dat dan?

Dat heb ik vanmiddag gehaald, bij de kruidvat!
Ik heb donkerbruin tot zwart haar, en ik dacht laat ik het toch maar proberen want wou het wat lichter zonder chemische troep erin.
Het kost ¤3 bij de kruidvat

Dat is net zo goed chemisch.

Het is het beste om een beetje (!) citroensap met wat water te mengen en dat over je haar te verdelen. dan in de zon liggen en dan wordt je haar heel snel lichter! Als je haar of lichaam nat is wordt je sowieso sneller bruin op je huid en blond/lichter in je haar. (: Oja als je citroen gebruikt wel goed je haar verzorgen met haarmasker ofzo :wink:

Dus, ik ben donkerblond, en als ik dat zou proberen krijg ik blonder haar? Ga ik eens doen denk ik.
En daarna een herstellend masker…?

Haal die smiley maar weg want dat is helemaal niet goed.
Zo verbrand je sneller en haar is kwetsbaarder als het nat is als ik me niet vergis.

@ Danioottt, ja je haar wordt sws lichter! Ja ik zou wel iets van een masker ofzo doen, want citroen is best slecht voor je haar, en anders krijg je misschien strohaar ofzo en dat wil je niet denkik. x] good luck!

Bij de kapper gekocht en het is van het merk Wella. Was wel vrij prijzig, maar met mijn blonde haar heb ik dat wel nodig.