Je ex 'loslaten', hoe doe je dat?

Hee girls!

Ik heb eigenlijk een probleem waarvan ik sowieso weet dat er meiden gaan zijn die hetzelfde hebben meegemaakt, en ben ik er zeker van dat jullie me kunnen helpen (alsjeblieft!)

Het is dus uit met mijn vriend, en we blijven vrienden enzo want wat we gehad hebben is zo speciaal, en eigenlijk is er ook geen drama gebeurd waardoor we uit elkaar zijn. We hebben het een beetje samen beslist omdat hij mijn leven niet wou belasten met zijn problemen (ik heb hier al eens een lang topic over geschreven trouwens, dus dat doet er niet echt meer toe :wink: ).

En nu is het eigenlijk heel erg moeilijk om ermee om te gaan. Want onlangs ging ik uit, en De Ex was er ook, en op één of andere manier kon ik hem niet uit het oog verliezen omdat het nog zo ‘ons’ voelde. Als ik hem niet zag voelde ik me rusteloos, en ik was steeds bang als hij met andere meisjes praatte. Ja, ookal is het uit, zo stom van me. Daarna ben ik naar hem gestapt om te praten, en heeft hij gezegd dat hij het echt supermoeilijk vindt om met me te praten, en heeft hij gezegd dat hij mij ook miste maar dat het tijd nodig had en blabla… En dan hebben we elkaar eens vastgepakt en dat voelde goed, zo bij hem te zijn.
Daarna stonden we dus uiteindelijk wel leuk te praten, tot dat een andere een lompe dronken jongen seksistisch begon te praten tegen mij, en dan begon De Ex hem dus te slaan! En daarna vertelde hij met tranen in zijn ogen tegen een gemeenschappelijke vriend dat ik nog steeds ‘het meisje’ voor hem was, en dat hij het zo moeilijk vond. Zo ongelooflijk verwarrend!

De volgende dag wou ik graag met hem gaan praten omdat ik echt vragen had (sorry dat ik het daar moeilijk meeheb?!) en hij pepert het er echt in dat ‘hij tijd nodig heeft en ik dat moet respecteren, want uit is uit hoe erg en rot hij dat soms ook vindt’ LETTERLIJK. Maar ik kan het niet :frowning_face:
Ik ben constant zenuwachtig omdat ik niet weet wat ie aan het doen is, het doet pijn aan hem te denken en een eventueel ander meisje… Maar ik wil hem echt tijd en ruimte geven, maar dat GAAT niet. Ik doe nu mijn best niks te smsen of langs te springen, omdat ik hem nog steeds graag zie eigenlijk en hem die tijd voor hem ook gun. Maar het maakt mij stuk.

En ik weet echt niet hoe ik het kan om hem volledig ‘los’ te laten ofzo, hoe pakten jullie dat aan bij jullie ex? Hebben jullie dat ook nooit gehad?

alvast thanks en sorry voor het lange verhaal!

Het is bij mij al een beste poos geleden sinds het uitging. Ik heb niet meer net zoals in het begin dat ik constant aan hem denk o.i.d., dat is een kwestie van tijd denk ik.
Maar ik heb nu, een half jaar later dus, nog steeds wel momentjes dat ik hem zó erg mis. Ik kan hem gewoon echt niet ‘loslaten’.

Dus ik vind het een goede vraag; how to get over your ex?!

ik heb geen idee, misschien gewoon verder gaan en met andere leuke jongens gaan daten? Nou upje voor jou (:

niet,. .___.

haha nouuuu ms VampireAva dankje voor de moed :stuck_out_tongue:

dat heb ik dus ook, naja ik heb het nog steeds.
1,5 week geleden zouden we dus weer bij elkaar komen enso, het voelde weer als vroegr (heb 1,5 jaar met hem gehad) en ik was in de 5 maand dat het uit was zo zenuwachtig als ik een krabbel bij hem zag vn een ander meisje ofso. Hebben we ook ruzie om gehad maar hij deed precies hetzelfde bij mij, hijmoest zelfs huilen daarom.
we wisten het allebei niet meer. en hij had afgesproken met een meisje. ze woont aan het andere kant van het land. Echt een shock voor mij, voelde me echt kut en heb ook best lang gejankt maar het ergste was dat hij er blijft slapen omdat het vet lang rijden is enso. hij kende dat meisje net 7dagen ofso! ik wil hem nu los laten en heb tegen me zelf gezegd dat het over is. voor nu teminste
misschien als we elkaar tegenkomen over paar jaar, is alles anders
een jongen moet moeite doen, als die je echt wil.
er komt vast wel een nieuw meisje voor jou ex, en dat is echt een van de ergste dingen. maar het heeft mij wel op scherp gezet dat het niets wordt… en ik hem beter kan laten gaan.

Je komt pas over je ex, als je accepteert dat de tijd die je met hem gehad hebt, nooit meer terug komt… :slightly_smiling_face:

Ik ben meerdere malen in de fout gegaan door het opnieuw met een ex te proberen, maar het is nooit meer hetzelfde en verrassend genoeg zijn de redenen waarom het in de eerste plaats uit ging, ook de redenen waarom het in de tweede plaats niet werkt. Een ex is niet voor niets een ex…

& ik weet dat het niet zo simpel is als hoe het klinkt, maar dat is de enige manier om over hem heen te komen, accepteren dat het niet voor niets een ex is… & als dat niet kan (& de enige reden waarom het niet kan is als het uit gegaan is, terwijl het niet uit had moeten gaan & dat moet voor beiden kanten gelden), dan moet je met hem praten of het beëindigen van jullie relatie wel de beste oplossing was :slightly_smiling_face:

Je moet hem loslaten & geen hoop meer hebben.
Meestal een nieuwe liefde tegen komen helpt je helemaal hem te vergeten.

Je moet hem loslaten & geen hoop meer hebben.
Meestal een nieuwe liefde tegen komen helpt je helemaal hem te vergeten.

-

@ BANANENBOOM, lucky you:D

Ik zou het ook echt niet weten, ik las je verhaal en leefde totaal met je mee, want ik zou ook echt gek worden als ik in jouw situatie zou zitten… damn!
En stel, dat je niks van je zou laten horen, zou hij dan alsnog contact zoeken?
WIL JIJ nog contact, of zou je het kunnen accepteren dat jullie tijd niet meer terug komt? Want anders zou ik hem echt uit mn leven deleten, dan is het een stuk makkelijker…
Good luck en sterkte!!

Uit is uit. Daar heeft hij gelijk in.

Afstand nemen en tijd. Contact kan je dan weer opnemen als je van jezelf weet dat je helemaal over hem bent.
Oja en: don’t cry because it’s over, smile because it happened.

Mijn ex en ik gingen ook als vrienden uit elkaar. Natuurlijk harstikke leuk als je dat beide wil, maar het loslaten word daardoor een stuk moeilijk (vind ik). Mijn ex en ik bleven namelijk regelmatig met elkaar bellen msn’en etc. Dit zorgde er voor dat je herinneringen ophaalde en daarnaast bleef hij ook in mijn leven.

Ook zorgde dit weer voor de nodige ruzie’s die we juist niet meer wouden hebben (daarom waren we uit elkaar gegaan). Op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt en de vriendschap + al het contact verbroken. Puur omdat ik het niet meer aan kon en hem echt wou vergeten en loslaten.

Het duurde bij mij wel tijdje voordat ik hem los kon laten. Het liefste had ik hem dan ook nog in mijn leven. Maargoed, nu praat ik zo af en toe nog is met hem. En dat gaat harstikke goed. Je blijft op de een of andere manier toch wel een speciale band met elkaar houden aangezien je veel met elkaar gedeeld heb :slightly_smiling_face:.

Dus als ik jou was zou ik de vriendschap verbreken, en pas als je denkt dat je hem los heb gelaten, het contact weer opzoeken. Misschien wil je dat ook wel niet meer of hij wilt het niet meer. In ieder geval succes!

ik had ook afgesproken eerst vrienden te zijn, maar dat werkt gewoon niet! ik bleef maar hoop krijgen.
dus heb ik ook het contact verbroken, had ik eerst ook al voor 4 maand maar we konden elkaar niet vergeten dus begon het weer nja nu werkt het nog steeds niet…
en het is echt verschrikkelijk om als “vriend” de details te horen van zijn date die die deze 2 dagen had… dus ik heb ook het contact verbroken. hoor vast wel van iemand of die nou een (L) in zijn naam heeft of niet.
maar voor mij is het klaar!(aa)

wouw EllaJune! Ik weet precies hoe je je voelt…

Ik heb precies hetzelfde gehad en het heeft al met al meer dan 8 maanden geduurd voordat ik over hem heen was.
Een voordeel bij jou -of misschien wel nadeel?- is dat hij nog wel om je geeft, dat deed mijn ex niet om mij.

Er zijn geen tips en trucs voor het vergeten of loslaten van je ex, je moet het zelf doen. Maar echt waar, geloof me. De tranen en de pijn werpen in the end echt hun vruchten af! Het duur misschien even maar je komt er wel doorheen, ik beloof het je ( :

Heel veel succes!

Ik geraak ook niet over m’n ex maar gelukkig was onze break-up dan vijandig…Dit moet zoveel moeilijker zijn voor jou omdat jullie eigenlijk niet uit elkaar hoeven te zijn. Maar ik denk niet dat hij er ook maar aan dènkt iemand nieuw te willen. En dat ‘zoeken’ en rusteloos zijn heb ik ook als ik weet dat m’n ex er ook is. Bij mij zal het uiteindelijk verdwijnen omdat ik mezelf kan inbeelden dat het een klootzak is en er zo beter overheen kom maar in jouw geval zou ik gwn echt met 'm praten. Hij heeft problemen ja, maar door uit elkaar te zijn maakt hij jou ongelukkiger dan voorheen…En zichzelf ook.

Hem in ieder geval even met rust laten, dat is héél moeilijk - ik weet het - maar dat is écht het beste! anders maak je jezelf alleen maar gek! En je denkt nu misschien dat je er niet overheen kan komen, maar geloof mij, het wordt vanzelf minder. Dat zal misschien niet binnen een week of een maand zijn, je moet jezelf de tijd gunnen…