Je ergste kook blunder

Na aanleiding van mijn superieure kook blunder (saucijzen broodjes in de magnetron in plaats van de over) open ik dit topic.

So tell me your kook blunders!

een vriendin van mij ging een appel met de bollekant van een aardappelschil mesje snijden

en echt zo van…
na een halfuur zagen
dit mes is bot

ze wist het echt niet

Met m’n arm op een pan leunen tijdens het pannenkoeken bakken.

Oke, ik was een paar jaar terug alleen thuis en daarom hadden mijn ouders voor mij een diepvriespizza gekocht. Dus ik die laten ontdooien en in de oven gedaan. Maar blijkbaar zat ie er dus véél te lang in, want toen ik de oven open deed kwam er een grijze rookwolk uit. Dus ik snel achterdeur open gezet, maar toen ging ook nog eens de rookmelder af! Oh dat was echt een ellende.

Het zelfde heb ik een keer gehad toen ik voor het eerst een eitje ging bakken. Gelukkig kan ik tegenwoordig wel koken =P

Eens een mini-verpakking van boter in de microgolf gezet, omdat hij nog te koud was om te smeren… Wist ik veel dat die verpakking zou beginnen te fikken :’)

Popkorn laten aanbranden.
En mn hand op zo een platte kookplaat leggen. DAT DOET ZEER. (dus doe het maar gewoon niet)

Ik denk iets laten aanbranden/overkoken … Nooit echt blunders gemaakt :stuck_out_tongue:

popcorn gemaakt… en er dan zout overheen gooien inplaats van suiker… en nog een beetje teveel ook ;'D

Huh, je doet toch altijd zout over de popcorn? :’)

Het rooster met bakpapier terug zetten in de oven, het bakpapier steeg op door warmte ofzo, en toen stond het in de fik. Dat was echt een drama moment xD

Zoute popcorn is veeeeeel lekkerder dan zoete :stuck_out_tongue:
(tenzij het caramel popcorn is <3 )

Ik heb ook wel eens de boontjes laten aanfikken. En dat is knap lastig, want dan moet eerst al het water verdampen en dan pas fikken ze aan :stuck_out_tongue:

hahaha dat is best lullig! @ Pikkujuttu

haha in zo’n wegrestaurant, ik zat niet op te letten ik had patat dus ik dacht ik pak zo’n zakje en strooi er zout overheen, bleek het melkpoeder te zijn.

eierkoeken gemaakt maar de eieren vergeten. ze waren niet te vreten.

en een keer chocoladetaart. te lang in de oven laten staan. het was net een baksteen zo hard. gebeurde minimaal 5 jaar geleden en ik word er nog aan herinnerd.

M’n enige blunder was dat ik dacht: Ik ga een lekker ei bakken met lekker veel kruiden, en ik veeeeeeeel te veel kruiden en zout erop had gedaan. Het was zo vies!

Oh. En een keer spritzen gemaakt. En er stond in het recept poedersuiker, zoveel gram moest erin. Maar wij hebben gewoon zo’n soort beker waarmee je kan wegen (er staat op hoeveel suiker dan bijv. 100 gram is) en ik dacht, naah kunnen we poedersuiker ook wel mee meten. Maarja, poedersuiker heeft natuurlijk een totaal andere dichtheid dus er zat veel te weinig suiker in :stuck_out_tongue: Smaakte naar niks…

haha ik ging ook een keer pannenkoekenbakken met een vriendin, wij dachten makkelijk een beetje water erbij en bakken maar. moest het niet met water, moest het met melk! dus wij nieuw beslag maken, doen we het perongelijk weer. x)

Ik ging spaghetti maken, een van mijn eerste keren. Spaghetti al lang aan de kook, ik mijn broer roepen welke saus hij wou. Vraagt hij ook heel droog; ‘waar is het gehakt?’. Lag het gehakt nog in de vriezer. ._____.
En een andere keer met spaghetti had ik de saus al bij de spaghetti gegooid, terwijl ik het water nog niet weg had gedaan.

saucijzen broodje in de oven zette op zo weg werp bordje dus hele bordje gesmolten