Je eigen (oude) kleren in de hondenmand?

Hoi Hoi,

Na de vakantie wil ik graag een pomeriaan pup kopen, dit vinden mijn ouders dan ook goed. Ik woon zelf op een boerderij en buiten hebben we al drie honden.

Mijn pup wil ik dan ook binnen hebben.
Nu zegt mijn pa dat je je (oude) kleren in de hondenmand moet leggen bij de hond zodat de hond dan aan je went en weet wie de baas is.

Dit heeft mijn vader ook bij de andere drie honden gedaan toen ze nog pup waren (voordat ze permanent Buitenhonden werden) en ze zien hem sowieso als baas.

Maar… Iemand anders hier ervaring mee?

Love…

Ik heb geen ervaring met eigen kleding.
Maar toen de hond van m’n opa nog een puppy was en we 'm net kregen,
kreeg ie een sok mee die naar de moeder van de pup rook.

Klinkt dus opzich best logisch :slightly_smiling_face:
& als je toch nog een oud shirtje hebt liggen, kan je het altijd proberen?

Hier hebben we een algemeen topic voor: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-huisdierentopic-voor-vragen-tips-300279.0.html

Ik denk wel dat het zal helpen bij gewenning in de puppy-fase ja, maar of ze je dan gelijk als baas gaan zien, geen idee.

Trouwens, ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt qua kennel, maar ik weet dat Van Het Lavenlaar erg goed is (http://www.vanhetlavenlaar.nl/). Let je er alsjeblieft op dat je niet een express klein gefokt keeshondje koopt, dat is een hele slechte business.

Buiten dat, heb je al veel informatie gezocht over ze? Niet dat ik denk dat je een slecht baasje zal zijn, maar veel mensen onderschatten ze.

Ik heb een pfd bestand gemaakt met allemaal handige sites voor honden, zoals filmpjes op youtube over het trainen van honden, boeken, handige artikelen, facebookgroepen en meer. Ik heb ook een gratis trainingse-book die je op je laptop of mobiel kan lezen.
Stuur maar een pb als je die wilt!

Het is allemaal over positief trainen, waarin het belangrijk is dat je dus een band opbouwt met je hond en heel erg veel plezier beleeft. Echt een aanrader. Ik heb trouwens nog twee leuke facebookgroepen:

en

In deze groepen kan je ook vragen om tips en zelf tips geven.
Iedereen is welkom

Dit en het hoeft niet per sé. Het kan ze gerust stellen wanneer ze in de bench zitten en ze jou niet zien. Maar of het meteen betekent dat ze jou als baas zien; nee ik denk het niet. Ligt er ook aan hoe je verder met de hond bent en doet en of je consequent handelt en laat zien wie de baas is.