Je beugel eerder laten weghalen.

Hi, ik heb sinds mijn 11e een beugel.
Ik ben nu 14 en draag hem bijna 2 jaar en 8 maanden.
Mijn tanden staan helemaal perfect nu, behalve dan dat ik een spleetje heb tussen
mijn snijtand (?) en nog een andere tand. Deze spleet is niet te zien als ik lach, alleen als je mijn mond gaat bestuderen.

Nu zei de ortho 2 maanden geleden: “als die spleet dicht is, gaan we een afspraak maken om hem eruit te halen”. Ik kwam de maand erna terug, de spleet was dicht, en tóen pas ging ze foto’s maken. De volgende keer hoor ik dus wanneer m’n beugel eruit mag. (dat is 1 maandje ongeveer, zei ze).

alleeeen, nu hebben ze m’n beugel zo in gesteld dat die spleet gewoon weer is teruggegroeid! nu moet ik dus 2 maanden langer, terwijl hij er eigenlijk volgende keer al uit zou kunnen.

Nu denken jullie vast “ach meid, die twee maanden… maak je er niet druk over…” maar ik ben dat ding hélemaal zat… en volgende maand heb ik een heeeleehoop dingen, (dansshows, feesten, optredens, ik zie mijn opa en oma uit spanje weer…) waarbij ik zooo graag zonder beugel zou verschijnen… en omdat het me niks uitmaakt of dat spleetje er nou wél zit of niet…

dacht ik: is het dan niet mogelijk om mijn moeder te laten zeggen… " ik vind het wel goed zo, haal die beugel er maar uit? "

Heeft iemand dit weleens gedaan? Of denken jullie dat dat kan?

dat wil ik ook, maar geen idee (:

ja ik heb het gedaan, en ze staan gewoon perfect recht nu. ik ken nog wel meer mensen die gewoon hebben gezegd ik wil ´m er nu uit, en bij hun mocht hij er ook gewoon uit! hoop voor je dat hij eruit gaat!

Ik heb ook een beugel 2 jaar ik ben dat ding ook helemaal zat, dus ben ik naar de ortho gegaan en gezegd dat ik hem eruit wil laten halen. Nu gaat hij er over 2 weken uit en krijg ik een nachtbeugel.

Ja dat kan als je er echt op staat
Me zus was dr beugel ook zat, omdat ze hem op een late leeftijd had gekregen liep ze nog met een beugel rond op dr 17e.
Ze heeft heel duidelijk tegen de ortho dat ze het gewoon zat was en het zo goed wel vond ( hij wilde ook nog iets veranderen wat je niet zag) en toen waren er gewoon foto;s gemaakt en is hij eruit gehaald

Bedankt alvast, voor alle reacties! Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie dat allemaal gedaan hebben. Ik heb echt sterk het gevoel dat die ortho’s je een paar maandjes langer laten zitten dan dat je nodig hebt, gewoon voor het geld dat ze er nog extra uit kunnen halen…

Zo gaat dat altijd met orthodontisten, als dat bij mij niet was gebeurd was ik er nu allang vanaf geweest. Ik heb hem nu 4,5 jaar en heb er ook echt genoeg van. Mja geduld is een schone zaak. Heb geen zin om weer opnieuw een beugel te moeten als hij er eindelijk uit is. Je wortels moeten ook nog vastgroeien he.
Maar hoop voor je dat er snel een einde aan komt.

Voor die spleet kun je anders misschien je lipbandje laten doorknippen mocht je je er later nog aan gaan ergeren, ik heb dit ook laten doen en hierdoor hoefde ik geen beugel. Ik weet niet of dat ook werkt bij jou natuurlijk. Met beugels heb ik geen ervaring, maar ik hoop voor je dat je beugel er snel uit mag :slightly_smiling_face:

En tuurlijk kun je het zeggen als je hem eruit wil hebben, ze kunnen je moeilijk dwingen. Het is jouw mond toch?

dat is inderdaad waar, ik heb het gevoel dat ze dit bij mij ook hebben gedaan. mijn tanden stonden echt maar een klein beetje scheef, en toch heb ik mijn beugel maar liefst 3,5 jaar gehad. dat was echt niet nodig, en al helemaal vervelend vond ik het dat ik wel elke maand langs moest komen en ze dan meestal 10 seconden in mijn mond keken en vervolgens zeiden: ‘oke, kom volgende maand maar weer terug’ en hoppa, dat kostte mijn ouders dan 60 euro per keer…
ja echt afzetten vond ik dat dus.

ja dat kan wel, jij bent tenslotte zelf de baas, wnat jij betaald er ook voor

Ik was die van mij spuugzat, en ik was in de wolken toen ik met dat afspraken kaartje naar buiten liep om dat ding er uit te laten halen, de bovenkant is er sinds vorige week woensdag uit. Ze hadden me tussendoor nog een afspraak laten maken, en toen hebben ze de onderkant scheef gezet?!! (De onderkant is er dus niet uit, terwijl het daarvoor recht stond -.- “Staat nog scheef, meid” Had ik thuis al gezien de dag er voor, ik moet maar ortho worden denk ik!
De bovenkant staat nu kaarsrecht… Ik begrijp je volkomen! Als je 't echt beu bent je moeder meelaten gaan en anders zowieso de volgende keer vragen “Wanneer mag ie er uit?” Mijn beste vriendin heeft gewoon haar moeder meegenomen en een week later was ie er uit!! (Op eigen verzoek) En ze heeft gewoon kaarsrechte tanden -.-" Succes :wink:

pff als het kon zou ik het zelf nu laten doen.

Ik zou het niet doen, maar als je het écht wilt?!
Misschien krijg je er later wel spijt van, en 2 maandjes is echt niks…

Ik snap je echt helemaal!
Mijn ortho is echt een kneus en hij is altijd boos en chagrijnig en ik ben blij dat ik daar nu weg ben… Ook proberen ze alles te doen om je geld afhandig te maken.
Maar dat is misschien alleen mijn ortho,

Maar OT, als je het echt wilt, laat hem er gewoon uithalen… Ik zou ook gek worden als je ineens weer een spleet zou hebben tussen je tanden. En vooral dat uitstellen : ja over een maand gaat hij eruit… Bullshit. Dat is echt bij al mijn vriendinen en mij gebeurd. Nouja je moet het zelf weten hoor :slightly_smiling_face:

Xxxx

Dat is helemaal niet slim. Daar krijg je later heel veel spijt van.
Mijn vader bijvoorbeeld, heeft nooit een beugel gehad. Zijn tanden zijn steeds schever gaan staan, waardoor hij nu niet meer goed kan eten en nu (op zijn 44ste) een beugel moet. Daarom hebben mensen ook een draaidje op hun tanden, nadat ze een beugel hebben gehad: zodat ze niet gaan schuiven. Dus ik zou hem laten zitten. Liever nu een beugel, dan als je 40 bent!

Ik heb het toen ook eerder laten doen, moest ik er voor tekenen. Daardoor kan je later niet terug komen met dat je niet tevreden bent.

Bij mij zei die namelijk al een half jaar dat het nog 1 millimetertje rechter moest…

Dat moet gewoon kunnen, het is toch jouw mond?
Maar ik weet niet of het slim is, alhoewel ik wel snap dat het 'echt vervelend is! Je kunt denk ik wel beter nu 2 maandjes langer, dan dat je er later nog een opnieuw wil zetten.

Een vriendin van mij had dat gedaan, maar toen weigerden ze haar en spalkje te geven om de boel vast te zetten omdat ‘‘het nog niet goed stond’’ en toen moest ze zo’n uitneembare beugel, die ze vervolgens niet droeg en nu staan d’r tanden weer in dezelfde positie als voordat ze een beugel had.

Ik heb zelf ook 3 jaar een beugel gehad en ik weet heeeeeel goed hoe rot het is, is heb alles gehad van zo’n buitenboordbeugel die bovenop je hoofd vastgaat(zo’n petje zegmaar) tot aan die elastiekjes en daartussendoor nog een aantal kapotte brackets. Maar nu staan m’n tanden perfect en ik vind het allemaal waard geweest, dus ik zou zeggen laat die 2,8 jaar nou niet voor niks zijn geweest en ga nog ff die 2 maandjes door en dan heb je zo’n geweldige colgate reclame smile! =]