Hi, ik heb sinds mijn 11e een beugel.
Ik ben nu 14 en draag hem bijna 2 jaar en 8 maanden.
Mijn tanden staan helemaal perfect nu, behalve dan dat ik een spleetje heb tussen
mijn snijtand (?) en nog een andere tand. Deze spleet is niet te zien als ik lach, alleen als je mijn mond gaat bestuderen.
Nu zei de ortho 2 maanden geleden: “als die spleet dicht is, gaan we een afspraak maken om hem eruit te halen”. Ik kwam de maand erna terug, de spleet was dicht, en tóen pas ging ze foto’s maken. De volgende keer hoor ik dus wanneer m’n beugel eruit mag. (dat is 1 maandje ongeveer, zei ze).
alleeeen, nu hebben ze m’n beugel zo in gesteld dat die spleet gewoon weer is teruggegroeid! nu moet ik dus 2 maanden langer, terwijl hij er eigenlijk volgende keer al uit zou kunnen.
Nu denken jullie vast “ach meid, die twee maanden… maak je er niet druk over…” maar ik ben dat ding hélemaal zat… en volgende maand heb ik een heeeleehoop dingen, (dansshows, feesten, optredens, ik zie mijn opa en oma uit spanje weer…) waarbij ik zooo graag zonder beugel zou verschijnen… en omdat het me niks uitmaakt of dat spleetje er nou wél zit of niet…
dacht ik: is het dan niet mogelijk om mijn moeder te laten zeggen… " ik vind het wel goed zo, haal die beugel er maar uit? "
Heeft iemand dit weleens gedaan? Of denken jullie dat dat kan?