Doordat ik al jaren aan de pil zit, ben ik al die hormonen beu. Ik wil graag met de pil stoppen alleen vindt mijn vriend dat niet leuk. Daarom ben ik op zoek naar een andere oplossing.
De beste oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is een spiraaltje.
Ik heb heel wat gelezen over de Jaydess of de Gynefix. Ik vraag me af of er hier iemand is met eventuele ervaringen.
Ik ben er achter gekomen dat de Gynefix helemaal zonder hormonen is en dat er bij de Jaydess toch nog wat hormonen wordt afgegeven.
Toch vind ik het ook wel een eng idee om iets in je lichaam te hebben. Bang dat het schadelijk kan zijn voor je lichaam, etc.
Voor de mensen die het niet kennen:
Gynefix
De GyneFix is een ideale anticonceptie in de vorm van een klein koperhoudend spiraaltje. Voor een periode van vijf jaar biedt de GyneFix voor 99% bescherming in het voorkomen van zwangerschappen, en is daarmee in de praktijk doeltreffender dan de pil. In tegenstelling tot het ouderwetse spiraaltje is GyneFix ultra klein en flexibel. Hierdoor is de kans op irritatie en het beïnvloeden van de menstruatie minimaal. Dit maakt GyneFix vele malen comfortabeler.
Jaydess
Sinds 2013 is “het kleine zusje” van de Mirena spiraal, Jaydess genaamd, op de internationale markt gekomen, wat een nog lagere dosering afgeeft en speciaal geschikt is voor jonge vrouwen (adolescenten) en vrouwen die nog nooit bevallen zijn. In Nederland is Jaydess binnenkort beschikbaar. Nadat Mirena of Jaydess zijn geplaatst, geven ze elke dag een kleine hoeveelheid hormoon af. Voordeel hiervan is dat de betrouwbaarheid zeer groot is en de menstruatie hoeveelheid en menstruatie krampen sterk afnemen.
Als dit toch in het topic van ‘De Pil’ moet, hoor ik het graag =’]