Jaren 90 feest --> Kleding?!

Hopelijk kan iemand me helpen! :slightly_smiling_face:

Ik heb volgende week een feest met het thema; oldskool/uit de oude doos, en daarbij voornamelijk jaren 90.

Ik wil dus in dat thema gekleed gaan, maar wil er niet teveel geld aan besteden, kan wel hele outfit aanschaffen maar omdat ik de kleren uit de jaren 90 in t algemeen zo lelijk vind, draag ik het daarna toch nooit meer.

Heb al mn hele kast doorgespit enzo maar kan niks vinden…
Wat is nou typisch jaren 90 en hoe maak je makkelijk een outfit waarbij je binnen dat thema valt?

Gabber vind ik iets te … mannelijk maar dat zou m’n last minute optie worden, zat zelf meer te denken aan Saved by the bell/fresh prince of bel-air kleren , een wijde spijkerbroek , en dan geen heupbroek… spijkergilet/spijker jasje? Das wel weer warm voor op een feest maargoed… naveltruitjes vind ik zelf niet zo fijn om te dragen maar verder kom ik niet.

als je een idee hebt please let me know!

kringloop winkel? Oude kleren van je ouders.

Misschien een hoge taille broek met een blouse/shirt erin. En dan opvallende kleuren. Je kunt ook zo’n band in je haar doen. Ik bedoel dan gewoon een soort bandana en die dan vast knopen boven. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen haha. En je haar krullen? Of steilen maar dan wat wilder. En opvallende wat ik al zei opvallende kleurtjes. Je oogschaduw misschien roze met groen en oorbellen die knalroze zijn? Het zijn maar wat ideetjes hoor! Succes!

Sowieso extra fout. Bijv zo’n lelijke ski-jas,= in blauw groen en rood, of een legging in duizend kleurtjes. Zoveel mogelijk niet-matchende dingen.
Beenwarmers, grote oorringen, heel hoge broeken, trainingspak, en makeup kun je inspireren op de No Doubt/Madonna met donkerrode lippenstift. Donkere make up, bleek hoofd.

grunge &zo.
http://weheartit.com/search?utf8=✓&query=90s+fashion

En je haar wafelen, met zn hele dikke elastiek :'D

'n felgekleurde legging met felgekleurde beenwarmers en een felgekleurd shirt. Toch? Of iets met een heeeel fout printje.

een shirt met allemaal neonkleuren en zo’n wijde hippie broek

Je kunt bij de action zo`n bandana met bloemetjes of stipjes kopen. En dan misschien een kokerrok met stipjes en een strak wit t-shirt. Kun je ook allemaal bij de Action kopen hoeft natuurlijk niet als je het zelf al hebt. En dan witte losse of juist gekleurde sokken en dan met ballerina`s of pumps. En grote oorringen en veel armbanden. Misschien ook nog een tailleriem?

O ja en als je lang haar hebt het opsteken en met kort haar touperen!

schoudervullingen! en spijkerjasjes, hoge spijkerbroeken, leggings met prints, oversized shirts, wild haar wat al gezegd is. Ik zie hiermee voor me hoe mijn moeder vroeger rondliep, kun je dat niet ook doen? Oude foto’s opzoeken, of anders aan je moeder vragen XD

volgens mij zijn die dingen die jullie opnoemen meer jaren 80 kleding, volgens mijn moeder want zij was in die tijd 20 jaar! en ze droeg dat allemaal!

ik denk dat je meer moet denken aan die felgekleurde trainingspakken zoals new kids of denk aan de spice girls; blokhakken en korte jurkjes! tuinbroeken! en hoge broeken klopt wel inderdaad !

Het eerste waar ik aan denk is Spice Girls! Die schoenen kun je vast bij een Kringloopwinkel oid halen.

Maar dit was de 90’s:

http://www.rubyvelour.com/wp-content/uploads/2012/01/surfwear.jpg

Die harem broeken zijn alweer een aantal jaar terug van weggeweest, dus als je die zelf niet hebt dan heeft vast iemand in je omgeving er wel eentje. Verder gewoon een oversized gekleurd shirt, haar vooral veel touperen, gympen aan en dan ben je er wel een eind.

Als je nu echt precies meer opties wilt weten, heb ik hier een wikipedia link voor je waar alles uitgelegd staat. Begin 90, midden 90 en eind 90.

http://en.wikipedia.org/wiki/1990s_in_fashion#Mid_1990s

dankjullie wel allemaal! ik probeer nog jaren 90 kleding te regelen zoals op plaatje hierboven, anders word t meer jaren 80 maar dat hoort ook bij oldskool vind ik ;p bedankt voor de tips!

Wij hadden hempjes laten bedrukken, met ice ice baby en i know what i want and i want it now!
En eronder lelijke gekleurde leggings, ( bij primark hebben ze er)
Haren gewafelt op een staart, grote oorringen in ala katja schuurman,
en van die plastic armbandjes die toen in waren.

O ja, van die Housebroeken, brrr, en zo’n wijde spijkerblouse IN je broek. Iets te hoge spijkerbroeken in een lichte denimwassing.