japans & stewardess help!

ik zit momenteel in 5VWO (6VWO na de zomervakantie)en moet me volgend jaar gaan inschrijven voor een studie, veel van de wereld zien en nieuwe talen leren vind ik leuk dus leek het me een goed plan om Japans te studeren en dat daarna misschien de optie mogelijk is om een baan als stewardess te vinden bij bv Japan Airlines of een andere luchtvaartmaatschappij. dat zou betekenen dat ik dan vloeiend nederlands, engels, japans & duits kan.

nu is mijn vraag: hoe werkt dat nou precies?
ik zie op internet veel aparte opleidingen voor stewardess, maar is het ook mogelijk om gewoon sollicitatie te doen en dan intern worden opgeleid?

In mijn ogen lijkt het mij verstandiger om een opleiding te volgen om stewardess te kunnen worden en daarnaast kun je dan een goede talen cursus volgen.

Een opleiding is handig maar je hebt er hooguit voorsprong mee tijdens de interne trainingen… iedere stewardess die in dienst treedt van een airline krijgt dezelfde training ongeacht je achtergrond… of je nu een studie hebt gevolgd of niet maakt dus helemaal niet uit

met interne training bedoel je dan de echte opleiding voor stewardess of de training die je standaard krijgt bij een luchtvaartmaatschappij? Bij het laatste heb ik daar natuurlijk geen probleem mee. ik vraag me meer af of het nodig is om voordat je nog gaat solliciteren een stewardess opleiding te doen bij… ik zeg maar wat bij roc flevoland? aangezien ik ook heb gelezen dat je afhankelijk van je vooropleiding zo’n studie ook in 1/2 jaar kan doen ipv 3

ik zou er ook nog even bij willen vermelden dat ik geen japans zou studeren puur om stewardess te worden, ik vind het een leuke taal en een mooie cultuur en stewardess zou dan misschien een optie kunnen zijn als vervolg

Ik zou geen specifieke stewardess-opleiding gaan volgen. Het is niet nodig, want je krijgt bij elke vliegmaatschappij een interne opleiding. Zeker als je een VWO diploma hebt lijkt het mij wat zonde om dan voor een mbo opleiding te gaan doen die je eigenlijk niet voor die baan nodig hebt.
Zoek een opleiding die je leuk vind en waar je de rest van je leven wat mee kan en kijk als je geslaagd bent of je nog steeds aan de slag wilt als stewardess. :slightly_smiling_face:
Bij veel maatschappijen kan je toch pas aan de slag als je 21 bent by the way!

ja de training bij de luchtvaartmaatschappij (dus intern bij de airline) en die is voor iedereen gelijk, of je nu een opleiding gevolgd hebt ja of nee… het is dus alleen handig maar niet noodzakelijk. De opleiding kan zelfs in 1 jaar, ik heb hem in 1 jaar gedaan

Vooral als je al je vwo diploma hebt.

Mijn moeder is al jaren stewardess en ze heeft geen opleiding daarvoor gedaan, alleen de training die ze kreeg bij de luchtvaartmaatschappij. Ik zou sowieso beginnen met een studie, zeker omdat je een VWO diploma kan halen. Als jij graag Japan studies wil doen, zou ik dat doen. Ik neem aan dat je 18 bent als je van VWO komt? Veel luchtvaartmaatschappijen nemen pas sollicitanten vanaf 21, en ik neem aan dat je dan wel bij een ‘goede’ maatschappij wil?