Jaloezie

Voor het eerst in mijn leven heb ik een relatie die serieus is, en ik ben ook ontzettend verliefd. In het verleden heb ik een nare ervaring gehad met mannen, waardoor ik heel onzeker ben geworden. Ik weet dus ook niet of de titel jaloezie zo passend is, maar ik merk aan mezelf dat wanneer mijn vriend me bijvoorbeeld minder smst ofzo, dat ik gelijk denk dat er iemand anders is of dat ik niet leuk meer ben. Ook heeft hij een beste vriendin waar hij vroeger verliefd op is geweest, en wanneer hij met haar afspreekt kan ik me zo rot voelen. Ik heb haar nooit ontmoet overigens.
Ik wil gewoon dat ik me niet zo snel druk maak over hoe en wat, en dat ik bij een smsje zonder een ‘x’ eronder gewoon kan denken: oke, prima. Het klinkt allemaal heel kinderachtig en misschien is dat het ook wel, maar toch hoor ik graag tips.

Tips heb ik niet, maar ik herken me helemaal in jouw verhaal. Ik ben ook ontzettend jaloers en dat komt ook door nare ervaringen met mannen…

Heel vervelend voor je, ik heb het zelf ook gehad in het begin van mijn huidige relatie! Blijf communiceren tegen je vriend wees eerlijk tegen hem en praat over je gevoelens vanwaar deze vandaan komen. Ookal bedoel je het niet slecht, maar jouw gezicht of uitdrukkingen kunnen negatieve invloed hebben op hem als hij niet weet waarom je zo doet. Bekijk hoeveel hij voor jou betekent hij kan er niks aan doen wat een vorig iemand jou heeft aangedaan. probeer vertrouwen te hebben want hij verdient ook een nieuwe kans zonder argwaan. Wees eerlijk en praat er dus over. Over die beste vriendin… uhmm i dunnow ik heb er geen goede ervaringen mee maar mijn vriend heeft haar opgegeven voor mij. Ik kan daar in jou geval niet over oordelen maar misschien moet je is afspreken met haar en valt het reuze mee??? succes x

Ik weet precies hoe je je voelt, en indd wat Sunseeree zegt, wees altijd eerlijk en blijf vooral met je vriend praten.