Hee meiden, ik hoop dat jullie me tips kunnen geven! Ik heb nu al zo’n jaar & 3 maanden met mijn vriend. Ik ben altijd al een verlegen meisje geweest, nu is dit wel heel erg verminderd in de loop der jaren maar soms heb ik er nog weleens last van. Mijn vriend is bijna 20, en ik bijna 16. Het gaat goed, soms wat conflicten maar het komt altijd goed. Nu is het vandaag zijn laatste werkdag, en op het bedrijf waar hij werkt lopen vooral meisjes stage, een daarvan is hij heel goed mee bevriend geraakt. Opzich niet erg, maar toen mijn vriend en ik een keer ruzie hadden, zat hij de héle tijd de pingen/whatappen ofzo met dat meisje, ik heb er niks over gezegd, ik dacht; laat 'm lekker.
Ik denk over het algemeen ook zo: Als hij mij wilt ruilen voor zo’n ander, best. Dan weet ik in elk geval dat hij niet goed genoeg voor mij is.
Maar nu merk ik dat hij telkens vaker met haar praat via whatsapp en ping. Ik moet me hier niet druk om maken zeg ik zelf, maar ik krijg dan zo’n aanval van: Oke nu ga ik ook met jongens praten! -Er is een jongen die ik gewoon heel aardig vind, maar hij is nogal een meisjes-gek en mijn vriend vertrouwt hem niet ofzo- en als ik dus met hem praat en m’n vriend ziet dat, word hij een beetje chaggerijnig.
Nu komt het er dus op neer dat dit een beetje zo’n terugpak actie van ons beide is! Heeft iemand tips hoe ik mijn jaloezie kan verminderen? Ik probeer de gedachte die ik eerder al had genoemt telkens vaker te herhalen…
Sorry voor het lange verhaal. Maar het is er nu wel uit.