Jaloezie

Hee meiden, ik hoop dat jullie me tips kunnen geven! Ik heb nu al zo’n jaar & 3 maanden met mijn vriend. Ik ben altijd al een verlegen meisje geweest, nu is dit wel heel erg verminderd in de loop der jaren maar soms heb ik er nog weleens last van. Mijn vriend is bijna 20, en ik bijna 16. Het gaat goed, soms wat conflicten maar het komt altijd goed. Nu is het vandaag zijn laatste werkdag, en op het bedrijf waar hij werkt lopen vooral meisjes stage, een daarvan is hij heel goed mee bevriend geraakt. Opzich niet erg, maar toen mijn vriend en ik een keer ruzie hadden, zat hij de héle tijd de pingen/whatappen ofzo met dat meisje, ik heb er niks over gezegd, ik dacht; laat 'm lekker.

Ik denk over het algemeen ook zo: Als hij mij wilt ruilen voor zo’n ander, best. Dan weet ik in elk geval dat hij niet goed genoeg voor mij is.

Maar nu merk ik dat hij telkens vaker met haar praat via whatsapp en ping. Ik moet me hier niet druk om maken zeg ik zelf, maar ik krijg dan zo’n aanval van: Oke nu ga ik ook met jongens praten! -Er is een jongen die ik gewoon heel aardig vind, maar hij is nogal een meisjes-gek en mijn vriend vertrouwt hem niet ofzo- en als ik dus met hem praat en m’n vriend ziet dat, word hij een beetje chaggerijnig.
Nu komt het er dus op neer dat dit een beetje zo’n terugpak actie van ons beide is! Heeft iemand tips hoe ik mijn jaloezie kan verminderen? Ik probeer de gedachte die ik eerder al had genoemt telkens vaker te herhalen…

Sorry voor het lange verhaal. Maar het is er nu wel uit.

Jaloezie verminderen kan gewoon niet, denk ik. Ik heb er zelf ook veel last van en ik denk niet dat dat ooit over gaat. Maar je kunt misschien, als je weer een keer contact hebt met die jongen en je vriend wordt chagrijnig zeggen: doe niet meteen zo chagrijnig, jij pingt ook wel eens met andere meisjes, laat mij dan ook m’n gang gaan…

Oke ja dat is een goede! Maar ik denk dat de reactie van mijn vriend is: ‘Ja maar ik vertrouw hem gewoon niet, klaar’
Als ik dan zeg; ‘Ja, dat kan ik ook over haar zeggen?’ Zegt hij weer: ‘Jij kent haar niet, ik ken hem wel’

Niet zeggen: ja dat kan ik ook over haar zeggen.

Dan zeg je iets als: ja haar ken ik toch ook niet en ik weet ook niet wat jullie bespreken ofzo en dat laat ik jou toch ook doen omdat ik je vertrouw?

Ja dat is een stuk beter! Oke, ja hij is nu een tijdje weg, nu is het jaloerse gevoel al weer wat minder, maar ik zat naast hem en hij gaat door z’n pinglijst heen weetje wel, en ik zag in een oogflits staan ‘maatje :grinning:’ met een of andere blije smiley. En ja dat meisje is echt knap, had haar een x op hyves gezien, en ik ben zelf dan weer zo om te denken, fijn weer een knapper meisje.

Heb je al met hem gepraat?
Want flirten met andere jongens omdat je jaloers bent is een , veel voorkomende, maar foute reactie. Als ik jaloers ben, vertel ik het meteen tegen m’n vriend. Het is belangrijk in een relatie dat je elkaar laat weten hoe je je voelt. Maar als jij jouw vriend jaloers maakt en hij als reactie daarop nog meer gaat pingen of whathetookissen met dat meisje om jou jaloers te maken, dan komen jullie terecht in een vicieuze cirkel en dan is je relatie uiteindelijk niet zo leuk meer.

Ja dat klopt, daar heb ik laatst al wat over gezegd, maar ik praat dan niet zegmaar om te flirten met die jongen hoor, het is dan meer dat ik ook ff iemand heb waar ik tegen kan praten… en ik kan beter met jongens praten dan met meiden eigenlijk. Het is nu al over, maar het komt denk ik gewoon omdat dat meisje stukken knapper is, dan is het sowieso al sneller jaloezie bij mij. En hij kent haar nog maar een paar weken ofzo.