Jaloezie .

Hey ,

Ik haat het.
Ik heb een vriend maar ik betrap mezelf er steeds op dat ik echt jaloers ben.
Als ik roddels hoor dat hij vaak bij andere meisjes staat doet het me pijn.
Hij vertelde me laatst dat hij stiekem had geblowt met een groep meisjes, doet me ook pijn.

Het probleem is dat ik me er zelf gewoon aan erger & ik weet niet wat ik eraan moet doen!
Ik ben gewoon bang dat hij vreemd gaat of iets maar ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen!

Hebben jullie misschien tips?

Kus,

Szara

Poeh, ik ben zelf ook snel jaloers, dus zou zo niks weten.
Misschien zou je het hem toch moeten zeggen.

Ja , bij dat blowen heb ik ook gezegd dat ik het niet leuk vond.
Maar dan komt hij weer met zoiets van; hoevaak moet ik zeggen dat jij de enige voor me bent?

Mjaa toch blijft het gevoel…

heb ik ook hoor… egt heel erg soms maja…gaat tog nie over hoevaak die ook zegt jij bent de enige voor mij:P

Ik heb net hetzelfde!
En weet er egt niets tegen te doen , ik doe mijn best maar moet me toch vaak inhouden tegen een jaloerse reactie ofso .
Dsjaa ik weet niks xS

Ben gelukkig niet de enige (A)

Had echt van die reacties verwacht zoals ; stel je niet aan enzo =p

Ik vind het zelf een buitengewoon vervelende emotie.
Ik wil me ook gewoon niet zo voelen want het is nergens voor nodig.

Misschien moet je gewoon wat proberen hem echt te vertrouwen?
En relatie is tenslotte gebaseert op liefde, vertrouwen en respect.

.

Ik ben zelf ook snel jaloers maar ik maak dit soort situaties niet mee.

Dus up voor jou :3

Ja daar ben ik het dus helemaal mee eens, maar ik heb er echt moeite mee om t van me af te zetten

Ik heb het totaal niet eigenlijk
Gewoon denken, ik ben de enige voor hem!

Nou respect voor jou dan =p

oeh dat heb ik ook. kan er niet veel aan doen =(

Elke keer als er een jaloerse gedachte opkomt kun je het proberen om te zetten in een positieve gedachte.

Als je denkt; hij doet nu iets met een meidengroep. Denk dan niet; ooh hij gaat vreemd. Maar: hij heeft een leuke tijd. Wat zal ik eens doen om hem blij te maken als ik met hem afspreek?

Misschien een raar voorbeeld maar dan snap je misschien hoe ik het bedoel xD

ik ben ook best jaloers.
sorry heb geen tips.
zie dit maar als een upje.

Ik snap hoe je het bedoelt ja!
& zo wil ik het ook graag kunnen zien

ik snap hélemaal wat je bedoeld :
ik heb precies hetzelfde. (hij zit steeds naast meisjes in de klas, de hele tijd lol hebben & alles, veel ruzie al over gehad en hy begrijpt het ook wel maar het houdt niet op, en vrij logisch ook… want ik kan het moeilijk verbieden) ik zelf word altijd heel boos in mezelf en heb echt zin om hem te slaan, blijf altijd rustig & tel tot 10, als jij ditzelfde ook hebt, anders moet je gewoon eens met hem (in het echt) met hem praten, en zeggen dat je er heel erg last van hebt :slightly_smiling_face: en hij zegt wel dat je de enige voor hem bent dus daar moet je ook echt op vertrouwen ! heel lastig (en ik betrap mezelf er vaak op dat ik hem niet genoeg vertrouw) maar elkaar vertrouwen is de basis van een relatie =)

Wow ja ik herken mezelf echt in dat verhaal!

Maar ik denk ook dat ik me inderdaad gewoon even in moet houden ipv meteen boos te worden want dat is ook niet leuk voor hem

Sorry ik kan je ook niet helpen. Ik ben zelf namelijk ook nogal een jaloers typ xD

je inhouden is wel echt lastig & uiteindelijk krop ik het toch meestal op en plof ik alsnog een keer uit elkaar, maar het gaat steeds beter & je weet het hè ! oefening baart kunst. en trouwens: het is niet zo dat alleen JIJ wat hoeft te doen, hij mag zich best een beetje aanpassen & hij moet wel respect voor je jaloezie tonen, want het is nou eenmaal volkomen menselijk (en jij hebt er bovendien ook niet zelf voor gekozen, want ik weet het, het is vreselijk) :slightly_smiling_face: