Jaloezie

Hoi iedereen,

Mijn vriend heeft gevraagd of ik afstand wou doen en het dus uitgemaakt na dat ik voor de zoveelste keer helemaal uit m’n plaat ben gegaan om (pas achteraf gezien) niets. Ik weet dat ik degene ben die fout is maar ik heb al zoooo vaak sorry gezegd. Hij heeft me nu een kans gegeven om er nog 1 keer over te praten. Hij heeft nu sinds de dag nadat hij dit tegen mij zei contact met een meisje, hij zegt dat het niks is en dat als het wel zo was dat hij dat gewoon gezegd had aangezien het toch al klaar is. Ik geloof m daarin maar alsnog word ik er een beetje onzeker/ jaloers van en heb het idee dat hij contact met haar leuker vind dat met mij omdat we zovaak ruzie hebben.
Maar nu mijn probleem, als we gaan praten weet ik niet wat ik moet zeggen. De sorry’s en ik weet dat ik fout zat en ik kan echt niet zonder je (zo’n beetje alles in die richting) heb ik al eens gezegd als we weer eens ruzie hadden. De ruzie komt puur door mijn jaloezie en ik probeer er echt aan te werken en hij heeft me echt al veel kansen gegeven maar telkens word ik weer boos om niks.
Hebben jullie alsjeblieft tips over wat ik moet zeggen. Ik kan gewoon niet vertellen hoe ik me erover voel maar ik voel me er zo kut over. Ik wil voor hem alles doen en vroeg jullie dus om…

• wat ik moet zeggen waardoor hij het misschien een laatste kans wil geven
  • hoe ik m’n jaloezie in bedwang kan houden
    Een relatie gaat nooit werken met zoveel jaloezie en ik wil hier dus echt iets aan doen. Ik weet dat het in je karakter zit maar het zit me dwars en ik wil er serieus wat aan veranderen.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik zit er echt even doorheen!!

Wanneer voel je die jaloezie precies?

Niet bij dingen zoals een vriendin die iets krijgt wat jij niet hebt of als iets niet lukt en een ander wel, maar alleen als het om hem gaat. Als hij aandacht krijgt van andere meisjes en er op in gaat. Ik heb gesprekken tussen hun gelezen en het stelt niks voor maar als nog word ik stik jaloers bij het idee dat hij die tijd niet in mij stopt. Ik weet het, echt erg

Dus… Jij zou graag zien dat een jongen ál zijn tijd aan jou besteed?

Nee dat ook weer niet… Ik heb een relatie gehad waar dat heht geval was en dat was ik heel gauw zat. Daarom vraag ik dus of iemand weet wat ik kan doen aan die jaloezie.

Dat is lastig… Je hebt de hulp van de ander hard nodig. Iemand die jou begrijpt en zich niet al teveel aantrekt van al dat jij naar zijn hoofd slingert, als jij de jaloezie even niet in bedwang hebt.

Sowieso, een gesprek voeren met iemand van het andere geslacht moet kunnen, toch?
Dit kan echter vervelend worden als jij bij hem bent en dit veel van jullie tijd (en zijn aandacht voor jou) in beslag neemt. Je mag er dan wat van zeggen! Mogelijk gebeurt het nog eens en moet je hem er nog eens aan herinneren. Ga in ieder geval niet direct in de aanval.

Ja het is inderdaad lastig en heb het er vaak ook echt moeilijk mee! En waarom ik er echt wat aan wil doen is omdat ik die persoon dus al had. Hij heeft het echt heel lang volgehouden en me altijs gerust gesteld om dat soort momenten terwijl ik dat niet eens altijd verdiende. Ik snap ook heel goed dat hij het nu echt zat is want hij heeft echt de moeite gedaan me ermee te helpen.

En als ik bij hem ben merk ik er helemaal niets van en gaat het hartstikke goed tussen ons…

Komt de jaloezie ergens vandaan? Heb je ooit een relatie gehad waarin een jongen vreemdging of flirtte met andere meiden? Want misschien ligt het daar dan aan, dat je bang bent dat het weer zo gaat.

Wat je eraan kunt doen is tegen jezelf zeggen dat van alle meisjes op de wereld hij voor jou heeft gekozen. Je kunt het ook relativeren aan jezelf, jij hebt toch ook weleens contact met jongens? En jij zou toch ook nooit met die jongens flirtten of vreemdgaan? Als hij evenveel voor jou voelt denkt hij precies hetzelfde. Dus als hij ooit contact heeft met een meisje, bedenk je dan dat dit heel normaal is en jij dit ook hebt met jongens.

Sterkte!

Ik herken me heel erg. Ik had laatst ook was ik boos geworden op hem… k dacht dat hij flirtte maar hij hield alleen iemands sigaretje op een feest vast. Ik was boos en verdrietig. Hij heeft heel veel pijn daarom gehad. Ik heb dat ook god die jaloezie maar sorry ik kan je niet helpen omdat ik het zelf ook heb.
Maar bij mij komt door vroegere relaties… en ik heb dat gevoel ook nog steeds zo jaloers… ookal zou ik het echt niet willen… maar ik snap je zo ergg :frowning_face:(

Maar het is gewoon dat je heel veel van hem houd. Je moet hem vertrouwen als hij zegt dat het niks in, vertrouw hem daarin. Vertrouwen is hier heel belangrijk bij ookal weet ik dat het moeilijk gaat

@booklover m’n vorige vriend is vreemdgegaan terwijl hij juist heel plakkerig was. En zo ver ik wist alleen maar met mij bezig was. Nu heb ik dus het idee dat als ik niet weet wat m’n vriend continu aan het doen is dat hij met iemand andera bezig is. Ik weet zelf ook wel dat dat onzin is maar het gevoel gaat gewoon niet weg.
Ik ga maar is proberen om me wat beter in hem te verplaatsen dankjewel!

@lovelies, heeft hij nooit gezegd tegen je dat hij het vervelend vind of zoiets?

Is er trouwens nog iemand die weet wat ik tegen hem moet zeggen als ik naar 'm toe ga? Ik ben super zenuwachtig omdat dit echt m’n laatste kans is…

Weet je vriend dat je vorige vriend vreemd ging? Zeg anders tegen hem dat je hem meer gaat proberen te vertrouwen, dat het niet aan hem ligt dat je weet dat hij ontzettend veel om je geeft en je niet zal kwetsen, maar dat het door je verleden komt. Dat je echt heel graag voor hem wilt veranderen, maar dat het tijd kost. Dat je gaat laten zien dat je het meent dit keer, omdat je hem geen pijn wilt doen. Dat het jezelf ook pijn doet omdat je nooit zo jaloers hebt willen zijn. En dat je je best gaat doen om de vriendin te zijn die je altijd hebt willen zijn en die hij verdient. Zoiets?

Heb je wel zelfvertrouwen? Dit kan ook door onzekerheid ontstaan, probeer je gewoon niet druk te maken over met wie hij praat en dergelijk als het om een meisje gaat. Als je hem niet kwijt wilt dan moet je de knop nu omzetten want met dit jaloerse gedrag werkt het duidelijk averechts. Ookal lukt het je niet om niet jaloers te denken, hou het dan voor jezelf anders krijg je achteraf spijt van je gedrag.

@bookstam en boomlover oke dankjewel!

@^ haha boomstam en booklover :grinning_face_with_smiling_eyes: