Jaloezie

Hallo meiden.
Ik merk aan mezelf dat ik erg jaloers ben op andere meiden. Vriendinnen van mij zie ik altijd leuke dingen met hun moeder doen. Lekker shoppen, ergens lunchen, etc etc.
Ik ben erg jaloers dat dat met mijn moeder niet kan. Thuis heb ik continu ruzie met mijn ouders. Dit heeft meerdere en complexe oorzaken. Mijn moeder is ook erg negatief en ik kan nooit gezellig met haar praten.
Wij doen dus echt nooit leuke dingen samen. We zijn ooit een keer, ongeveer een jaar geleden samen naar de bioscoop geweest. Het was mijn voorstel. Ik heb ook het idee dat mijn moeder er geen behoefte aan heeft ofzo omdat zij het zelf echt noooit voorstelt.
Ik vind het jammer dat het zo gaat en ik zou echt graag een betere band met mijn moeder krijgen.
Hebben jullie tips voor mij?

Hier moet je idd gewoon met je moeder over praten zonder haar te beschuldigen of te vergelijken met andere moeders, maar gewoon zeggen dat je vaker samen iets zou willen doen.
en dan misschien gelijk voorstellen om samen een keer te gaan shoppen of een high-tea?
Mijn moeder stelt ook nooit voor om iets te gaan doen, maar ik vraag gewoon altijd of we weer een keer kunnen gaan shoppen, ook omdat het nodig is en met m’n moeder is dat fijner dan met vriendinnen. En als ik iets leuks zie, vraag ik gelijk of we dat kunnen gaan doen.
Maar als jullie altijd ruziën, neem ik ook aan dat jou moeder ook denkt dat jij geen zin hebt om weleens iets met haar te doen en dan krijg je een negatief cirkeltje ;p

Schrijf haar anders een brief? Zodat je duidelijk kan zeggen waar je mee zit, en er nog even over na kan denken hoe je het wil brengen