jaloezie ten opzichte van vriendinnen

hoi iedereen,

ik zit de laatste tijd echt met een ‘’ probleem ‘’ en zou graag weten wat jullie hiervan vinden/ of julli het soms ook zo ervaren…

ik heb een paar echte ’ goede ’ vriendinnen met wie ik altijd omga, afspreek , … maar de laatste tijd vraag ik me echt af hoeveel deze vriendschap eigenlijk nog voor me betekend want ik denk soms had ik maar andere vriendinnen die meer op mij lijken met wie ik meer gemeen heb enzovoort… ze zijn best aardig maar kunnen soms van die nare opmerkingen geven die zij al lachend zeggen maar waar ik niet mee kan lachen omdat het me kwetst zoals je bent lelijk of dik of blabla maar ze menen het niet echt dat wéét ik, ik snap gewoon niet hoe je zo tegen iemand kunt zijn, zij vinden het doodnormaal zo met elkaar om te gaan, ja zelf je beste vrienden maar dit is niet alles door dit alles kwam ik me dus af te vragen: zijn dit wel echte vriendinnen die ik kan vertrouwen of?.. ik ben eerder meisje meisje maar zij zijn eerder jongen meisje snapje?.. ik voel me niet altijd ’ thuis bij hen ik ben ook vaak jaloers op hen want zij hebben liefjes en ik niet en dan maken ze soms zulke ‘’ big deals’’ van kleinigheidjes dat ik denk stop met je onzin en maak het goed met hem ze zijn vaak bij hem ook op feestjes en dan sta ik daar maar met anderen te praten terwijl ik zo graag ook zou willen dat er altijd iemand is waar ik naar toe kan gaan, dat ik hen niet nodig zou hebben… pff ik word soms echt kwaad van mijn jaloezie en voel me ‘‘depressief’’ omdat ik niet kan zijn zoals hen alhoewel ik weet dat ik het kan

waw zo lang geschreven sorry hoor dat ik jullie stoor met mijn onzinnigheden

doeii!

ik snap niet wat je met meisjemeisje en jongenmeisje bedoelt, maar als ik jou was zou ik open staan voor nieuwe vriendschappen, maar deze niet verwaarlozen

Je schrijft heel vervelend. De keuze is aan jou, wil jij vriendinnen met ze blijven, dan zullen zowel jouw vriendinnen, als jij je aan moeten passen, zodat het gezellig blijft tussen jullie. Leg ze uit dat je hun opmerkingen vervelend vind en dat je soms een beetje jaloers op ze bent. Aan de andere kant moet jij dan proberen je jaloezie te ondrukken en niet om elke opmerkingen boos te worden. Wil je geen vriendinnen met ze blijven? Dan zoek je andere vriendinnen. Dat vriendinnen “anders” zijn dan jij, hoeft in ieder geval geen belemmering van de vriendschap te zijn.

ik ken het wel ja, alleen dat jongensmeisje del dan niet want dat is niet zo, maar mij heel de tijd uitschelden en alles en dan weet ik wel dat het een grap is maar als ik het dan terugdoe ofzo is het huilen enzo .

Maar je kan op school met andere meiden optrekken ? Verder heb ik niet zoveel tips enzo

met Jongensmeisje en meisjemeisje bedoelt ze trouwens gewoon dat ‘meisjemeisje’ heel erg meisjesachtig is (dus makeup en alles) en ‘jongensmeisje’ net iets stoerder is enzo en blahblahblah

Ik ken het had het vroeger ook zo’n vriendinnen. Toen ben ik met een ander meisje uit de klas opgetrokken.

Misschien kun je ook met andere meiden optrekken ?

hey dank je voor jullie reacties ik zal proberen wat meer met andere meiden op te trekken maar hen houden en miss wat erdraagzamer worden enzo :wink: pff leven van een puber kan soms onnodig lastig zijn :stuck_out_tongue: