Jaloezie of wat is dit? en wat kan ik eraan doen?

Heeeeeyyy

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet…
Vandaag hadden we een aulauur, heel leuk enzo maar ik kon beter gaan leren voor een vak aangezien we morgen een repetitie zouden hebben.
Dus ik ga naar de plek waar wij op school mogen leren/studeren etc.
Toevallig zag ik mijn vriendje daar ook, dus ik ga er naast zitten.
Er zijn daar van die grote ramen zodat je naar beneden kan kijken naar het atrium.
Mijn vriendinnen tegen wie ik heb gezegd dat ik zou gaan leren zagen mijn vriendje naast mij zitten, en zijn nu bozig/teleurgesteld omdat ik met hem was??
Kon ik net zo goed bij hun gaan zitten volgens hun, maar ik was voornamelijk aan het leren? en af en toe praten, ja okeey maar alsnog… en als ik er met anderen zit, bijv. een jongen uit mijn klas ofzo.
Dan is het wel goed??
Waarom dan niet als ik naast mijn vriendje zit?
Mensen zeggen ook dat we teveel met elkaar omgaan…
Maar we zien elkaar alleen in het weekend 'savonds op vrijdag en zaterdag?
Verder nooit na schooltijd ofzo ivm. veel leerwerk etc… en zaterdags moet hij voetballen overdag… En mensen worden dan helemaal boos dat wij zogenaamd teveel met elkaar omgaan? en geen tijd voor hun hebben??? terwijl we als ze ons vragen op zo’n avond dat we dan gewoon ook met hun afspreken? Maar een van zijn vrienden is helemaal boos geworden omdat ik vaak erbij ben… maar we hebben dan ook al heel lang een relatie. Ik snap dit gedoe gewoon niet, want ik bedoel, we zijn oud genoeg om hier niet zo kinderachtig over te doen neem ik aan?
Sorry ik moest dit even kwijt…
Wat vinden jullie ervan? moet ik hem nog minder zien? En opzich spreek ik vaak genoeg af met mijn vriendinnen, dat sowieso…

Misschien dat je het wat ‘vaster’ af kan spreken. Bv. in tussenuren zit je bij je vriendje, in de pauze bij je vriendinnen. Dat hij dat ook doet met zijn vrienden, want met een meisje erbij is het voor hen waarschijnlijk toch anders.
Niet boos reageren iig (meer zo van: “Sorry, ik kan me niet opdelen… volgende keer zit ik weer bij jullie!”), het is toch wel goed voor je ego dat je vriendinnen zo graag willen dat je bij hen zit? ; )

Ik denk dat je vriendinnen boos waren omdat je tegen ze zei dat je wilde leren, en je vervolgens bij je vriendje ging zitten. Ze hebben misschien het idee dat je hen met een smoesje bij je vandaan hebt gehouden zodat je bij je vriendje kon zijn (en daarmee de conclusie trekken dat je liever bij je vriendje bent dan bij hen).
Ik denk niet dat jullie elkaar overdreven veel zien. Zijn jullie al lang samen? misschien moeten jouw en zijn vrienden er nog aan wennen dat jullie ook tijd aan elkaar willen besteden?
Mochten je vriendinnen boos blijven, probeer met ze te praten. Misschien kunnen ze je uitleggen waarom ze vinden dat jullie elkaar te veel zien?

Ze dachten misschien dat het een smoesje was, maar als het niet zo is moet je je vooral niet aangesproken voelen. Je zegt dan gewoon de waarheid, dat hij er toevallig zat en je net zo goed naast hem kon zitten. Als zij er zaten had je hetzelfde gedaan.
Verder zou ik er niet zoveel aandacht aan geven, want zoals je zei is het wat kinderachtig. Als het nou ‘elke keer’ was, snap ik het probleem, maar als dit het enige was…

Daarnaast zijn vriendinnen het niet gewend als ze ineens een vriendje hebben. Dat is voor hen ook wennen. Het erover hebben is de beste oplossing.