Jaloerze vriendin...

Hoi,

Ik heb sinds 1.5 week een vriendje en we vinden elkaar allebei leuk etc. Alleen… mijn vriendin (“beste”) ik weet het echt niet ik heb zo het gevoel dat ze jaloers is? Want ik weet nog (we zitten alle 3 bij elkaar in de klas ennnnn ik weet in het begin van het jaar was zij ook al altijd (nu nog steeds hoor) van jaaa hij is de knapste uit de klas etc. En ze WIST dat van mij ook en ze had hem zelfs via app gevraagd (toen we nog niet hadden) of hij me leuk vondt en hij zei ja en toen ging zei vertellen dat ik hem niet leuk vindt enz en dat ie mij niet moet vragen, waarna ik later aan aan vroeg waarom ze dat had gedaan Haat antwlord daarop was:”ja ik dacht echt dat jij hem niet leuk vondt”. En toen dacht ik zo van jeeeezus dat weet je toch na 6 maanden echt wel.
Toen ik met hem kreeg (de dag) had ik het uiteraard verteld aan mijn ander vriendinnen en die waren echt helemaal blij voor mij etc en helemaal mee bezig en niks aan de hand todat… ik het haar vertelde en haar reactie was zo van oh oke.
Nou ik had dus echt wel wat blijers verwacht maar ja uiteindelijk zegt ze ook nog:”dit komt wel allemaal door mij He”. In de vorm van bedank me maar.
En dit begrijp ik dus niet en dat vindt ik echt niet leuk ze is zelfs mijn BESTE vriendin, en dan het gevoel erbij dat “gewone” vriendinnen zo blij voor je kunnen zijn maar zij niet…
Is ze jaloers ofzo moet ik haar wat vragen moet ik iets doen met onze vriendschap?
Gr.

Of negeren of er met haar over praten. Ik snap dat het best vervelend en pijnlijk voor haar kan zijn als zij hem leuk vindt en ze ziet jullie zo samen. Maar daar moet zijzelf ook mee leren omgaan. Ze kan niet verwachten dat jij het uitmaakt voor haar gevoel(ens).

Precies maar het is best wel lastig om dat tegen haar te ZEGGEN want ze gaat zowiezo ontkennen…

Ik zou haar voor een tijdje maar ff negeren, als ze naar jou toe komt in de trend van ‘waarom negeer je mij’ vertel je het haar. Ookal ontkent ze het. Geef haar maar wat tijd