Jaloerse vriendin

Er is een meisje op school waarmee ik in de eerste had afgesproken dat we beste vriendinnen waren, maar het komt echt n paar keer per jaar voor dat zij ineens heel raar gaat doen en dan ineens uit t niets gaan trippen. Dan zegt ze dat ik teveel met andere omga en haar nergens bij betrek. Als ik dan met iemand afspreek word ze boos en zegt ze waarom ik haar niet mee heb gevraagd. Die naam “beste vriendinnen” slaat nergens op en dat weet iedereen. Ik heb namelijk andere vriendinnen waar ik meer bij kwijt kan en die me beter begrijpen. Maar zij word echt supersnel jaloers als ze ook maar een klein beetje van zoiets ziet. Eigenlijk wil ik zo geen vriendinnen meer zijn, en zeggen dat ze jaloers is helpt niet. Toen ik t n keer vroeg zei ze helemaal beledigd nee. weet iemand wat ik moet doen, want t maakt me echt moe.

eerlijk zijn is de enigste oplossing, en haar de waarheid zeggen.
en misschien afstand nemen?
succes (K)

Ik kan haar ook wel begrijpen… Ze vind het misschien moeilijk om in de steek gelaten te worden ofzo en denkt misschien dat jij het leuker vindt om met andere meisjes af te spreken… Dan kan ik wel begrijpen dat ze zich zo gedraagt.
Maar ik begrijp ook wel dat jij het moeilijk vindt, maar ik zou gewoon met haar blijven afspreken en je andere vriendinnen en haar niet zomaar laten vallen.

Ik kan dat meisjes inderdaad ook wel begrijpen. Misschien heeft verder helemaal geen vriendinnen en vind ze het moeilijk dat jij naast haar wel nog andere vriendinnen heeft. Misschien moet je haar soms wel erbij betrekken als je met andere vriendinnen iets gaat doen. Dan maakt zij misschien ook weer nieuwe vriendinnen en wordt ze niet zo snel jaloers als jij een keer iets met iemand anders wil doen.