jaloerse vriendin?

het is zo hatelijk! Ik heb 2 beste vriendinnetjes: Lara en Do. Als ik dan met Do afspreek word Lara boos? Maar ik kan moeilijk Do laten zitten, maar Laar wil ik ook niet kwijt? dont know what to do xoxo

erover praten,
of met zn 3je iets afspreken ?

succes

Je moet tegen haar zeggen dat ze niet zo moet zeuren en dat jullie ook gewoon met z’n 3en kunnen afspreken, maar samen (dus Lara & jij of Do & jij) ook goed moet vinden. Zij is niet de enige op de wereld. :’)

Je mag toch zelf bepalen met wie je het ene momen afspreekt?

Het is kinderachtig dat Lara zich zo aanstelt. Lara is niet je enige vriendin, Do ook niet. Dus vind gewoon een evenwichtige manier van tijd doorbrengen met een van hen of met beiden.

maar Do en Lara kunnen het niet zo goed vinden met elkaar?

Hoe oud zijn jullie? Ze gedragen zich echt als een stel kleuters. Je bent niet van iemand.

ik ben 16, do ook en lara 15. maar de leeftijd zal echt niks uitmaken. Maar telkens als ik erover begin krijgen we ruzie?

De leeftijd maakt wel uit, want op deze leeftijd je nog zo gedragen vind ik niet normaal. Kom op zeg, een beetje iemand anders’ leven leiden.
Er niet meer over beginnen en als ze dan boos worden, er zoiets als dit van zeggen en vragen of ze dan vinden of je met elkaar in 't geheim moet afspreken. Of ze dat leuk vinden. Ik denk van niet namelijk.

je hebt gelijk, ik vind het zwaaaar irritant. ik moet eerlijk toegeven ze heeft me echt in haar macht

Als je het niet irritant vond, maakte je er geen topic voor aan. :’)

maar ikvind het wel irritant?

Gewoon uitpraten; zeg wat je er van vind, als ze dat niet respecteren blijkt het wel weer wat ze voor je over hebben…

word jij maar is keer boos op dr… ze moet niet doen alsof ze de baas over je is… dan heb je maar ruzie… ze komt toch wel naar je terug, want blijkbaar spreekt zij ookniet af met adnere mensen en heeft ze alleen jou?

Zo’n vriendin had ik ook alleen die 2 konden zich niet uitstaan en de een kan ik vanaf mijn geboorte en de ander vanaf haar geboorte dusja.
Maar die vriendin die ik vanaf haar geboorte kan was altijd jaloers als ik zei ja ik ga naar J, J deed daar nooit moeilijk over want ik was sowieso altijd meer bij haar.

Gewoon zeggen dat je mag afspreken met wie je wilt dat ze niet zo moeilijk doet.

Best wel kinderachtig van hun

Zeg gewoon dat het mogelijk moet zijn apart van elkaar af te spreken en dat je er ook geen probleem van zou gaan maken als Do en Lara met zijn 2en afspreken zonder jou!

‘Dan maakte je er geen topic voor aan.’
Je hebt 'r wel 1 aangemaakt, dus betekent dat je 't wel irritant vindt.

praat met haar en zeg heel duidelijk dat als je met die andere ben van wie ik geen zin heb de naam weer op te zoeken niet minder om haar geeft of ineens betere vriendinnen met haar puur omdat je een keer meer met haar afspreekt

Dat is zoo vervelend! Ik heb precies hetzelfde… maar weet niet wat ik ermee moet