Jaloerse vriendin? Help!

[i]Ik was heel trots aan het vertellen over mijn vriend tegen mijn vriendin. Bij dit vertellen liet ik haar ook een filmpje zien van mijn vriend waarin hij uitblinkt in zijn sport. Hij heeft gewoon een mooi buikje en gespierd lichaam :flushed:. Toen zei mijn vriendin dus ‘Sowwhej, hij is eigenlijk best wat voor mij, sexy’ Ik dacht echt van, flikker een eind op, hij is al een hele tijd mijn lieve, leuke en gezellige vriendje.

Toen ik pas met mijn vriend had liet ik dus een foto zien van ons aan die vriendin. Toen zei ze nog ‘Onee, hij is niet knap. Maar soort zoekt soort hé.’ [/i] Dat zei ze toen, maar nu wil ze alleen maar over mijn vriend praten, vraagt ze telkens of hij ook komt wanneer ze bij mij is en of ik hem meeneem tijdens een avondje met de vriendinnen. Ik word er onderhand een beetje gek van, en mijn vriend ook. Dat mijn vriend voor haar valt ben ik niet bang voor, dat heeft hij mij echt verteld, hij heeft een hekel aan haar en vind haar raar. Maar dat mijn vriendin zo jaloers is, daar word ik echt helemaal simpel van.

Iemand tips?

Nou… wat dacht je van gewoon duidelijk tegen haar zeggen dat ze even normaal moet gaan doen. Het is jou vriend niet die van haar.

Sowieso al heel triest dat ze zegt dat hij toch niet knap is, dat zeg je niet tegen een vriendin!

Misschien eens met haar gaan praten. Persoonlijk zou ik helemaal niet zo’n onaardige vriendin willen hebben.

Naja wat een rare opmerkingen zeg! Ik zou het echt niet pikken en gewoon duidelijk maken dat het jou vriend is.
Verder zou ik het niet weten. Succes ermee x

Ja, dat soort zoekt soort, dat was echt )#$_IKDFF)(*. Mijn vriend zei toen ‘ach wat, ik vind jou superleuk en jij bent mijn lieve knappe meid’ zoiets kan alweer heel veel goedmaken. En ik ga mijn vriend ook eeecht niet meenemen, dat wil hij zelf ook niet. Maar niet met haar omgaan vind ik een beetje, ja. Nee, ze is echt een superlieve meid zolang het maar niet over mij, mijn vriend, of ons gaat.

Zo’n soort ‘vriendinnen’ hebben talloze gelukkige relaties kapotgemaakt. Dus mijn tip aan u neem afstand van haar en vertel haar niets meer over uw relatie. Ze gunt u het geluk niet dus hou het liever voor uw eigen of vertel het aan andere vrienden/vriendinnen die niet jaloers zijn.
Succes meid !

Ja, laatst ook. De jaloezie spatte er vanaf. Ik had al 3 zaterdagavonden achter elkaar iets met de vriendinnen gedaan, ik vond dat het weer tijd werd voor een fijn avondje bankhangen met mijn vriendlief. Toen ik vertelde dat ik niet kwam, werd ze bijna boos op mij 'Oh, je moet zeker weer naar je vriend he. Ik dacht echt Jezus, wat is jou probleem.

Ze gaan nu met de vriendinnengroep op vakantie, zonder mij. Dit is echt mijn eigen keuze, het kan gewoon allemaal niet met het geld, tijd, werk, studie etc. Ik ga als enige volgend jaar studeren. Maakte ze weer de opmerking 'Ohja, jij gaat zeker niet mee vanwege je vriend, zijn wij niet belangrijker. Wedden dat je dadelijk met hem op vakantie gaat. Op dat moment dacht ik wel even van, ja ik ga inderdaad liever met hem op vakantie dan naar een camping waar ik moet zitten met jou. Jaloezie jonge. Echt.

Ik heb hem nooit meegenomen, mijn vriendin heeft hem 1x bij toeval ontmoet toen we elkaar tegenkwamen in de stad.

Haar opmerkingen zijn werkelijk ongepast…Wat zeggen jouw andere vriendinnen?

Ze klinkt sowieso niet echt als een leuke vriendin, sorry not sorry.

Ik weet eigenlijk niet eens of mijn andere vriendinnen weten dat ze zo doet tegen mij. Ze doet alleen zo als we met z’n 2 zijn. Mijn andere vriendinnen vinden het juist alleen maar leuk voor mij dat ik al zo lang een lieve vriend heb, ze wensen mij allemaal veel succes voor mijn studie en steunen me waar nodig. Misschien moet ik eerst eens naar die andere vriendinnen voordat ik naar ‘die vriendin’ ga.

Haha ^-^

Die ‘vriendin’ was na de uitspraak ‘Soort zoekt soort.’ echt geen vriendin meer van me. Eerst zeggen dat hij lelijk is en nadat ze zijn lichaam heeft gezien 'm ineens sexy vinden?? En dan ook nog zeggen ‘Die is wel wat voor mij!’ terwijl ze heel goed weet dat het jouw vriend is. Nee, die had ik zo snel mogelijk gedumpt als vriendin.
Misschien moet je haar er mee confronteren en duidelijk maken dat je niet gediend bent van dit gedrag? Al zou ik daar persoonlijk niet meer de moeite voor nemen… Succes in ieder geval!

Dumpen dat wijf

Ik moest hier toch even om lachen. Verder heb ik niet echt een nieuwe toevoeging.

heel duidelijk zeggen dat je het niet leuk vindt dat zij steeds de focus legt op jouw vriend. Als dat niet helpt, tsja…

dit en anders ‘dumpen die handel’

Pff wat een verschrikkelijke rotopmerkingen! Kijk uit voor dat meisje. Als je haar niet een beetje op afstand houdt zou het me niks verbazen als ze het voor elkaar krijgt om te gaan stoken tussen jou en je vriend (hoe goed jullie relatie ook is).

Wat een maf wijf.

Wat een truttenbol. Ik zou afstand van haar nemen!