Jaloerse vriend?

Hoi allemaal!
Ik heb sinds kort wat officieels met de jongen waar ik eerst sjans mee had maar het toen nog niet officieel was… ik was toen op stap en ben met een ander gegaan waar ik later een relatie mee kreeg en toen ik weer op stap ging kwam ik dezelfde jongen waar ik eerst sjans mee had weer tegen. Ik werd weer helemaal verliefd omdat hij me zo goed hielp met alles die nacht en echt gewoon de heletijd bij me bleef maar er niks was gebeurt en het bleek gewoon dat ik hem al die tijd nog leuk vond. de dag erna weer naar nu mijn ex gegaan en hem vertelt dat ik niet meer met hem verder wou omdat ik weer zo met die jongen zat.
Nu heb ik dus een relatie met hem en ik heb het gevoel dat hij me helemaal niet vertrouwt… ik ben bijna elke dag bij hem en als ik even weg ben zegt hij bij welke jogen ben je geweest en dit dat, en later zegt hij het was een grapje.
Ook als we op stap zijn en er komt een jongen aan mij en hij ziet of hoort dat van iemand en het maakt hem niet uit als diegene 3 jaar ouders als hem is hij stapt er gewoon op af en zegt dat ze van me af moeten blijven (we zijn allebei 16)
Ik neem deze relatie echt heel serieus omdat ik me nog nooit zo heb gevoelt als dat ik me bij hem voel en word hier zelf een beetje onzeker van. alsof hij me totaal niet vertouwt en als ik er wat over zeg kan hij best wel chagerijnig reageren. Ik weet dat het ook een beetje mijn eigen schuld is geweest doordat ik hem eerder wel heb gekwetst met toen ik met die ander ging… maar wat kan ik hier tegen doen?

Ik zou het ook niet kunnen appreciëren als iemand zo aan mijn vriendje zat tijdens het uitgaan.
Ik zou bij het uitgaan me toch een beetje inhouden op dat gebied, nu dat je een vriendje hebt kan je niet zomaar met iedere jongen vanalles gaan doen.
En voor de rest even met hem praten, misschien zit hij er nog steeds mee dat je hem toen hebt gekwetst.

Het probleem is is dat ik dat elke dag al tegen hem zegt. Ik zelf zei ook tegen die jongen dat hij van me af moest blijven. Maar dan word mijn vriend zo boos dat hij gewoon wegloopt naar buiten en helemaal gek word en dan weer naar binnen gaat om naar die jongen toe te gaan… en dan probeer ik hem rustig te houden. Ik vind het niet erg als die jaloers is maar er is wel een grens vind ik, maar waar is die grens…