Jaloerse schoonmoeder

Ik heb echt een stikjaloerse schoonmoeder (tenminste ik denk dat het jaloers is). Ten eerste doet ze alsof mijn vriend 5 jaar is, ze doet ALLES voor hem, ze maakt afspraken bij de dokter/kapper zonder dat hij het weet, ze houd zijn hele agenda bij en alles wat hij doet moet zij weten. Ze houd zijn bankrekening bij, stort zomaar geld op zijn spaarrekening waar hij niet bij kan (zowat zijn hele loon) en als mijn vriend dan is een keer wat wil kopen kan hij dat niet omdat er niks op zijn eigen rekening staat. We gaan overmorgen samen op vakantie en me vriend wou net zijn tas gaan inpakken en toen had zijn moeder alles al klaargezet, hij weet niet eens zelf wat er in zit. Naast dit word ze ook nog ontzettend boos als hij een dagje niet thuis is en als hij er wel is zeurt ze godganse dag aan zijn kop.

Ook maakt ze rare opmerkingen als ik er ben, ze kijkt me altijd raar aan en als ik auwehoer met mijn vriend rolt ze met haar ogen. Laatst was ik fotos van hem aan het maken voor de grap en hij zei (niet gemeen bedoeld) ‘‘Ik kan niet eens normaal eten man!’’ Ze schudde haar hoofd en zei toen: ‘’ Nee ik snap het ook niet’’ terwijl ze met haar ogen rolde. Ook sloeg ik hem een keer voor de grap op zn been zegt ze tegen hem: ‘Kom maar bij mama zitten ik sla je niet hoor’ terwijl ze mij vijandig aan kijkt.

Ik denk dat hij het eerste gedeelte het best zelf kan oplossen maar ik wou toch echt even me verhaal kwijt om wat erkenning te krijgen dat dit niet normaal is. Ik wil echt niet meer bij hem thuis zitten op deze manier en ik irriteer me kapot aan zijn moeder. Wat moet ik doen???

Hm lastig… Kan je niet een gesprek aangaan met je vriend misschien dat hij met haar kan praten? Of probeer zelf eens een gesprek met haar aan.

Ik heb vaker met hem erover gepraat, in het begin mocht ik echt niks zeggen over zijn moeder dan werd die chagrijnig of boos en nu zegt ie alleen: ‘ik weet het ik weet het’ maar wat eraan doen, doet ie niet.
Heb hem ook al gezegd dat ie gewoon naar de bank moet gaan en zijn wachtwoord veranderen zodat zijn moeder er niet meer bij kan.

En als ik met haar een gesprek hierover begin, dan moet ik wel een hele gekke bui hebben haha.

Mag ik vragen hoe oud jouw vriend is?

Ik vraag mij dat dus ook af bij dit verhaal.

19

Wat een grap 19 jaar en die moeder bemoeit zich met wat hij verdient echt een schande!

Pfoeh lastig… En heeft het een reden dat zijn moeder zo doet tegen hem? Is die heel onverantwoordelijk ofzo?

Ik denk dat het is omdat hij enigskind is en ze hem niet kwijt wil ofzo, ze speelt de helft van de tijd ook de baas over haar man. Dan maakt hij een grapje en zegt ze direct: ‘’ Nou komop *naam* doe normaal ‘’

Nou ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt haha, ik begin nu ongeveer door te draaien na een half jaar al…

Wauw, dat is lang ze! :wink: Ze wil gewoon controle over hem hebben zodat hij niet zonder haar zou kunnen. Wat ze doet is eigenlijk heel egoïstisch want hoe gaat hij op deze manier op zijn eigen benen leren staan en uit zijn fouten leren? Dat gaat niet want zij controleert echt alles! Wat een ongezond moeder/zoon relatie, ze gaat veel te ver!

Je kan om zijn bankprobleem te verhelpen naar de bank gaan met je id. Dan kan zijn moeder van hem ontkoppeld worden en kan ze sowieso niet meer aan zijn rekening komen. Verder is hij oud zat om voor zichzelf op te komen. Wat vind hij van zijn moeders gedrag? Waarom gaat hij geen gesprek met haar aan? Maar op zijn leeftijd zou hij ook eventueel al uit huis kunnen en op kamers gaan.

Ja als ik hem was was ik ook allang weggegaan. Ik kan ook gewoon niet begrijpen dat ze haar liefde op deze manier laat blijken ofzo… Hij is het zo gewend dat hij het volgens mij niet eens meer ziet maar ik probeer het hem zo vaak duidelijk te maken, hij moet maar eens beginnen met naar de bank gaan idd…

Trouwens, hij heeft wel eens aangegeven dat hij zijn rekeningen en alles zelf wil regelen en betalen en dan zegt ze: ‘‘Nee dat kan jij niet’’ :pensive:

We waren laatst aan het bbqen en hij nam het even over van zn vader, liet hij prongeluk een hamburger vallen, schoot zij direct in de benen om alles op te ruimen en ondertussen zei ze zo gemeen lachend: ‘’ je kan ook niks he jochie ‘’

Ik heb ook nog iets geschreven het staat boven de laatste reactie van iemand anders! :sob::muscle:

@SmileandEnjoy: Klopt, ik maak me ontzettend zorgen over hoe hij ooit op zichzelf moet gaan wonen, en stel dat we gaan samenwonen, hij moet niet denken dat ik zijn boterhammen ga smeren en washandjes ga pakken als zijn handen vies zijn, krijg kriebels als ik er al aan denk

Ik denk dat zijn moeder bang is om hem kwijt te raken en hem daarom zo vertroetelt. Helaas heeft ze niet door dat ze hem juist zo wegjaagt. Je vriend zou eigenlijk langs de bank moeten gaan om zichzelf beheerder te kunnen maken van zijn eigen spaarrekening zodat hij niet steeds blut is omdat zijn moeder alles al naar z’n spaarrekening heeft gebracht als ie geld nodig heeft.

Ik denk ook dat het dit is maar hoe hij haar dat duidelijk moet maken, geen idee… Ze zeggen ook wel eens de beste manier om je kind terug te laten komen is door hem te laten gaan, zoiets haha, weet het niet precies maar het klopt gewoon precies. Ik bedoel mijn moeder laat mij altijd zoveel mogelijk vrijuit en zelfstandig, als ik op mezelf ga wonen weet ik zeker dat ik haar zo vaak mogelijk ga bezoeken, maar mijn schoonmoeder, nou denk niet dat mijn vriend nog snel terug komt als die uit huis is.

Precies ja. Ik denk dat je vriend gewoon tegen z’n moeder moet zeggen hoe hij zich voelt over de hele situatie.

Ik denk inderdaad dat ze jaloers is. Misschien kan ze hem niet loslaten ofzo