Jaloerse ex

Hoi meiden,

Ik heb een probleem waar ik al eventjes mee zit.
Een paar jaar geleden heb ik een relatie van 2.5 jaar gehad met mijn ex. In mijn relatie was hij ook heel jaloers en bezitterig waardoor ik niet met andere jongens af mocht spreken etc. Dat is ook 1 van de redenen dat het uit is.

Het is nu een paar jaar uit en ik heb in die paar jaar ook een vriendje van bijna een jaar gehad. Ik ben altijd bevriend gebleven met mijn ex, omdat we in hetzelfde vriendengroepje zitten en dat compleet goed ging.

Sinds een maand heb ik nu een ander vriendje en praat ik elke dag met mijn ex. We zijn hele goede vrienden geworden en hij weet dat het niks meer gaat worden tussen ons maar toch doet hij weer jaloers. Als ik tegen hem zeg dat mijn vriend langskomt wordt hij boos en chagrijnig en reageert daarbij kortaf. Als ik met een groepje wegga waar mijn vriend ook bij is wenst hij me alleen plezier met hun en niet met mijn vriend. Ik heb daar ook een aantal keer discussies over gehad met hem. In zijn geval mag ik dus niet bij mijn vriend zijn of überhaupt iets met hem hebben. Ik word er echt gestoord van. Daarna doet hj ook alsof er niks gebeurd is. Als ik met anderen afspreek is dat allemaal wel goed…

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik hier mee om kan gaan want het maakt mij en ook mijn vriend langzamerhand een beetje gek…

Liefs,

Als je ex zo jaloers is, dan lijkt het mij vrij duidelijk dat iedere dag met je ex praten dus niet zo’n goed idee is.

je hebt in 2,5jr 3 vriendjes gehad…?

Oke on topic, als je ex dat niet kan accepteren proberen te mijden dus. Als je hem nog als vriend wilt houden, ga even 1 op 1 met hem praten.

Huh? Dat staat er toch niet? En al had ze wel 3 vriendjes in 2,5 jaar tijd, wat zou dat? :’)

oops wacht verkeerd gelezen my bad :hammer: sorry :flushed:

Nou stel dat het wel zo was, kan een van de redenen zijn dat der ex zo doet. Gebruikt gevoel? Ohh deze jonge is niet spannend meer op naar volgende. Jongens kunnen snel raar denken algemeen bekend.

Ooooh dus het probleem ligt dan eigenlijk bij haar? Had ze maar niet zoveel vriendjes moeten hebben?! Je weet hopelijk zelf ook wel dat dat complete onzin is.

Gewoon vriendschap verbreken. Waarom zou je nog vrienden willen zijn met zo’n idioot.