Jaloers

misschien is het een beetje raar maar ik word snel jaloers als mijn beste vriendin een krabbel krijgt van een jongen, het komt ook omdat wij allebei nog nooit een vriendje hebben gehad & ik ben bang om haar kwijt te raken & daarom word ik snel jaloers als ik een krabbel zie van een jongen, ook omdat we vaak ‘crushes’ hebben op beroemde artiesten en dan deel je hetzelfde en nu is het anders…

wat kan ik er tegen doen want ik wil graag blij voor haar zijn als ze een vriend krijgt…

Jaloezie is een natuurlijke eigenschap, niets aan te doen. Zet je er maar gewoon overheen dat het niet voor altijd alleen jullie twee zal blijven.

Je kan er met haar over praten, dan kan zij jou geruststellen dat je niet gepasseerd word door een eventueel vriendje. Dat geeft toch een soort zekerheid voor je. Maak het gewoon bespreekbaar, jullie zijn vriendinnen.

dankje.

Wat Searoute zegt. :slightly_smiling_face:

Iedereen is weleens jaloers, maar jouw manier van jaloezie is gezond.
Omdat je niet jaloers bent als ze een vriendje krijgt, maar dat als ze het krijgt, je bang bent haar kwijt te raken.
Vertel het aan haar, ze zal het waarderen dat je de vriendschap met haar waarborgt!

:slightly_smiling_face: