Jaloers..?

Oke laat ik maar gelijk beginnen!

Ik vind al heeeeeel lang een jongen leuk bij mij uit de klas, en hij mij ook. We zijn allebei best verlegen en daarom praten we irl nooit echt met elkaar… via whatsapp bijna elke dag. Er zit ook een meisje bij mij in de klas… ik noem haar maar even I. Ik kwam er 3 dagen voor valentijnsdag achter dat ze hem ook ‘‘wel’’ leuk vond maar ik weet niet of ze het echt meende. Sinds ik het weet doet ze heel gemeen tegen mij. Ze noemde me dik… gewoon op een niet-sarcastiche manier en elke keer (gisteren ook weer onder slagbal :hammer: ) onder gym gaat ze van die turn-oefeningen doen… handstanden en gewoon… ja jullie snappen wat ik bedoel. Ze praat niet echt vaak met hem maar elke keer als ze met hem praat kijkt ze eerst om naar mij… zovan ‘‘kijk mij dan ik praat met hem haha’’. Ze gaat ook heel vaak voor hem zitten zodat ik daar niet kan zitten en ze leest mee als ik met hem praat op skype… zelfs als ik mijn laptop wegdraai gaat ze meelezen. Ik geef toe dat ik misschien een beetje jaloers op haar ben… ze is heeel erg dun (maar daardoor heeft ze ook geen borsten en kont dusja.) en ze is gewoon niet-lelijk zegmaar. Op instagram zet ik vaak foto’s en sinds ik dat doe plaatst I ook steeds meer foto’s (van haar in turnpakjes en als ze oefeningen doet enz… alsof het een wedstrijd is :hammer:, en altijd als Hij (mijn crusch) op mijn foto reageert, reageert zij expres niet. Ze vraagt ook altijd ‘‘En gaat het goed tussen jullie’’… ik irriteer me gewoon ZO erg aan haar!

Vooral omdat ik erg onzeker ben en ze dan zo gaat doen… Ik hoop dat mijn onzekerheid minder wordt als mijn beugel er uit gaat… (over vijf dagen krijg ik spalkjes en dan nog een paar dagen tot hij eruit mag :upside_down_face: )

Maar ik ben gewoon bang dat hij haar leuk gaat vinden… Ik heb hem ook al verteld wat ze deed ( over het meelezen van mijn skype en mijn berichten met hem lezen) en hij zei: ‘‘Wat een stalker niet dat ik haar haat ofzo, ik mag haar wel maar ze doet wel kattig tegen jou’’. Ik zit nu al weer helemaal in mijn hoofd met dat ‘‘Ik mag haar wel’’ :cold_sweat:

Hij reageert ook best vaak ineens niet meer op berichten en is dan wel online geweest… ik ben dan gelijk bang dat hij met haar praat… :frowning_face:

Nouja, het helpt iniedergeval al om dit van me af te schrijven op het forum…
Weten jullie misschien iets wat ik kan doen of juist niet moet doen…?

Oja voor als het iets uitmaakt; Ik ben 14, Hij en I ook :slightly_smiling_face:

Hm, Lastig. Het is een soort wedstrijd dus? Misschien om minder gestalkt te worden, kun je zeggen en laten zien dat je hem niet meer zo leuk vindt. Maar dat vind je dan stiekem wel. Misschien gaat I zich dan ook niet meer zo druk lopen maken. Het moet geen wedstrijd worden.

Weet die jongen er trouwens van dat jullie hem allebij leuk vinden?

Volgensmij zit hij dan een beetje met jullie te spelen, en vind hij het leuk dat jullie ruzie om hem maken. Tenminste dat denk ik uit je verhaal te lezen.

Succes x

@littlegirl70700

Hij heeft al eerder gezegd dat hij mij leuker vond… maar ik ben alsnog jaloers. Ik denk niet dat hij het leuk vind dat we ruzie maken… zo is hij echt niet… (volgens mij)

Klopt, ik denk ook dat hij het niet zo leuk vind dan. Ik zou proberen er niks van aan te trekken. Als hij gezegt heeft dat hij jou als eerst leuk vind dat is dat zo. Als je nu ruzie gaat maken met I dan denkt hij ook van; Vertrouwt ze me niet ofzo

Snel stoppen dus ! :upside_down_face:

Ik denk dat L jaloerser is op jou is dan jij op haar :upside_down_face:

Ik ben het met yenda eens en denk dat L ook jaloerser is op jou dan jij op haar.

Probeer er niet teveel aandacht aan te besteden en je er te druk om te maken. Doe je ding en laat haar lekker links liggen. Zolang jij er aandacht aan blijft besteden, zal zij doorgaan. Het is waarschijnlijk haar doel om jou jaloers te maken en te laten zien dat die jongen ook aandacht voor haar heeft en dat lukt haar nu aardig. Als zij door gaat krijgen dat het allemaal geen zin heeft, dan zal de lol er ook snel vanaf zijn.

Dus hij heeft gezegd dat hij jou leuker vindt? Dan maakt jouw vriendin toch helemaal geen kans meer? Als hij jou echt leuk vindt, maakt het totaal niet uit wat zij doet! Dit is misschien ook een soort test voor jullie. Er staat iemand in de weg (I) en nu kan je kijken of hij echt voor jou gaat! Ik snap echt dat dit heel erg moeilijk is, maar zoals ik al zei: als hij jou echt leuk vindt, maakt het allemaal niet uit! Sterkte X