Jaloers..

Hallo,

Ik heb nou 9 maanden met J. Het begon erg leuk maar we hebben steeds vaker ruzie :hammer:
Het gaat erom dat zijn vrienden mij appe, die blok ik meestal maar toch word hij boos op mij!
Ook ik en me schoonmoeder gaat niet, ze toont amper interesse in mij en dat vindt ik vervelend…

Nu zeg ik er wel bij dat we 6 jaar schelen qua leeftijd, ik ben 17 en ben dus jong en wil genieten van me leven, stappen en met vriendinnen weg! Helaas mag dat niet en wordt hij boos als ik het doe, dft weekend was ik het zo zat dat ik ben gegaan maar niks heb gezegd erg fout I know it…

Ook als we ruzie hebben praten we soms n week niet, dat klopt toch niet? Ik blijf niet als eerste appen.
Ook zou hij nooit spontaan zeggen zullen we ergens heen gaan of samen een foto maken weetikhet, dat irriteert me best.

Ik moest even mn hart luchten maar wat vinden jullie van deze relatie?

x

Jullie hebben 9 maanden en al erg veel ruzie. Het eerste dus die vrienden, hij wordt boos op jou? Ik zou hem even duidelijk maken dat hij bij z’n vieze vrienden moet zijn en niet bij jou. Jij praat niet tegen hun. Over je schoonmoeder, ik zou blij zijn als ze GEEN interesse in mij zou tonen haha, maar ik denk dat je misschien zelf initiatief moet tonen? Vragen stellen etc. Of gewoon zeggen dat jullie meer dingen samen moeten doen. Jij mag niet uitgaan, zegt hij daar een reden bij? Jij bent 17 en hij is dus… 23? Daar zit natuurlijk best wel een verschil in qua levensfase.

Ik snap dat je je hart wilt luchten maar ik zou al deze dingen ook tegen hem zeggen (op een normale manier). Communicatie is heel belangrijk in een relatie.

Dit klinkt niet okee. Kies voor jezelf i.p.v. op je tenen lopen bij deze jongen. Stop ermee en ga echt genieten van je leven.

Ik ga niet m’n mening geven over jouw relatie want het gaat erom wat jij van jouw relatie vindt. Als jij je niet fijn voelt bij deze dingen, moet je daar met hem over praten. Ik mag hopen dat dat op een volwassen manier kan gezien zijn leeftijd.

Wel wil ik even zeggen dat je je niet moet laten beperken in de leuke dingen die je doet. Je mag best rekening houden met je vriend, maar je moet het je niet laten verbieden om iets leuks te gaan doen met je vriendinnen!

What the hell hoezo zou je niet mogen uitgaan, slaat helemaal nergens op dat beslis je toch lekker zelf? je gaat niet vreemd lijkt me

Bedankt voor de snelle reacties!

@Garapoes , ik toon juist harstikke veel interesse in haar… ik kwam laatst met mn hand in een soort van spalk, ivm klachen en ze kijkt ernaar en vraagt gewoon NIKS. hij heb geen reden voor het niet mogen uitgaan? Hij mag dan wel 23 zijn maar als die boos is gaatie schreeuwen en met alles gooien en slaan? Niet bepaald bij zn leeftijd horen vindt ik…

@Kraplapje Ja, ik denk er ook zeer zeker over na dit kan volgens mij echt niet meer.

@Fatality Helaas kan hij zich niet volwassen gedragen, waarom ? geenidee slaat nergens op hoe die zich af en toe gedraagd net een klein kind… Hij verbied wel leuke dingen te doen…

@Bitch Nee het slaat nergens op nee

Ja dat met die schoonmoeder is gewoon raar. Bepaalde dingen in een relatie verbieden vind ik niet perse raar maar dan moet er wel over gepraat worden. Als die zo agressief gaat lopen doen zou het voor mij sowieso over zijn. Je hebt nu al zoveel twijfels, ben je nog wel verliefd op hem door al het gedoe?

Ik snap niet dat mensen zo kunnen zijn. Ik voel me ook wel eens rot als ik een avond niks ga doen en mijn vriend gaat wel met z’n vrienden weg, maar dat kan ik dan normaal met hem bespreken dat ik me rot voel. Uiteindelijk gaat hij dan toch omdat ik het hem niet kan en wil verbieden. Je moet gewoon je eigen dingen kunnen hebben in een relatie.

En als je hem nou de indruk gaf dat je vreemd ging of niet te vertrouwen was, dan snapte ik zijn wantrouwen en jaloerse gedrag nog enigszins, maar dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.

Garapoes

Ja raar mens is et hoor… er wordt nie over gepraat want dan gaat meneer kinderachtig boos doen, en negeren. Ik ben zeker een stuk minder verliefd.

Ja klopt, hij wantrouwd mij erg en gelooft mij bijna niet!! Praten wil hij niet want dat kan gewoon niet met hem… ik ben ook jong en wil ook wat va t leven zien

^ Ja natuurlijk, dat is ook heel begrijpelijk. Tja, persoonlijk begrijp ik niet dat je samen kunt zijn met iemand die zichzelf zo kinderachtig gedraagt en waarmee je niet kan praten. Ik vind communicatie namelijk het belangrijkst in een relatie…

Denk je een volwassen vriend te hebben en dan gedraagt 'ie zich zo…

Als ik het zo lees, zie ik al meer dan genoeg signalen om voor mijn gevoel te kunnen zeggen dat het beter is als je met deze relatie stopt.

Het is inmiddels uit.

^ Sterkte! Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Een jongen moet niet jou leven lijden!
Jij moet jou leven lijden en tuurlijk, je moet niet alleen aan jezelf denken maar als jij wilt uitgaan dan ga je uit.
Want op een gegeven moment zeggen je vrienden doei en dan maakt hij het uit en sta je daar in je eentje.

Echt onthoud: Het leven moet jou niet lijden, maar jij moet jouw leven lijden.

^ Lees je de rest ook even? Ze heeft namelijk al een besluit genomen.