Jaloers

Wat maakt jou jaloers? Ben je een jaloers type? Is hij (of zij) snel jaloers? Hoe ga je ermee om?

Zelf ben ik opeens jaloers op de ex van mijn ex. Het was al een tijdje uit met zijn ex toen hij met mij kreeg, maar ze waren goede vrienden. Ik maakte het uit omdat hij aan de andere kant van Nederland woont, en nu is hij met haar een band begonnen, iets wat hij met mij zou doen. We zijn nog steeds goede vrienden, en hij praat de hele tijd over de band en over haar, en ik kan er niet tegen. Als ik voorstel om samen een keer een nummer op te nemen, heeft hij dat toevallig net met haar al besproken. Als ik voorstel om samen in het park muziek te maken, gaat hij dat al met haar doen.
Ik weet dat ik het recht niet meer heb om jaloers te zijn, daarom zeg ik er ook niks van, maar ik kan het niet helpen.

Dus, wat zijn jullie ervaringen met jaloezie?

probeert hij je niet gewoon jaloers te maken?
Zo zijn jongens wel,
en het is wel heel toevallig alles wat jij wil doen gaan hun wel doen?
Ik begrijp het helemaal hoor een ex van mij deed ook zo bleek hij gewoon jaloers te zijn -,-’
je kunt wel gewoon aan hem vragen is het niet eens een idee iets samen te doen?
Gewoon als vrienden lijkt me wel leuk we zien elkaar bijna nooit meer.
Of vragen waarom jullie niks meer samen doen?

En je hoeft echt niet jaloers te zijn denk zo : ik word niet jaloers als ik mijn ex met een ander zie lopen. Want mijn moeder zei altijd dat ik oud speelgoed aan de armen moest geven :stuck_out_tongue:

Vond ik altijd wel leuk om dan aan te denken en je vind wel een beter iemand dan hem :slightly_smiling_face:

Succes! x

Ik ben heeeel snel jaloers, alleen het is bij mij ook zo weer over, gelukkig. Ik kan zelfs jaloers zijn op mensen die verder helemaal niets voor mij betekenen. Ik weet hoe ik ermee om moet gaan, dus heb er geen last van.

Volgens mij ben ik nog erger dan jij hihi. Elke keer als ik mijn ex alleen al zie praten met een ander meisje, word ik jaloers. Want tegen mij praat hij bijna niet meer, dus dan denk ik altijd; “hij zal het wel leuker hebben met haar”. En dan word ik erg jaloers op haar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ben ook snel jaloers. Bij mij is het alleen dat ik periodes heb. Als mijn vriend bijvoorbeeld Chantal Janzen op tv ziet en zegt dat ze lekker is dan kan ik even jaloezie voelen, maar de volgende keer dat hij precies hetzelfde zegt als we haar op tv zien dan kan het ook zijn dat ik helemaal geen jaloezie voel. Heel raar.

Ik ben verschrikkelijk jaloers en ik word er inmiddels zelf ook gek van, niet alleen m’n vriend. Ik word serieus van alles jaloers en denk achter alles iets… Ben het mezelf nu aan het afleren, want wil deze fantastische jongen niet kwijt. Die jaloezie is puur uit onzekerheid of angst, maar is echt nergens goed voor.

Ik voel me ook snel heel jaloers. En meestal gaat het om niks!

Ik ben alleen heeeeeeeeeeeeeeel jaloers als iemand om wie ik geef wven iets met een ander doet.
Bv. Ik word jaloers alls mijn moeder mijn broertje knuffelt :’)
Of als mijn nicht met mijn andere nicht iets gaat doen

En het is erg, maar ja kan er niets aan doen :’)

Dus bij een vriend …

Ik ben best snel jaloers, heb nogal veel problemen in mijn leven en bij mijn vriend gaat alles zo vanzelf en zo goed. Dan ben ik jaloers dat hij leuke vrienden heeft en lekker met ze op stap kan, en ik ben mijn vrienden zowat kwijt.
Verder zou ik wel jaloers worden als hij veel met andere meisjes afspreekt of smst maar dat doet hij bijna niet :slightly_smiling_face:
Hij is ook weleens jaloers maar dat laat hij niet zien en durft hij niet toe te geven haha.

Goed dat je het inziet van jezelf, dat is al de eerste stap :slightly_smiling_face: Heb je hem laten weten dat je onzeker of bang bent, en dat je daarom soms zo jaloers bent? Ik heb hetzelfde en ik heb het gewoon eerlijk aan mijn vriend vertelt, hij had er meer begrip voor dan ik had gedacht. Het stelde me ook gerust en ik ben het ook aan het afleren door gewoon mijn gedachten om proberen te zetten

Goed dat je het inziet van jezelf, dat is al de eerste stap :slightly_smiling_face: Heb je hem laten weten dat je onzeker of bang bent, en dat je daarom soms zo jaloers bent? Ik heb hetzelfde en ik heb het gewoon eerlijk aan mijn vriend vertelt, hij had er meer begrip voor dan ik had gedacht. Het stelde me ook gerust en ik ben het ook aan het afleren door gewoon mijn gedachten om proberen te zetten

Ik ben voornamelijk jaloers op mijn vriendinnen die hun vriend supervaak kunnen zien, terwijl ik mijn vriend juist weinig zie. Daarbij komt ook dat als we dan afspreken ze nog met hun vriendjes in de weer zijn. Dan denk ik van c’mon, we zien elkaar al zo weinig hou hun er dan alsjeblieft ff buiten.

Normaal ben ik niet jaloers… maar nu mijn vriend op vakantie gaat naar Terschelling deze zomer… arghhh kan dat echt niet hebben!

Ik heb altijd als hij uitgaat en ik niet dat ik van die enoooooorme rampscenario’s loop te bedenken, maar na die tijd wil ik mezelf wel voor mn hoofd slaan.

Ik ben wel snel jaloers ja, ik kan er écht niet tegen dat mijn vriend steeds met andere meisjes whatsappt.

Ja, alleen probeer ik dat niet te laten merken.

In relaties ben ik echt snel jaloers, en ik heb er echt een hekel aan.