Jaloers.

Oké, ik weet dat er al een aantal topics zijn over jaloersheid, maar ik wil gewoon even m’n verhaal kwijt.

December vorig jaar heb ik een jongen leren kennen via het uitgaan.
Ik had hem m’n msn gegeven en we hebben nog een aantal keer afgesproken. We vonden elkaar leuk, maar we hadden niks. Todat een maand geleden de leugen verspreidt werd dat ik met z’n vriend gezoend zou hebben. Dit is absoluut niet waar en dat heb ik hem ook proberen duidelijk te maken. Hierdoor hebben we elkaar 4 weken niet gesproken, todat ik hem weer tegen kwam en hij zei dat we ‘elkaar niet begrepen’. Op msn vertelde hij dat hij niet verder meer met me wilde.
Nu zit ik daar best wel mee, want ik hecht me altijd snel aan een jongen.
Ook geef ik mezelf valse hoop dat het nog goed komt en ben ik jaloers als hij bijvoorbeeld met andere meisjes krabbelt die hij met uitgaan heeft ontmoet.

Kortom: Ik moet ophouden met mezelf valse hoop te geven en hem gewoon vergeten, maar hoe kom ik van m’n jaloersheid af? :3

Oefff moeilijk. Ik was ook nooit jaloers maar nou ben ik zelfs jaloers als ik iemand maar een beetje leuk vind. xD
Ik wil ook tips!

Ja, ik hecht me gewoon té snel. :expressionless:
Daar moet ik ook eigenlijk tips voor hebben.

Iemand nog tips? :3

hetzelfde =\ ben ook supersnel jaloers . tips indd =)

Heeeel lastig, om advies te geven. Ik kan er namelijk ook niet zo goed tegen als iemand die ik leuk vind met een ander meisje staat te praten, dan denk ik: ‘Zie je wel? Zij is veel leuker, etc.’
Dit advies is dus eigenlijk ook voor mezelf: wees zeker van jezelf, je bent mooi en leuk zoals je bent, en dáárom zal hij heus ook voor jou kunnen vallen (als hij dat al niet is).
Over die roddel: probeer hem gewoon heel duidelijk te maken dat het niet waar is. Blijf rustig en word niet boos, wat hij ook zegt. Luister ook naar wat hij te vertellen heeft.
Misschien moet je hem tijd geven, dan komt het vanzelf goed…?

Ja precies, als hij met een ander meisje staat te praten denk ik dat ook.
Zelfs op Hyves als hij met een ander krabbelt ben ik al jaloers.
Maar ik laat het inderdaad maar even rusten en zie wel of hij nog verder wil. Ik kan hem moeilijk pushen. (:

jaloersheid zit in je karakter.
daar kun je eigenlijk niets aan veranderen.
ik ben zelf ook wel jaloers, maar op een normale manier.
en jij ook vind ik zelf.
daar kun je niets aan doen.
geef elkaar gewoon de ruimte en tijd, en dan groei je dr vanzelf wel overheen. (:

oooh dit is echt een kutonderwerp, ik ben zelf ook wel snel jaloers tbh, maargoed. ik denk dan altijd bij mezelf dat ik hem moet vertrouwen en het maar moet negeren. wat wel moeilijk is, maar je moet er wat voor over hebben right.