Jaloers vriendje..

Mijn vriendje (sinds 1,5 maand) is nogal jaloers ingesteld, en hij laat dit niet direct merken maar indirect merk ik dat gewoon. Ik heb voornamelijk jongens vrienden en dus elke x als ik met hun omga en het hem vertel over iets grappigs wat er gebeurd is. Heb ik het gevoel dat hij het wil uitmaken of dat ik het door al die dingen te vertellen het kapot maak tussen ons. Omdat hij denkt dat ik een van hun leuk vindt… wat totaal niet waar is! Elke keer als ik het over een vriend heb omdat er wat aan de hand is dan begint hij opeens over vriendinnen van hem te praten! Nu is het ook nog dat mijn beste vriend het heeft uitgemaakt met zijn vriendin na 2 jaar en mijn beste vriendin mij er dus van beschuldigd dat het mijn schuld is. Ik ga heel erg goed met hem om maar er is nooit wat tussen ons gebeurd alleen merk ik dat hij wel anders doet en hij opeens heel erg geïnteresseerd is in hoe het tussen mij en mijn vriendje gaat. Ik heb dit ook tegen mijn vriendje gezegd maar hij reageerde er niet eens op… Heel erg laconiek allemaal. Dus ik begon maar over iets anders. Ik ben echt zo bang om hem kwijt te raken doordat ik gewoon veel met jongens omga op een vriendschappelijk manier! Wat kan ik hieraan doen?

Ik snap dat hij het ziet als concurrentie. Het ligt denk ik ook aan de mate waarin je over hen praat. Bedoel als dat een van de enige dingen zijn die hij te horen krijgt, zou ik me er ook aan irriteren. Maar heb je hem precies gevraagd waarom hij denkt dat jij een van hun leuk vind of waarom hij het niet fijn vindt als je over hen praat?

jouw vriendje moet je kunnen vertrouwen toch, als jij zegt dat er niks gebeurd tussen jou en je vrienden en gewoon echt allemaal vriendschappelijk is zou jouw vriend dat moeten accepteren. Ik snap dat hij het misschien moeilijk vind… Praat met hem, veel kan je er eigenlijk niet aan doen denk ik.

Als hij jou niet accepteert en als hij het niet accepteert dat je '‘jongens’ vrienden hebt, wat voor vriendje heb jij dan?
Ik snap wel dat hij onzeker kan worden maar hij moet het gewoon accepteren, vooral niet je vrienden aan de kant schuiven voor hem. Zou zonde zijn.

Mijn vriendje (en ik ook:P) is ook wel jaloers, maar we maken er altijd een grapje van: ’ hé, jij mag niet naar dat meisje kijken! Oh, wat loopt daar een leuke jongen…’,