jaloers op vriendin

ik zit met een probleempje, mijn beste vriendin heeft nu ongeveer 2 maanden een relatie met een vriend van mij. ze zitten beide in mijn vriendenkring. Gisteren hebben ze voor het eerst gezoend (ik heb zelf nog nooit echt een goede relatie gehad en nog nooit echt gezoend)en ik sprak vandaag de vriend van mijn vriendin en hij zei telkens: je gaat ons nog wel vaker zien zoenen; je gaat het morgen wel zien; je zal het nog wel vaker zien. Het punt is, ik ben heel blij voor mijn vriedin, maar ik ben eigenlijk hartstikke jaloers dat zij nu zo een goede relatie heeft. tevens ben ik eigenlijk ook bang dat ik haar kwijt zal raken doordat ze zometeen alleen nog maar gefocust is op dr vriendje nof alleen nog maar staat te zoenen met hem. ik weet niet hoe ik hiermee het beste kan handelen…

Verander je gebruikersnaam even en je avatar.

Hoe oud zijn jullie trouwens?

ik word zelf over iets minder dan een maand 15 en zij ook zoiets.

ach, je bent nog maar jong, het komt later vanzelf wel!

Je bent nog jong en het komt inderdaad nog vanzelf! Ik snap wel dat je jaloers kunt worden hierom, maar het is het niet waard, vooral aangezien je leeftijd.

Je moet er niet vanuit gaan dat ze een goede relatie hebben, omdat ze zoenen. :’)

Jaloezie is lastig. Het liefst wil je dit ook. Proberen niet teveel te focussen op die twee. Je raakt haar niet kwijt als vriendin. Vertel haar dat je haar de tijd geeft om een relatie met hem op te bouwen, maar dat ze jou niet uit het oog moet verliezen. Dat kan je best tegen een vriendin zeggen. En door niet zoveel op ze te focussen tussendoor, komt een leuke relatie vanzelf op je pad.