Jaloers op vriend(je?)

Haai,
De laatste tijd zit ik best wel na te denken over een jongen in mijn klas. Het is een hele goede vriend van mij, en we hebben het altijd heel gezellig samen. Plotseling kwam ik er een paar weken geleden via-via achter dat hij me leuk vond, dus niet gewoon als vriend zegmaar. Ik had helemaal nooit zo over hem nagedacht, en heb ook tegen hem gezegd dat ik hem meer als vriend zag, dat is allemaal heel goed gegaan, hij vatte het heel goed op, en we hebben echt een goed gesprek gehad. Daarna gingen we gewoon verder als goede vrienden, dacht ik. Maar ik had de dagen na ons gesprek een beetje het gevoel dat hij met me aan het flirten was, en ik ging me zegmaar een beetje tegen hem ‘afzetten’, even wat dingen op een rijtje zetten. Na een tijdje ging dit veel beter, alsof hij het ineens besefte, en we werden gewoon hele goede vrienden.

Maar nu komt het, want ik voel me de laatste tijd zo raar over hem. Ik kan er echt niet tegen als hij met andere meisjes praat, omdat ik bang ben dat hij op hen verliefd zal worden en niet op mij. Ik denk dat ik dat echt verschrikkelijk zou vinden. Ook zit ik soms naast hem tijdens de les, en dan is eigenlijk alles wat ik wil hem vastpakken en zeggen dat ik hem ook leuk vind. Hij is op dat moment zo lief, hij ruikt zo lekker en ik snap echt niet dat ik hem afgewezen heb.

Best wel raar, want hij is gewoon een goede vriend en ik heb al zo lang niemand leuk gevonden! Eigenlijk ben ik nog nooit echt verliefd geweest, dus ik weet niet echt wat ik met dit soort gevoelens aanmoet. Mijn vriendinnen zeggen dat ik hem gewoon als goede vriend moet houden, het is een hele aardige jongen maar het is niet het ideale vriendje zeggen ze. Dus als ik met hen gepraat heb voel ik me weer helemaal op mijn gemak met mijn beslissing om hem als vriend te houden. Maar als ik dan in mijn bed lig en alles weer ga overdenken, ben ik ineens niet meer zo zeker over alles.

Ik durf (en ga) dit ook niet aan hem vertellen, want misschien is dit wel een hele natuurlijke reactie en ik wil hem geen valse hoop geven. Het is alleen heel erg jammer omdat ik nogal met mijzelf in de knoop zit hierover (waardoor ik minder snel slaap), en onze gesprekken ook een beetje pijnlijk gaan, alsof we allebei weten dat er iets is… Maar misschien verbeeld ik me dat ook maar natuurlijk.

Sorry voor mijn ongelooflijke zeurverhaal, ik snap als je het niet helemaal gelezen hebt haha. Maar als er meisjes zijn met eenzelfde ervaring of een goed adviess hoor ik het graag!

Dankjewel in elk geval (:

Ik zou het nog even afwachten, want als je verkering met hem neemt en het gaat over… dan heb je ook geen vriend meer aan hem en dat zou toch jammer zijn.

Ik denk dat je moet wachten omdat het nu onduidelijk voor je is welke gevoelens nu echt zijn en welke gevoelens aangewakkerd zijn door zijn verliefdheid. Betekent dat je jaloers bent dat je serieus een relatie met hem wilt of dat je wilt dat hij alleen verliefd is op jou? Ik zou hem gewoon als ‘gewone’ vriend houden, je zou hem immers kwijt kunnen raken.

Dit is PRECIES wat ik oook had.
Zat vorig jaar en het jaar daarvoor (3e en 4e klas) bij een jongen in de klas. In de 3e waren we goeie vrienden en in de 4e ook. Maar na driekwart van de 4e gingen we ineens op msn praten en heel veel.
Toen gaf hij toe dat hij me leuk vond, en ik vond hem niet leuk. Maar ik merkte wel dat ik graag in zijn buurt was en jaloers werd als ij met meisjes praatte. Ik dacht dat gewoon was ofso. Maar in de zomervakantie besefte ik dat ik harstikke gek op hem was. Ben ik nog steeds. Hij is nu ook me vriendje. (:

Maar het hoeft inderdaad zoals H_0909 zei niet altijd zo te gaan. Ik zou toch goed gaan nadenken over wat je voor hem voelt, ik zou het hem ook eerlijk vertellen.

@DoYouRemember; hoe wist jij dat je hem echt leuk vond? en hoe reageerde hij daarop? haha sorry (;
Dankjewel voor alle tips allemaal, het is niet echt een jongen die veel over zijn gevoelens praat, zoals de meeste jongens haha, denken jullie echt dat ik het hem zou moeten vertellen?

Haha ik zie nu pas dat de titel verkeerd is, ik bedoelde natuurlijk: ‘jaloers om vriend(je?)’

je bent nog zoo jong! de hormoontjes gieren door je lijf. je hebt te horen gekregen dat die jongen je leuk vind, natuurlijk vind jij dit spannend en interessant.
je had hem nog nooit als potentieel vriendje gezien en het lijkt me sterk als je opeens 1 op het andere moment stapel verliefd op hem bent ondanks de hormoontjes. omdat je het zo leuk en spannend vind, wil je dit ook graag zo houden dat hij “van jou is” daarom word je jaloers en dat soort dingetjes. en nu ga je jezelf wijsmaken dat je zelf verliefd op hem bent.
wanneer je echt verliefd bent, dan merk je dat echt wel. je denkt constant aan hem, je kan niet meer slapen (omdat je steeds aan hem denkt) en je kan niet meer eten en je bent de hele dag door happy.
het zal echter wel heel oneerlijk en raar zijn als jij opeens aankomt met: ik vind je toch maar wel leuk, wil je verkering? dan denkt die jongen ook van: wft nu wil je me opeens wel?
dus zoek eerst rustig even uit wat je echt voelt en wat je met de situatie wilt voordat je verdere stappen gaat ondernemen

Hm okee, dankje voor je reactie maar dit komt een beetje hard op mij over oké.

Hard? Ik vond het juist wel goed advies en ik denk dat doenie gelijk heeft…

ik snap je gevoel wel een beetje.
Misschien ben je bang dat je hem kwijt raakt en je niet meer zijn nummer 1 bent zegmaar.
Als je iets met hem bent, ben jij het belangrijkste voor hem en doet hij er alles aan om bij je te zijn.
Misschien ben je bang om dat gevoel kwijt te raken. Misschien kan je gewoon een keer met z’n 2e afspreken om te kijken of je meer voor hem voelt of niet.
Of bedenken: als ik hem vandaag zie, ga ik kijken of ik wat voor hem voel. als je er op dat moment niet aan denkt vind je hem waarschijnlijk ook niet leuk ;p

@Morumbi ik vind het ook wel een goed advies maar het is niet echt leuk om te lezen als je zelf een beetje in de war bent, het komt een beetje over als; had je dat zelf niet kunnen bedenken. Ik ben dan wel dertien maar ik ben echt niet dom. (;

Ja, ik ben het ook met doenie eens!
Ik vind het trouwens echt knap hoe je dit heb opgeschreven!

haha klinkt eigenlijk wel een beetje raar als ik het zo zie

je hoefd hem nu ook nog niet leuk te vinden je kan ookgewoon jaloers zijn omdat jij eerst de aandacht kreeg nu niet meer

zelfde als bijv een andere vriendin meer aandacht krijg van een vriendin kan je ook jaloers worden maar je wil dan ook geen verkering

maar 1 ding, NIEMAND bepaald wie jou ideale vriend is.
dit bepaal je zelf. Doe wat goed voelt :grinning:

haha geen sorry, je mag alles vragen hoor. :stuck_out_tongue:
Nja op vakantie miste ik hem ontzettend, smste de hele dag met hem. Deed er alles aan om wifi te hebben en dus op msn te kunnen komen. En toen ging er een belletje rinkelen :’) want dit is niet normaal, dit hebje alleen als je iemand leuk vindt. En ik noemde hem op vakantie, zonder het echt te beseffen ‘mijn bijna-vriendje’. And I liked the idea. A lot.

ik zou ook jaloers zijn als ik mezelf zo depri voelde.

Haha ik ben niet echt depressief ofzo hoor, ik ben nog steeds hartstikke vrolijk maar het houdt me wel bezig, vooral als ik in slaap probeer te vallen of probeer te leren (; Na jullie stukjes gelezen te hebben was ik er helemaal over klaar dat het inderdaad vanzelf over zou gaan, en ik hem gewoon als vriend te houden. Jammer genoeg was dat weer weg toen hij heel lief naar me lachte onder wiskunde en tijdens de volgende les naast een ander meisje ging zitten. En toen hij dicht naast me kwam zitten tijdens Engels kreeg ik ook wel een beetje buikgevoelens. Maar dat zullen wel mijn hormoontjes zijn (;
Haha ik weet het ook allemaal niet meer, misschien toch maar weer eens een gesprek aanknopen met mijn vriendinnen, die kennen die jongen ook persoonlijk enzo…
Nog iemand een hele goede tip? :grin:

Ik denk dat je inderdaad gewoon even met je vriendinnen moet praten. En anders, ‘test’ het eens. Als hij naar jouw mening eens flirterig doet, verzet je er niet tegen maar ga er ook niet op in. Kijk gewoon eens wat er gebeurt.
Weet je, het is maar net wat je zelf wil. Denk jij zelf dat je hem zo leuk vind dat je het risico wilt lopen om hem als goede vriend te verliezen, of niet, vind je het dat niet waard. Dan moet je namelijk voor jezelf gewoon de knoop doorhakken en als je dan niet kiest voor hem, dan moet je die jaloezie van je maar even accepteren en proberen verder te gaan. Dat zal echt, echt wel over gaan. Kan even duren, dat wel. Maar dan kun je jezelf ook ter aarde roepen als je jaloers bent van ‘hé, ik had de kans maar ik ben er niet op ingegaan, dus hou op, ik wil hem graag als goede vriend houden’. Ik noem maar wat.
Oké dit is een vrij vage uitleg maar het komt erop neer dat ik vind dat je ten eerste met je vriendinnen moet praten en ten tweede gewoon met jezelf ‘in discussie moet gaan’, alles moet overwegen en vervolgens zelf een beslissing maken.
Nog steeds vage uitleg. Maar ja.

Dankje voor je reactie, ik denk ook wel dat dat het beste is maar het is zo moeilijk om een beslissing te maken als je niet weet wat de gevolgen gaan zijn.
Ik heb wel vaker meegemaakt dat ik jaloers was maar niet op deze manier, dan was ik gewoon jaloers op het meisje waar hij toen verliefd op geworden was.
Nu denk ik er soms echt over na of ik niet een te overhaaste beslissing heb gemaakt, als ik niet zo onder druk gezet was door de rest van de klas, had ik er dan beter over nagedacht?
Achteraf was dat zo veel makkelijker geweest.

Ik heb volgende week vrijdag ook een schoolfeest, ben heel benieuwd wat dat gaat worden want op feesten heb ik altijd het gevoel dat ik helmaal verliefd ben (’: Niet dat ik vaak dingen doe waar ik spijt van heb maar ik ben bang dat ik me door mijn gevoel laat lijden en hem weer moet kwetsen
Ik drink niet haha :grin: