Jaloers op mijn vriend zijn ex

Ik ben al 2 en een half jaar samen met mijn vriend en het begin van onze relatie was nogal ruig. We waren eerst samen in het geheim omdat er 7 jaar verschil tussen ons is. Zijn ex had dan mijn gsm gepakt om mijn berichten te lezen en zo wist ze van ons. Er was dan enorm veel gedoe in de jeugdbeweging… Hij heeft echt wel voor mij gekozen en ik ben er super blij mee. Maar iedere keer ik haar tegenkom krijg ik zo’n jaloers gevoel over mij! Ik had hem gevraagd om alle foto’s van hun 2 van facebook enzo te verwijderen en hij vertelde me dat hij dat gedaan had. (Dat is al een dik jaar geleden ondertussen) maar ik was laats naar zijn foto’s aan het kijken en ik zag nog veel foto’s van hen beide! En niet zomaar mooi lachen naar de camera, maar echte zoenfoto’s enzo… Nogal vulgair zelf. Zelf hebben we geen foto’s van ons 2 en dat stoort me nogal. Naar de buitenwereld is het niet duidelijk dat we samen zijn. Hij spreekt zelf meer met haar af dan met mij in het openbaar! Ik vind dit niet leuk, dat heb ik hem al gezegd, maar hij lijkt er niets tegen te hebben. Ik heb het gevoel dat hij geen rekening houdt met mij. (Btw hij is 25, ik 18, zijn ex is 23: ik ben bang dat hij haar terug wil omdat ze dichter bj elkaar staan en meer op hetzelfde vlak zitten omdat er niet echt een leeftijdsverschil is) Wat moet ik doen?:face_with_raised_eyebrow: Ik ben echt nogal radeloos!

laat m maar een keuze maken. Het is jou of die ex. Kiest hij voor jou dat laat hij die ex met rust (of in elk geval weinig meer afspreken), kiest hij voor die ex dan weet je dat hij mag opdonderen.

Maar ik wil hem niet kwijt… Het is zo stom, ik weet nu nie wat ik moet doen. Ik voel mij zo bedrogen maar ik zie hem wel graag…

Maar hij zou juist moeten zorgen dat jij een goed gevoel krijgt over jezelf, en dat je weet dat hij jóu leuk vindt ipv zijn ex. Het minste dat je kunt doen is hem confronteren met je ontevredenheid over de situatie zoals ie nu is… Dan hoef je het niet meteen uit te maken, maar je zou hem wel kunnen vertellen waar je mee zit, wie weet reageert hij wel heel begripvol en zo niet dan verdien je iemand die beter is dan dat.

Het klinkt zo wel een beetje stom, alsof hij zijn ex aan het lijntje houd, je moet hem echt de keuze laten maken.

Ik zal het eens proberen te vertellen. Ik denk wel datie heel boos zal zijn, hij houdt er niet van als ik zoiets zou zeggen.

“alsof hij zijn ex aan het lijntje houd”
Ik weet dat hij in het verleden ook al 2 keer een vriendin bedrogen heeft… Wie weet doet hij nu hetzelde. Toen was hij wel nog jong, maar groeit dat er wel uit?

Sorry? als er iemand is die het recht heeft om boos te worden ben jij dat wel.

Sorry ik wil me nergens mee bemoeien maar het feit dat je zegt: ik denk dat ie wel HEEL boos zou zijn, baart mij wel zorgen, waarom zou die daar boos om worden? Correct me if im wrong maar van wat ik heb gelezen over hem vind ik dat hij niet echt respectvol met je om gaat. Hij hoort naar jou te luisteren als jou iets dwars zit!

Maar normaal is hij echt wel respectvol… Ik ben niet,op mijn mond gevallen en ik vertelde altijd mijn mening als,er iets scheelde, maar de laatste maanden wordt hij dan boos en durf ik niet zo goed meer.

Ik denk dat je beter verdient meid, hoe hard het ook klinkt.
Hij gaat niet niet op een leuke manier met jou om en behandelt je ook niet echt respectvol…
Sommige mensen veranderen eenmaal nooit en maken telkens dezelfde fouten in verschillende relaties.

Ik zal er morgen met hem over praten… Wish me luck!

hoe is het afgelopen?