Jaloers op andere meiden, terwijl ik een vriend heb

:bored:

Hoezo kan hij z’n mening niet geven dan?

Een opmerking over de kont van een ander meisje moet hij niet maken tegen jou.

Hij zou bv wel moeten kunnen zeggen, dat hij iemand aardig vindt.

Ik vind het gek dat hij tegen z’n vriendin zegt welke meisjes hij knap vindt. Kom op zeg.

Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat je tegen elkaar gaat vertellen dat je een ander knap vind, en al helemaal als je weet dat je vriend het niet prettig vind om te horen. Ik ga ook niet tegen mijn vriend vertellen als er iemand knap is, omdat mijn vriend toch leuker en knapper is en je de ander daar onbewust mee onzeker kan maken of kan kwetsen. En omgekeerd hoef ik van mijn vriend ook niet te horen wat hij mooi vind aan andere meisjes. Ik ben snel jaloers en onzeker, en omdat hij dat weet zal hij dat ook nooit doen. Hij zal hooguit zeggen dat mijn kont mooier is dan het welgevormde achterwerk van een of ander model als ik weer eens mezelf aan het vergelijken ben.

Ik vind het maar vreemd?
Ik heb ook een vriend, en we praten niet over andere vrouwen/mannen. Hoef niet te weten wat hij van andere vrouwen vind (en andersom ook niet). Stop er anders mee, ik zou ook niet weten hoe je überhaupt moet ‘‘reageren’’

Ik vind het ook nogal vreemd dat jij zegt welke jongens je knap vind en hij zegt welke meisjes hij knap vind. Dat hoor je in mijn ogen niet te doen in een relatie en anders onder vrienden/vriendinnen. Jullie vinden het beide niet leuk van elkaar dat dit gedaan wordt, dus waarom houden jullie beide er niet gewoon mee op?

Omdat we daar juist eerlijk over willen kunnen zijn in onze relatie. Ik vind het belangrijk dat je alles kunt zeggen! Ook deze dingen. Wanneer hij het niet zegt, kan ik namelijk alleen maar raden en gokken wat hij vind… snappen jullie? Ik wil gewoon weten hoe er mee om te gaan…

Nee sorry dat snap ik niet. Ik denk dat jij zo ongeveer de enige bent die er zo over denkt en dat het alleen maar heel logisch is dat je hier jaloers door wordt.

Het is niet zozeer dat ik wil weten wat hij een lekkere kont vind, maar wat hij mooi vind en waar hij in geïntresseerd is. Ik vind het namelijk nogal stom om te verbergen wat je mooi of leuk vind alleen om de schijn op te houden dat je vriend/vriendin ‘de mooiste is’. Dat kan iemand wel vinden, maar er zullen altijd mooiere meisjes/jongens zijn. En dat moet je kunnen uiten vind ik. Dat je kunt laten zien dat je niet jaloers bent.

Als je zegt dat je het belangrijk vindt dat je alles kan zeggen, neem ik aan dat het toch verder gaat dan iemands figuur of kont mooi vinden en dat kunnen zeggen. En wat maakt het uit wat hij van de kont van een ander vindt, hij is samen met jou!

Edit; had niet gezien dat je al had gereageerd, maar je zegt eerst dat je je slecht voelt als hij het zegt, en wanneer hij dit niet doet voel je schuldig omdat hij niet eerlijk kan zeggen wie hij mooi vindt. Je zal toch iets moeten veranderen.

Ik denk precies zoals jij en in onze relatie gaat het ook zo. Ik word er alleen niet boos om. Als hij bijvoorbeeld de billen van een meisje mooi vind, dan zeg ik of ik het ermee eens ben of niet en waarom. Soms zeg ik ook zelf dat een meisje mooie billen heeft en dan oordeelt hij mee. En omgedraaid precies hetzelfde. Je moet er gewoon nuchter mee om gaan. Hij heeft jou als vriendin en is niet voor niets al 2 jaar met je samen. Je kunt wel aan hem vragen of hij het wat minder sexistisch kan brengen, misschien dat dat helpt.

Je mag me altijd noten als je verder wil praten :slightly_smiling_face:

Dankjewel, hier heb ik tenminste wat aan!

Aan alle anderen: no offense, bedankt voor jullie reacties, maar dat was totaal niet wat ik vroeg. Jullie maken er je eigen verhaal van en zeggen wat jullie niet goed vinden en niet snappen. Ik stelde een vraag in de hoop wat advies te krijgen, niet dat iedereen het afkeurt en niet begrijpt.

-

Aangezien jullie allebei jaloers zijn kan je dus niet over anderen praten om te laten zien dat je niet jaloers bent. Dan zou je pas de schijn ophouden.

Precies

Je houdt de schijn op als je niet eerlijk bent of juist mekaar gaat vertellen dat je de mooiste bent. En dat is bullshit.

Ze geven je advies. Het is niet omdat het jou niet goed uitkomt dat het geen advies is.

Het is geen advies. Het is een mening van ‘ik vind niet dat het kan’.
Ja leuk voor je, dat vroeg ik niet.

Praat erover met je vriend?

-