Jaloers of verliefdheid?

Ik heb een hele goede vriend Tarik en we delen heel veel zelfde interesses. We zijn nog niet zo lang geleden naar een concert geweest want hij had kaartjes gewonnen. Ik had toen nog een vriend en ik had er nooit aan gedacht ooit meer voor Tarik te kunnen voelen. Mijn verkering is nu net drie weken uit en ik heb er gek genoeg al vrij snel rust mee gekregen.

Maar goed nu mijn dilemma haha, een vriendin van Tarik liet duidelijk aan hem merken dat ze hem leuk vind. Hij wist niet zo goed wat hij er mee moest en wist ook niet of hij ook meer voor haar voelde. Hij vroeg aan mij wat ik er van vond en ik merkte dat ik jaloers werd. Ik probeerde subtiel te laten merken dat ik het niets vond door te zeggen dat ik haar niet echt bij hem vond passen. Maar goed hij vond haar toch wel aardig en potentie hebben.

Nu hadden we vrijdag een feestje waar we beide waren en we heel de tijd bij elkaar waren. Een goede vriendin van hem stelde zich aan me voor vroeg zelfs of ik zijn vriendin was. ik merkte dat me dat heel erg goed deed. En ik denk dat ik echt gevoelens voor hem heb.

Nu is na dit lange verhaal mijn vraag wat moet ik doen? Moet ik subtiel met hem flirten? Moet ik het hem vertellen en hoe? Moet ik wel het risico nemen onze vriendschap kapot te laten gaan? wat o wat moet ik doen?:face_with_raised_eyebrow:?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedankt voor het lezen haha ik hoop dat het duidelijk is! xxxxxxxxxxx

Vertel het hem.

Ik zou eerst zeker voor jezelf krijgen dat je hem echt leuk vind. Want je zegt het zelf, je wil niet dat het ten koste gaat van jullie vriendschap.

Misschien ben je wel bang hem als vriend te verliezen. En word je daarom jaloers op dat andere meisje. Denk er dus goed over na.

Als je tot de conclusie komt dat je hem inderdaad leuk vind zou ik het hem gewoon vertellen. Dan is er toch geen terugweg meer lijkt mij. Succes ermee in ieder geval.

ik denk dat je het hem gewoon moet vertellen.
dat werkt altijd het beste (:

Dank jullie! ik denk echt dat ik hem leuk vind en hij past zo goed bij me :slightly_smiling_face: we hadden vrijdag dat feestje en hij is nooit echt van de knuffels geven enzo en ik kwam aan en hij gaf me gelijk een dikke knuffel. Deed een paar keer een high five (zijn manier van knuffelen zegmaar haha) en ik had het idee dat hij zijn hand dan wat langer tegen de mijn hield zeg maar. ik weet niet of jullie dat gevoel kennen? en als ik naar buiten ging kwam hij gelijk naar me toe ondanks dat hij het erg koud vond.

en hoe moet ik het hem vertellen?? moet ik gewoon flirten of echt zeggen van hé en ik dan???

Dit klinkt alsof hij jou echt wel ziet zitten. Ik zou het echt gewoon vertellen, lijkt mij dat het wel goed zit tussen jullie (:

Gewoon beginnen over dat feestje, dat je vond dat het gezellig was tussen jullie en dat je vond dat het ‘klikte’. Dan zal de rest van het gesprek wel vanzelf gaan.

hmm, stel voor om samen iets te gaan doen of spreek gewoon bij iemand thuis af, en laat het dan gewoon merken. en als het dan nog niet duidelijk is zeg je het hem gewoon? :stuck_out_tongue:

Ik ga me er maar vast mentaal op voorbereiden om het te vertellen haha alleen hij begint dat meisje echt leuk te vinden dus ik ben bang dat hij daar voor gaat. maar goed ik ga het gewoon doen denk ik maar haha bedankt allemaal!!!

mag ik vragen welke opleiding tarik doet want ik heb een bruingeel vermoeden dat ik hem ken…?

on topic je kan het best het snelst vertellen want wie weet vind hij jou ook leuk en is die vriendin je zeg maar voor…

dit is zo’n lastige situatie he?
je wilt de vriendschap niet kapot maken, maar het is ook zonde om het niet te vertellen. Misschien is het eng, maar ik denk dat als je echt iets voor hem voelt dat je het tegen hem moet zeggen. Maar dan zou ik het ook niet via msn doen ofzo maar dan wel face to face. Dan zie je namelijk meteen zijn reactie, en weet je meteen wat hij van jou vind. Ik zou wel eerst even nagaan of je echt verliefd op hem bent, anders neem je het risico voor niks.
Succes!

dat is waar, hij studeert filosofie en rechten

Ja ik ben vooral bang dat de vriendschap kapot gaat, dat kan zijn als een eventuele relatie stuk gaat of omdat we nadat ik het heb gezegd elkaar niet normaal meer aan kunnen kijken maar goed ik ga het morgen maar vertellen haha

en, hoe is t gegaan? :slightly_smiling_face: