Jaloers nichtje?

Hoi!
Ik heb nou ongeveer 2 maand verkering met mijn vriend. We zijn echt super close samen en doen leuke dingen. Hij is gek met mij en ik ben gek met hem.
Alleen nu is mijn vriend de ex van mijn nichtje. Ik heb niet zo’n super goede relatie met die familie en zie haar dus eigenlijk bijna nooit.
Nu heb ik dus verkering met haar ex en zij kan dat niet waarderen.
Ze loopt telkens te stoken tussen ons, ze stuurt smsjes/whatsapp (soort pingen) naar hem en het blijft maar door gaan. Nu vertrouw ik mijn vriend wel en heb ik ook wel goed gesprek met hem gehad hierover, maar toch zit het me niet lekker. Gewoon het idee dat er iemand jou relatie kapot wil maken, is echt heel vervelend. En dan ook nog je eigen nichtje.

Heeft iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan? Hoe ik tegen haar kan zeggen dat ik dit niet meer langer tolereer en het nu echt een keer afgelopen moet zijn met dat stoken?

Precies zoals je het zelf zegt :astonished: dit kan zo niet!
en misschien moet je vriend gewoon niet meer met haar pingen zodat het ook voor haar duidelijk is dat hij niks van haar wil?

wat zegt ze eigelijk allemaal als ik vragen mag?

Goh, moeilijk… Vervelend dat je geen goed contact hebt met je familie, anders zou je je tante erover kunnen aanspreken.

Sowieso was het natuurlijk niet zo slim om met de ex van je nichtje te nemen, maar als je verliefd bent kijk je daar natuurlijk niet naar. Vervelend voor je, maar probeer er toch eens met haar over te praten. Hoe oud is ze?

@gleek: Naja ze zegt gewoon allerlei dingen als:
Ja ik mis je zo erg, ik weet wel dat het fout was om het uit te maken…
en toen zei mijn vriend van: ja wat wil je nou dat ik doe dan? uitmaken voor jou?
en toen zei ze terug: Ja je weet hoe ik erover denk he :wink:
en toen zei mijn vriend van: ja dat gaat dus echt niet gebeuren.

Hij heeft mij wel duidelijk gemaakt dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar ze blijft gewoon maar door gaan. Telkens als ik bij hem ben zit ze te smsen enzo, hij reageert de helft van de tijd niet, maar toch… Ja ik kan hem haast niet verbieden om haar te negeren, dat moet hij toch echt zelf weten… lijkt me…

@brod: Ja inderdaad vervelend… Ja oke klopt, maargoed… ik had hem nog nooit ontmoet en wist ook niet dat het een verre ex van haar was. Het klikte zo super goed tussen ons, dat het iets vast is geworden… Ik ben niet van plan om onze relatie te verbreken omdat het haar niet aan staat… snap je?
Ze is nu 18 geworden. Mijn vriend is overigens 21.

kan hij haar nummers & whatsapp niet blokeren ofzo?
zodat ze gewoon de kans niet meer krijgt om jullie lastig te vallen

Hm ja ik kan het voorstellen…
Maar hij kan zeg maar met haar vriendinnen nog gewoon heel goed, ik ken die meisjes ook wel en die zijn ook heel leuk. Ze vinden het leuk voor me dat ik wat met mijn vriend heb enzo… Hij wil graag gewoon iedereen bevriend houden… Maar ik ga het denk ik toch maar is voorstellen om zoiets te doen ja… dankje!

18? Wow… Ik dacht dat ze hoogstens 15 zou zijn.

Probeer haar eens te bellen en als dat niet lukt: negeren.
Op een gegeven moment zou ze er toch mee moeten stoppen.

Haha ja wel net 18 geworden hoor.
Ja ik weet niet goed wat ik dan moet zeggen…
Omdat ik echt geen goede relatie met haar heb, ik denk dat toch de oplossing bij mijn vriend ligt en hij het duidelijk moet maken dat wij beide dit niet leuk vinden. Mijn vriend zag gister mijn frustratie en stelde me echt gerust, alleen nu ik weer thuis ben, begin ik er weer over na te denken… Erg vervelende situatie…

praat met haar, en heb het er met je ouders over. ze is idd gewoon jaloers, maar dat moet niet leiden tot een kapotte relatie voor jou! heel veel succes!

Ja ik ga proberen om via hem in contact te komen met haar. Want durf dat zelf eigenlijk niet zo goed, we kunnen echt niet met elkaar opschieten. Dankjewel iedereen : ) !

ik vind dat je je vriend moet vertrouwen.
Als hij je geruststelt en tegen jou verteld dat hij niks voor zijn ex voelt dan moet je het ook zo laten. Vind wel dat je vriend niet terug moet reageren op haar. Zo moeilijk is het niet om iemand te negeren.

Suc6

Gewoon jouw nichtje aanspreken.
‘Het spijt me dat het toevallig jouw ex is maar we zijn gelukkig en al ben je familie , zou ik je willen vragen om hem met rùst te laten.’

en gaat ze dan nog door? Licht een tante in ofzo.

Met je nichtje praten
ook al hebben jullie niet een band

of je vriend moet haar negeren?.. snap wel dat je het vervelend vindt hoor