Jaloers. Kennen meer mensen dit probleem?

Goedeavond meiden!

Ik heb 'n probleem, het is niet groot… maar ik denk zelf dat er best veel meiden met dit probleem zitten. Zelf heb ik een vriend, al een poosje (langer dan anderhalf jaar). Maar er zit iets binnen in mij, wat me een rot gevoel geeft, niet zozeer om onze relatie (want die is goed.) maar meer om de gedachten die in mijn hoofd omgaan.

Als hij buiten is, met vrienden & vriendinnen, zet hij dat meestal op twitter, of een van die vrienden zet dat hij aan het chillen is op die en die plek, met die en die persoon. Nou goed allemaal, maar als ik dat lees, en ik lees een meisjesnaam denk ik al gauw; shit.
M’n vriend mag natuurlijk heus wel leuke dingen doen, ik verbied het hem écht niet. Maar ik ben jaloers aangelegd. Ik denk dan; shit, waarom mag ik op dit tijdstip niet naar buiten, waarom heb ik huiswerk, zijn zij gezelliger dan ik?

Het punt is: Ik vertrouw m’n vriend en de mensen waar hij mee om gaat ook. Alléén ik heb zo’n laag zelfbeeld dat ik een raar gevoel krijg in m’n buik, jaloers word én chagrijnig ga doen. Het gevoel gaat maar niet weg, totdat m’n vriend weer bij me is.

Herkent iemand dit, en zou diegene mij kunnen helpen? Ik wil graag dat gevoel kwijtraken en niet meer zo jaloers zijn, want ik weet dat het helemaal niet nodig is omdat m’n vriend heel veel van me houd.

oh mijn god, ik wou net dit zelfde probleem ook posten. ;o
ik ga dit volgen.

Ik ben ook nogal jaloers aangelegd, terwijl mijn vriend nooit jaloers is, echt rot is dat ja.

Herkenbaar, ik heb zelf geen vriendje maar heb dit wel bij een jongen die ik leuk vind…

Ik herken het probleem , als mijn vriend al met een meisje praat moet ik alles weten, best erg eigenlijk.

Mijn vriend heeft geen vriendinnen XD dus ik herken het probleem niet. Maar als hij vriendinnen had zou ik zeker jaloers zijn omdat ik gewoon zo ben. Bijvoorbeeld: hij werkt bij de railcatering op NS en hij vertelde dat hij een leuk gesprek had met een meisje/klant. Ik dacht…nou leuk maar niet heus. Maar ik liet dat niet merken. En later bleek het dat het een meisje van 6 was ofzo XD haha. Ik opgelucht. Ook al weet ik dat het niets betekende voor hem en dat het gewoon een klant was. Hij kan best een leuk gesprek hebben met een meisje, toch? Maar toch werd ik jaloers!

En juist om die reden accepteert hij niet eens telefoonnummers van meiden in mijn klas wanneer we samen moeten werken voor een opdracht. Hij verwijst ze naar mij! Terwijl het echt wel van mij mag, ik zou het hem nooit verbieden. Maar hij is zuinig op mij :stuck_out_tongue:, wilt alleen mij en heeft geen behoefde aan hun nummers (zegt hij zelf). Hij denkt dat ik wel jaloers zou zijn maar niets zou zeggen ofzo haha.

Verder heeft hij alleen maar vrienden en zij wonen ook nog eens in een andere stad (een jaar geleden is hij verhuisd) dus hij gaat ook niet met ze uit ofzo waar andere meisjes zijn. En áls ze elkaar weer zien gaan ze alleen maar thuis gamen of blowen :stuck_out_tongue: met elkaar.

Heb ik mazzel of heb ik mazzel haha.

Ik daarentegen heb wel jongens-vrienden met wie ik veel omga. Hij voelt zich dus net als jij in bepaalde gevallen. Maar ik voel niets voor die jongens en ik vind ze niet leuker of gezelliger dan mijn vriend. Meestal sms ik hem in zulke gevallen om te laten blijken dat ik nog aan hem denk. En hij sms’t uit zichzelf omdat hij graag natuurlijk heeeel subtiel wil laten blijken ‘hey ik ben er ook nog!’ :3 en dan sms ik iets liefs terug (of we bellen heel kort). Dus dat kan je ook doen, sms’en en vragen of hij het naar z’n zin heeft. Verder kan je niet veel doen denk ik. Wat je in ieder geval moet weten is het waarschijnlijk niets betekent en gewoon vriendschappelijk tijdsverdrijf is met meisjes erbij. Als jij met een jongen zou omgaan betekent het toch ook niet dat bij hem de alarmbellen moeten rinkelen :slightly_smiling_face:?

Praat er anders over met hem. Kom niet over als een jaloerse bitch of onzekere meid (niet dat je dat nu wel doet) maar zeg gewoon eerlijk dat je hem wel vertrouwd maar er gewoon niets aan kant doen dat je je zo voelt. Je bent ook maar een mens en je houdt gewoon te veel van hem waardoor je soms vreemde dingen gaat denken :stuck_out_tongue:! Mijn vriend heeft ook toegegeven dat hij jaloers wordt als ik zelfs alleen maar een leuk gesprek heb met een jongen. Ik dacht echt: Meent hij dat nou O_O? Ik dacht dat ik de enige was! Haha.

XD Mja sorry voor een warboel van een verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Heb ik ook. Zie ik op facebook al die meisjes reageren op zijn status. Of zie ik hem op school met een meisje praten. =\

Ik denk niet dat je dit zomaar weg kan stoppen.
Als je eerlijk tegen je vriend zegt dat het in je hoofd zit dan weet hij dat in ieder geval. want als je hem volledig vertrouwt, dan hoef je je toch geen zorgen te maken.
Geen paniek.

Ik word ook altijd getergd door onnodige jaloezie xD
Mijn vriend heeft gelukkig maar een paar vriendinnen.
En die ken ik allemaal, wat voor mij heel erg scheelt.
Ik kan er niet tegen als hij met vreemde meisjes praat/omgaat. xD

Ik heb 3,5 jaar een relatie gehad met een jongen waar ik erg veel van hield.
Helaas was ik ook heel (heel heel) erg jaloers… Uiteindelijk bleken mijn vermoedens terecht, wat het dus nog meer versterkte.
Inmiddels heb ik nu ruim 2 jaar verkering met mijn (‘nieuwe’) vriend & aan het begin was ik ook erg jaloers.
Ik ben naar een maatschappelijk werker gegaan. Dit klinkt misschien erg drastisch, maar het heeft me echt geholpen (: Ik heb er nu bijna geen last meer van & het voelt ook gewoon beter voor jezelf!

Mijn jaloezie is ook (deels) over gegaan omdat mij huidige vriendje ontzettend lief voor me is. Hij laat me echt merken dat ik nergens bang voor hoef te zijn & hij is er altijd voor me (:

Zijn ex slaapt nu bij hem omdat ze heel veel problemen heeft. En nog wel in zijn bed ook. Nog even en ik word gek. Zij denkt dat ze nog steeds iet hebben, hij weet wel beter en doet ook niks met haar, maar dan nog…

Dit vind ik dus echt geen extreme jaloezie!
Dit is heel begrijpelijk hoor…!

AUW

@aaanne
WTF. Dit zou ik echt nooit accepteren. Hij heeft nu een leven met jou toch? Niet meer met haar! Ik snap niet dat hij zijn ex z’n huis en bed moet aanbieden!

Ik zou dit ook echt niet accepteren.

Ik word al gek in jouw plaats!

Kijk, dít is een reden om jaloers te zijn. Dat je vriendje vrienden heeft niet.

Jaloers zijn slaat nergens op. Had ik jaloers moeten zijn dat mijn vriend een meisje naar het station bracht zodat ze haar laatste trein kon halen i.p.v direct naar mij toe komen? Moet ik jaloers zijn dat hij vaak naar concerten en festivals gaat zonder mij (omdat het niet mijn genre is) maar wel met veel andere jongens en meiden?

Jaloers zijn dat je vriendje een leuk sociaal leven heeft is oneerlijk, gemeen en ook nog eens onnodig.

Wauw, dacht ik maar zo! haha.

@TS ik heb dus precies hetzelfde als jou, heel vervelend. Maar ik heb geen idee wat ik er aan zou moeten doen haha.

ik ben het helemaal met je eens,

al krijg ik soms wel een steek als ie weer met zijn studentenvereniging uit is geweest en een foto komt op fb dat ie naast 2 meisjes staat. maarja dat zet ik dan gouw weer van me af.

Sorry, maar hier ben ik het echt niet mee eens.
Jaloezie is een gevoel wat je niet zomaar kunt negeren. Het voelt verschrikkelijk & het is erg moeilijk ermee om te gaan… Jij hebt het geluk misschien dat je niet jaloers bent, maar voor anderen is dit erg moeilijk.
Ik snap ook dat het moeilijk in te beelden is als je zelf niet jaloers bent, maar houd er even rekening mee dat niet iedereen zo gezegend is (;