jaloers? ik? !

hey allemaal :slightly_smiling_face:
ik heb een probleem , ik heb een paar maanden geleden een relatie met een jongen gehad.
maar ja op een gegeven moment waren we allebei niet meer verliefd.
Nu , zit ik met hem in 1 klas , geen probleem want we zijn nog vrienden, maar er zijn ook een paar meisjes bijgekomen.
En dan speciaal bedoeld ; 1 meisje
In het begin vond ik haar superaardig ze is sportief slim alles wat ze zegt is meteen grappig, mooi figuur, mooi meisje ook.
Maar de laatste week, zie ik hem flirten met haar, en plagen ze elkaar.
En ik weet dat ik niet jaloers zou moeten zijn, maar eerlijk gezegd?
Ben ik mega jaloers op haar.
Opeens begin ik me zorgen te maken over mijn gewicht (want ik ben niet zo’n slanke den (:wink: Of mijn haren wel goed zitten,… etc.

Wat zou ik kunnen doen tegen de jaloersheid?!
Want hoemeer ik erover nadenk, hoe minder ik haar mag ;s

Kus x

Het naar haar uitspreken. Gewoon een keertje apart nemen en vertellen dat hij jouw ex is en dat je er moeite mee hebt dat ze flirten. En dan niet gemeen richting haar of met de vraag of ze er mee wil stoppen, maar heel neutraal over jouw eigen gevoelens. Dat lucht al enorm op als je dat verteld hebt!

^ dat, en je moet je bedenken dat ‘mooi’ zijn niet echt een waarde toevoegt aan je leven. Je leven is er niet mooier op als je mooier bent, zeg maar.

Sorry maar dat vind ik eigenlijk geen oplossing… Het is je ex, ik snap dat je jaloers bent hoor en dat dat heel vervelend is maar je kan haar toch niet vragen om te stoppen met flirten met hem. Je vraagt het niet uitdrukkelijk maar daar komt het wel op neer vind ik. Je zegt zelf ook dat het al een paar maanden geleden is dat jullie een relatie gehad hebben, hij kan zijn leven toch niet stopzetten? Ik snap echt wel hoe vervelend het is maar je kan er weinig aan doen denk ik.

Ik heb precies hetzelfde! Het is sinds een paar dagen over met m, en ik zit nog een heel jaar met m in een klas. Ik heb soms ook het gevoel dat hij met een ander flirt, maar ik zou gewoon een keer met hem & het meisje praten. Misschien klopte het niet wat je dacht. :slightly_smiling_face:

Ik zou wel met het meisje gaan praten maar dan op een andere manier.
Ik zou inderdaad vertellen dat het je ex is, en dat je het soms nog moeilijk vindt om hem met een ander te zien. Maar dat je haar wel heel aardig vind en vragen om het niet persoonlijk op te vatten als je een x per ongeluk geïrriteerd naar haar opkijkt. En ook zeggen: Ik weet natuurlijk of het klopt wat ik zie, maar als jullie elkaar leuk vinden dan ben ik natuurlijk wel blij voor jullie:)

Op die manier krijg je sowieso geen ruzie met 1 van beide, en ik denk dat het helpt om het af te sluiten met je ex… En geloof mij, je zal hem echt niet opeens vergeten maar je leert er wel mee dealen dat jij niet meer het enige meisje bent in zijn leven;)

Sja ik denk niet dat je hen kunt verbieden te flirten, ik bedoel, jij was geen goede vriendinnen ofzo met haar toen je nog een relatie met hem had toch? En zoals je verder verteld, ligt dit probleem meer bij jouw zelfbeeld. Hij viel ook toch op jou, hij vind jou dus ook mooi, en misschien haar ook mooi, dus als je naar haar kijkt, kun je ook zeggen; als hij haar mooi vind, en mij, misschien ben ik dan net zo mooi als zij is. Toch?

Je moet jezelf niet gaan vergelijken met haar hoor,
maar gewoon negeren!

En ik zou absoluut niet met haar gaan praten. Straks maakt ze gebruik van de situatie. Tja, zo denk ik erover wat dat betreft ben ik misschien ook wel heel achterdochtig

Helaas heb je in deze situatie weinig recht om er iets van te zeggen. Ik zou inderdaad ook niet met haar gaan praten. Waarschijnlijk zal ze toch heel onschuldig reageren als ‘nee joh, tuurlijk niet’ en ondertussen toch gewoon verder flirten. (en ja ook ik ben heel achterdochtig haha)

'T is gewoon even kut om je ex met anderen te zien maar je zit sowieso nog een jaar bij hem in de klas dus je zult er denk ik wel aan moeten wennen…
Succes iig :slightly_smiling_face:

ja ik snap dat sommigen er niet over willen praten, maar het is toch ook heel oneerlijk als dat meisje niet weet waarom je haar niet aardig vindt en gemeen tegen d’r gaat doen…

Dan moet ze maar proberen zo aardig mogelijk te zijn tegen dat meisje. Het is heeeel kut om je ex met iemand anders te zien maar dat meisje doet helemaal niks verkeerd hé, als ze ermee gaat praten lijkt ze de jaloerse ex.