Jaloers gevoel als mijn vriend met vrienden is?

Ik krijg altijd een beetje een benauwd, jaloers gevoel als mijn vriend iets leuks gaat doen met vrienden.
Ik gun het hem echt oprecht! Maar ik krijg dan een jaloers gevoel? Geen idee hoe ik dit moet beschrijven.

Ik heb niet de jaloerse gevoelens omdat ik bang ben dat die met iemand anders gaat ofzo… het is meer dat ik niet op pad ben met vrienden en hij wel? Meer meiden hier last van?

Soort van jaloezie dat hij het gezellig heeft met vrienden en ik heb het niet gezellig met hem :stuck_out_tongue:

Begrijpt iemand me nog?

Jawel hoor. Denk dat veel mensen hier wel eens in meer of mindere mate last van hebben.

Maar het beste is om aan jezelf te werken. Jij zou het denk ik ook niet fijn vinden als hij het jou niet zou gunnen plezier te hebben met anderen. Het is belangrijk allebei een eigen leven te hebben naast de relatie.

Probeer ervoor te zorgen dat je zelf voldoende bezigheden, hobby’s en/of vrienden hebt. Dat helpt echt.

1 like

Ja hoor, dat heeft iedereen wel. Het is één van de nadelen van een relatie hebben. :wink:

1 like

Ik heb het ook soort van. Niet met mijn vriend, maar met mensen uit mijn omgeving. Ik was jaloers op mijn 2 huisgenoten, zijn woonden samen op een verdieping en konden het heel goed met elkaar vinden. Ik kon het met mijn andere huisgenoot op onze verdieping totaal niet vinden. Ik was een beetje jaloers op hun vriendschap. Ik ben sowieso wel een beetje jaloers op mensen die vriendschappen hebben van 10 jaar of langer

1 like

Zeker. Vriendschappen van 10 jaar of langer zijn erg uniek!