Jaartje high School?!

ik wil het ook ZOGRAAG! ik ben er de laatste tijd best wel mee bezig heb ook brochures aangevraagd enzo, bv. EF of YFU zijn bekende organisaties, ik ben 16 jaar en dan heb ik mijn HAVO diploma, dan is het volgens mij wel mogelijk?
Ik word helemaal blij als ik denk dat dat op myn pad gaat komen, ik wil heel graag naar de dansacademie en ben druk bezig met mijn danslessen en audities, als ik aangenomen word ga ik naar de dansacademie, die kan is wel klein dus wanneer dat niet zo is ga ik definitief een jaar high school doen, het lijkt mij ZO GAAF. maar als ik dan weer denk dat ik tien maanden weg ben van mijn ouders kraakt me kop wel even, maar toch heb ik zo iets van, je krijgt zeker spijt als je het niet doet, als je nu al best wel overtuigd ben dat je het wilt!

Het onderwijs daar is hier te vergelijken met het Vmbo-t/mavo. slechter dan hier dus, ook hebben wij natuurlijk veel meer kennis van talen! Maar het is wel super leuk echt waar! De peprally’s en de wedstrijden American football, honkbal of iets anders zijn super gezellig! Ik zelf ga ook naar amerika. maar dan niet voor 1 jaar maar voorgoed, en ik kijk er nu al gewoon super erg naar uit. ik zou als ik jou was het doen!

het is heel anders dan als het vmbo…

Nou jij weet het dus ook niet perfect. Je zegt dat je zus als uitzondering naar amerika mocht. Maar ik ken toch echt 2 mensen die daar ook naar een high school zijn gegaan.

je komt niet in america als je een strafblad heb en ik denk dat jullie die allemaal niet hebben:zwhip:

Ja natuurlijk is het anders! Maar als je het zou vergelijken met ons nederlands systeem zou het rond het Vmbo niveau zitten.:slightly_smiling_face:

ik wil dat ook…! in LA. maarja dat is weer zoveel gedoe… en ik zit nu in 4vwo dus nog 2 jaar ¬¬

Btw; ik ga nietmeer =D ik ga een maand brazilie met mijn uitwisselingsstudent en dan gewoon verder studeren en mijn stage in het buitenland doen.
Veel succes voor de andere!

Een vriendin van mij gaat in augustus 10 maanden naar Amerika high school doen via deze organisatie http://amerika2008ta.hyves.nl/ geen idee hoe ik een link moet maken dus ik zet em gewoon zo neer:)

Bij ons hangt een foldertje aan het prikbord, en daar staat op:

"voor mensen van 14 t/m 18 "

dus het zal wel niet altijd mogen, ik denk dat het verschilt per school.
Zelf lijkt het me super naar het (Engelstalige) gedeelte van Canada te gaan! Maar dat vraag ik volgend jaar maar aan mijn decaan xD
Weet iemand trouwens of je dan het hele jaar op die highschool volgt of alleen een semester of een half jaar ofzo?

+ over die organisaties van waaruit je dat kan organiseren enzo, kun je dat niet ook vragen bij jouw school? Als het goed is hebben zij connecties met zulke organisaties!

ik wil ook gaan, als ik mn vwo heb afgemaakt. maar dan ben ik dus net 18 als t schooljaar begint, 29 augustus…

Ik zou doodgraag naar amerika gaan om er een jaar te studeren. Vanmorgen zelfs nog over gedacht =p. Ik ben ook van België maar ik denk dat je eens op google moet zoeken fzo. x

Okee, dit is te laat maar misschien kan ik andere mensen ermee helpen
ik ken iemand die een jaar in Japan zit met een belgische organisatie
zij mocht 3landen opgeven, en daar werd dan willekeurig één uit gekozen
dus écht vrije keuze is het niet maar als je nog twee andere opties hebt, wel natuurlijk
de organisatie heet AFS en de website is www.afsvlaanderen.be

Ja je mag vanaf ik dacht volgend jaar niet meer naar Highschool in Amerika als je Vwo diploma hebt. Maar in andere landen wel!

ik wil na dat ik gymnasium af gemaakt heb, een jaar of misschien wel 2 in Nieuw-Zeeland studeren

Ja idd, naar nieuw-zeeland mag wel! Zie dit maar als een Up.

Ik doe nu 3 vwo, dus over 3&half jaar wil ik ook voor een jaar naar amerika highschool doen, want dan ben ik pas 17.
Het lijkt me echt great =’]

het lijkt mij echt super om dit te gaan doen, gewoon er lekker een jaar tussen uit (het gaat nog niet eens om of het onderwijs nou véél slechter is), ik denk dat je engels er voornamelijk wel op vooruit gaat. ik ben 17 als ik mijn vwo-diploma heb (hoop ik), dus dan zou het ideaal zijn om te gaan!
alleen was ik laatst op een studiebeurs waar travelactive stond, ze vertelden mij dat amerika best moeilijk deed over vwo studenten (nú minder dan straks, dacht ze) en daarom zou het misschien als ik klaar ben met vwo niet meer mogelijk zijn. maar bij EF zeiden ze dat het wel kan, dus ik weet het ook niet precies.

het lijkt me in ieder geval suuuper!