Jaartje high School?!

Ik ben al een jaartje aan het denken om een jaar naar Amerika te gaan om te gaan studeren, maar ik kom er echt niet uit. Gaan of niet gaan? Wat zouden jullie doen als je het zou mogen ? & weet iemand nog een goeie organisatie ( waar ik ook vanuit België bij mee kan gaan ) ?

Tja ik weet niet, het leek mij ook wel leuk, maar ze zeggen ook dta het onderwijs er veel slechter is als in België.

ik zou als ik jou was ( wat ik ook ga doen) eerst je vwo/havo/watjeookdoet afmaken. dan nog 1 jaartje highschool, kun je ook naar de universiteit daar als het je bevalt.
into is best wel goed
en travel active lijkt me ook wel cool
gewoon bij google intypen: high school programma amerika.
veel plezier!

Ik zit nu in mijn laatste jaar dus ik maak het zowiezo af! :grin: En ja als het er mij bevalt wil ik daar ook naar de universiteit. . Into & TA zijn in nederland en dan moet ik voor vertrek al ergens daar gaan slapen : ]

Dat mag je niet! Als je een middelbare school diploma hebt doen ze moeilijk als je op highschool wil! Of je moet naar de universiteit daar maar dat is zo’n 16 000 euro… Mijn zus gaat volgend haar high school doen terwijl de een vwo diploma heeft maar ze was de enige uitzondering van Nederland!

Het ligt eraan wat je zelf wilt, ikzelf ga waarschijnlijk een jaar Engeland doen. Waarschuwing: het Amerikaanse onderwijs is slechter dan het Nederlandse, en waarschijnlijk ook dan het Belgische. Dus er is een heel grote kans dat je blijft zitten.

Ik dacht dat het Amerikaanse onderwijs ontzettend saai en makkelijk was (:

Ik heb heel veel verhalen gehoord van mensen die dat wel doen hoor. Nog nooit gehoord dat dat moeilijk zou zijn. Alleen met vwo-diploma is het lastiger omdat je dan vaak al 18 bent geweest en je dan eigenlijk niet meer naar high school kunt. Maar er zijn mogelijkheden… ik zit hier zelf nl ook mee. Denk er al heel lang over na om naar een high school te gaan. Je moet maar eens kjiken op travelactive, EF enz. en dan brochure aanvragen. Dan krijg je voldoende informatie, ook op de sites staat het een en ander.
Oja, ik heb zelf hier ook een keer een topic over aangemaakt. Daar staan wat meer reacties, moet je maar eens zoeken. Volgensmij heet hij 'Jaartje high school? ’
succesmeid :slightly_smiling_face:
xx

Ik ken een jongen die heeft hier gewoon z’n gymnasium afgemaakt en is daarna naar een high school gegaan, dus ik weet niet wat je zeurt…:stuck_out_tongue:

Btw, ze is pas 17 omdat ze een jaar heeft overgeslagen. En tja, dat ze moeilijk doen moet je mij niet aankijken :S

Het lijkt mij opzich wel leuk, maar ik zou idd eerst je eigen diploma halen omdat ik denk dat het onderwijs in Amerika toch minder is dan hier. Het is trouwens ook heel erg duur, maar dat wist je vast al wel.

mijn nicht zit dat daar nu te doen

Nee, je zit een beetje apart te doen met ‘Dat mag je niet!’, maar dat mag ze dus wel… Dus jij zit half hysterisch informatie te geven wat niet eens klopt.

Ik vraag me af wat iedereen er zo geweldig aan vind.
Het onderwijs is slechter dan hier in België/Nederland en volgens mij is het ook maar saai.
Volgens lijkt het iedereen wel leuk omdat het eruit ziet als in de films <<
De enige reden waarom ik het zou doen is om nieuwe mensen te leren kennen, maar daarvoor moet ik niet perse naar school in amerika.
Maar dat is dus mijn mening :]

Oja, dat zit ik te verzinnen -.- Daar in amerika doen ze daar écht vet moeilijk over … :S Dus uh, doe maar niet alsof jij dat zo perfect weet :S

Wat ik weet is dat je in Amerika niet na 18/18,5 jaar daar mag zijn.
als je wel je school eerst wil afmaken,bijvoorbeeld vwo en je bent al 18,5 geweest is een andere land misschien een optie?Per land verschilt dit namelijk, mij lijkt Argentinië heel leuk en daar kan ik dus nog wel heen als ik met school klaarben!

tuurlijk kan het gewoon! en ze doen helemaal niet moeilijk als je al een diploma hebt! Ik zal het altijd doen als ik jou was! je kan lekker relaxed een jaartje mensen leren kennen levenservaring opdoen en de vakken doen die jij leuk vind! Als je ouder dan 18,5 bent op het moment van vertrek mag je inderdaad niet meer naar high school maar dan is college een optie (lijkt op highschool) Er zijn best veel organisaties in Nederland moet je maar wat op internet kijken en misschien hebben ze bij jou op school ook wel wat info

Succes XX

p.s. het is best vaag als die high schools en colleges moeilijk doen want ze hebben zelf gekozen voor die samenwerkingen met uitwisselingsorganisaties :stuck_out_tongue:

doen als je het durft!!
ik wilde het ook alleen ik durfde niet!

Heay,
ik wil dat ook doen , maar dan naar Canada,
ik heb gekeken bij www.ef.com daar kan je uit nog veel meer landen kiezen , de site ziet er wel professioneel uit dus ik geloof ze ook wel.
de kosten voor amerika zijn volgens mij ong. 6.000 euro , + nog wat andere kosten , best prijzig dus. mja kijk maar :stuck_out_tongue:

ik wilde eerst ook met me vader mee hij woont in New York maar het ligt eraan wat je hierna wil gaan studeren.