Jaar overdoen ondanks geen bsa

Hi, ik ben 20 jaar oud. Ik doe momenteel een HBO opleiding waar het bsa 54 punten is. Na een gesprek met mijn mentrix, zegt ze dat ik het jaar moet overdoen, omdat ik maar 10 punten heb. De reden is omdat mijn opa helaas is overleden in de zomer en daarom was ik best depri in de 1ste semester. Nu dat ik mijn 2de semester zit heb ik veel motivatie en wil ik echt echt niet mijn eerste jaar overdoen. Dit jaar is er geen bsa dus ik snap niet waarom ik dit jaar moet overdoen.

met vriendelijk groet,
T

De bsa is 54 maar tegelijkertijd is er geen bsa? Die begrijp ik niet helemaal.
Als je op dit punt nog maar 10 punten hebt, lijkt het me inderdaad niet heel verstandig om door te stromen naar het volgende jaar. Dat gaat dan namelijk enorm pittig worden.

^^BSA is een jaar uitgesteld vanwege corona, dat had ik ook. Maar ik zou inderdaad je jaar overdoen, je mist nu best veel stof, waar je volgend jaar waarschijnlijk verder mee gaat/dieper op in gaat

Ik denk inderdaad ook dat je het beste een jaar kunt overdoen. Natuurlijk is het om een reden waar je zelf weinig aan kunt doen, maar ik denk dat je het jezelf alleen maar lastig gaat maken door wel naar het volgende jaar te gaan.

BSA vervalt denk ik inderdaad vanwege Corona. Maar met die 10 punten kun je denk ik niet zo veel. Extra bijlessen regelen om de andere punten te halen, kan heel lastig zijn en past niet in je rooster meestal.

Doe je een moeilijke studie?

Net als alle andere topic reageerders, ben ik ook van mening dat je beter het jaar over kan doen. Je bouwt anders een gruwelijke achterstand op en je gaat het jezelf ontzettend lastig maken.