Hey,
Ik zit nu voor mijn 4e jaar op het vwo. Dit is mij altijd redelijk goed afgegaan, maar sinds dit jaar heb ik veel last van vermoeidheid en hoofdpijn. Daardoor heb ik veel lessen niet kunnen volgen en moet ik best veel toetsen inhalen van toetsweken. Ik heb een aantal onderzoeken bij de psycholoog gehad en op school helpen ze mij ook met oplossingen zoeken. Ik merk alleen dat het me steeds allemaal te veel wordt. Dan huil ik snel en heb ik heel vaak een gevoel van stress, dan lukt mij niks meer en lig ik het liefste in bed.
Maar goed. Op school hebben we het er al vaker over gehad om een jaar over te doen. Dus of 4 vwo, of naar 4 havo. Zo zou ik wat meer rust krijgen en kunnen focussen op mijn gezondheid. Maar ik zou toch het liefste willen doorzetten en naar 5 vwo gaan en later naar de uni. Dit heb ik altijd al in mijn hoofd gehad dus ‘faal’ ik voor mijn gevoel als ik havo zou doen. Ook kom ik liever niet in een klas met jongere leerlingen, aangezien ik mij nu al ouder voel dan klasgenoten van mijn leeftijd. Heeft iemand hier misschien ook mee te maken (gehad), en heb je tips? Of iemand die advies heeft? Dat zou mij denk ik best kunnen helpen. Ik hoor het graag!
Groetjes, Yarissa