[i]Ik ben dit jaar begonnen met een nieuwe opleiding, een opleiding die ik gelukkig wél leuk vind.
Voor deze opleiding heb ik al een andere opleiding gedaan, maar dat jaar is voor niks geweest omdat ik erachter kwam dat die opleiding totaal niet bij mij paste.
Het probleem is alleen nu, ik vind de opleiding leuk, de stage leuk, maar de klas is een drama.
Ik zit dus nog twee jaar met deze klas opgescheept.
Ik heb geen vriendinnen in de klas en zit altijd alleen, ook in de pauzes en tussenuren. Het voelt verschrikkelijk.
Ik heb dit misschien ook wel een beetje aan mijzelf te danken, doordat ik door mijn depressie (die door deze klas is ontstaan) mij het hele jaar afgezonderd heb.
Ook ben ik heel vaak afwezig en dit zou de enige reden zijn waarom ik misschien niet door ga naar het tweede jaar. Wat ik niet zo heel erg zal vinden, omdat ik mij echt ongelukkig voel in deze klas.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat als ik volgend jaar in een nieuwe klas kom, niet meer alleen zal zijn. Maar ik zou dan graag een betere start maken en mij socialer opstellen en mijzelf minder af zonderen, waardoor hopelijk mijn schooljaar wel gezellig zou kunnen worden.
Dit kan niet meer in mijn huidige klas omdat de groepjes zijn gevormd en ik duidelijk het buiten beentje ben geworden.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Door gaan in deze klas en nog twee jaar ongelukkig en alleen zijn? Maar wel een jaartje eerder klaar zijn.
Of, opnieuw starten en (hopelijk) wel een gezellige klas krijgen…
Bedankt voor het lezen,
xx[/i]